Tabblad gaat plots 'op slot' alsof het blad is beveiligd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Gilbert1960
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-12-2020
Nu ben ik redelijk bedreven in Excel (for the Mac).
Ik heb al vele complexe spreadsheet gemaakt en problemen opgelost, maar nu kom iets tegen waar ik niet uit kom.
Als ik een spreadsheet opstart is alles nog bewerkbaar. Echter, na enkele bewerkingen gaat het spreadsheet 'op slot' alsof het tabblad is beveiligd (wat deze dus NIET is). Ik kan het bestand nog wel bewaren. Wanneer ik Excel helemaal afsluit en het bestand opnieuw open, kan ik weer bewerken, maar na een tijdje doet zicht hetzelfde voor. Bijzonder irritant. Het is in ieder geval geen geheugenprobleem.
Kent iemand dit probleem en heb je een oplossing hiervoor, dan hoor ik het graag.

Ik werk op een macbook pro 13inch van 2020 met een 2Ghz i5 processor en 16GB geheugen.
...

Alle reacties

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wat bedoel je met "op slot"? Wat kan je wel en niet? werkt een ander tabblad wel? Graag meer info.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Grote complexe sheet? Misschien ergens een cirkelredenering? Of ergens een bug? Voor dat laatste kan je xls voor Windows, of xls online, proberen.
Of: gebruik je VBA?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• brakkebenny
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:06
Kan je Excel ook in safe mode draaien net als op Windows? Gebeurt het dan ook?

• Gilbert1960
Het lijkt alsof het spreadsheet dan beveiligd is. Het menu in het lint is dan niet meer te gebruiken en de bewaar knop is disabled. Door op het kruisje te drukken reageert Excel dat het bestand nog niet is bewaard en dat is dan je mogelijkheid om het bestand toch nog te bewaren. Wanneer je daarna Excel helemaal afsluit en herbestand opnieuw opent, kan je weer verder en als dan met een voorwaardelijke opmaak wilt invoeren, gaat het weer op slot. Anders kan ik het niet definiëren.

• Gilbert1960
Het is geen cirkelredenering. Een bug? Ik weet het niet. Het is een uitgebreid spreadsheet die door veel van mijn collega's wordt gebruikt door deze in te vullen. Hun werk komt langs mij alvorens deze verder het proces in gaat. Bij deze ingevulde bestanden is er geen probleem, maar bij het master bestand dus wel.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:59

g0tanks

Moderator CSA
Gilbert1960 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:51:
Het lijkt alsof het spreadsheet dan beveiligd is. Het menu in het lint is dan niet meer te gebruiken en de bewaar knop is disabled. Door op het kruisje te drukken reageert Excel dat het bestand nog niet is bewaard en dat is dan je mogelijkheid om het bestand toch nog te bewaren. Wanneer je daarna Excel helemaal afsluit en herbestand opnieuw opent, kan je weer verder en als dan met een voorwaardelijke opmaak wilt invoeren, gaat het weer op slot. Anders kan ik het niet definiëren.
Kan je een foto plaatsen wanneer het de volgende keer weer gebeurt?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• ZveenT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-10 18:39
Oh dit heb ik ook eens gehad.
Excel opnieuw installeren had mij geholpen dacht ik. Maar het is al wel even een paar jaar geleden, dus weet het niet meer zeker.
Pagina: 1