Video van USB-C via HDMI naar DisplayPort

Pagina: 1
Acties:

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 15:42
Situatie is als volgt. Ik wil een Lenovo laptop en een LattePanda 864s via een KVM switch op een Dell U2520D monitor aansluiten. Die KVM switch was al een compromis, ik wilde ze eigenlijk beide aansluiten op de monitor maar dat gaat dus niet. Althans, muis en toetsenbord switches niet mee. En dat was nu net de bedoeling.

KVM switch gekocht, leuk ding, een Sabrent 2 poort USC-C switch met power delivery, USB poorten en HDMI. maar nu kom ik erachter dat ik het scherm niet kan switchen. LattePanda ondersteunt alleen DisplayPort via USB-C, geen HDMI.

Mijn vraag is nu, kan ik de LattePanda via USB-C aansluiten aan de KVM switch, en dan met een HDMI naar DisplayPort kabel naar de monitor? Gaat dat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Niemand? Zo'n kabel kost 4 tientjes zie ik, dus wel handig van te voren te weten of dit zou kunnen werken. Vraag is dus of DP aankomt wanneer deze door een HDMI verbinding gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:25

RnB

Niet helemaal het antwoord op jouw vraag: je kan de situatie prima zelf uitproberen door de kabel te bestellen, te testen en eventueel te retouren als het toch niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Of vraag het de winkel of het gaat werken. Als je hun antwoord hebt en het werkt alsnog niet, dan sta je sterker in retourneren of beter nog, maak gebruik van WKOA zoals hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Hm, ja, dat kan natuurlijk altijd. Maar het moet toch van te voren wel te bedenken zijn of dit uberhaupt zou kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:44
Een HDMI naar Displayport-kabel gaat in ieder geval nooit werken. (Uitgaand van de standaard referentie dat je eerst het zendapparatuur noemt en dan de ontvanger.)

Die kabel is namelijk passief en bedoeld om een HDMI-signaal door middel van Alternate Mode (het uitsturen van HDMI uit de Displayport) naar een HDMI-apparaat te brengen.

Andersom werkt hij niet omdat een HDMI-poort geen Displayport-signaal kan uitsturen.

[ Voor 13% gewijzigd door White Feather op 15-12-2020 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Ok, dat laatste is dus waar het om draait. Waar deze dan voor bedoeld is, is mij niet duidelijk: https://www.allekabels.nl...XGRexjBr82IIaAvkwEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:38
Streamz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:57:
Ok, dat laatste is dus waar het om draait. Waar deze dan voor bedoeld is, is mij niet duidelijk: https://www.allekabels.nl...XGRexjBr82IIaAvkwEALw_wcB
Dat is een actieve adapter wat wel zou moeten werken.

• Streamz
Ok, is me dus nog steeds niet duidelijk. Dus maar 1 besteld, ik zie het als het goed is straks.

Edit, het werkt. En niet.

Lenovo -> USB-C (Tunderbolt) -> Sabrent KVM switch -> HDMI out naar Dell HDMI: werkt
Lenovo -> USB-C (Tunderbolt) -> Sabrent KVM switch -> HDMI out -> adapter naar DP -> DP kabel naar Dell DP: werkt

LattePanda HDMI out -> adapter naar DP -> DP kabel naar dell monitor DP ingang: werkt.

LattePanda USB-C out-> Sabrent KVM switch -> HDMI out -> adapter naar DP -> DP kabel naar Dell DP: werkt niet :( :(

Terwijl de LattePanda Type-C DP supporteert geeft de monitor toch "no DP signal". Damn.

[ Voor 73% gewijzigd door Streamz op 18-12-2020 09:07 ]

Pagina: 1