Sonos Arc vraag

Pagina: 1
Acties:

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-08 22:25
Binnenkort komt mijn Arc binnen en zal ik aansluiten op mijn LG CX 77inch (2020 model).

Echter, op tweakers productinfo staat dat alleen de HDMI #2 eArc ondersteunt? Betekent dit dat ik moet kiezen tussen mijn Playstation5, tv-tuner of whatever welke eArc meekrijgt?
En, zit er een eArc compatible HDMI kabel meegeleverd bij de Arc of moet ik deze kopen? Waar moet ik daarbij letten waaraan deze moet voldoen?

Dank _/-\o_

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

A-J schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:09:
Betekent dit dat ik moet kiezen tussen mijn Playstation5, tv-tuner of whatever welke eArc meekrijgt?
HDMI eARC is alleen Audio Return, dus geluid vanaf de TV terug naar het device wat het geluid doet. Bronnen als de PS5 hebben niets aan ARC. Vandaar dat er veelal maar één HDMI ARC poort aanwezig is.

Sonos ARC heeft maar één HDMI poort. De Sonos ARC sluit je aan op de HDMI eARC poort van de TV. Alle bronnen sluit je direct op de TV aan. Het idee is dat de TV dan als hub dient en de audio over eARC naar de Sonos stuurt. Moet wel bij worden gezegd dat dat de theorie is en de praktijk wat af kan wijken. HDMI ARC (en HDMI CEC wat vaak hand in hand gaat) is in theorie leuk maar in de praktijk wil het niet altijd vlekkeloos werken of blijven werken.

Die laatste vraag over wat er bij de Sonos zit kan je zelf zoeken, is zo terug te vinden op de site van Sonos dan wel de handleiding.

[ Voor 29% gewijzigd door FeaR op 10-12-2020 16:24 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-08 22:25
Ok bedankt! Ik zie dus dat er een HDMI kabel wordt meegeleverd met de Arc. Is dit een “ultra high speed hdmi 2.1” kabel die eArc ondersteunt of kan ik deze beter zelf erbij aanschaffen? Dit kon ik niet terugvinden op de Sonos site.

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakpat1
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20:56
Meegeleverde HDMI kabel geeft EARC signalen door, echter staat er niet op als dit een 2.1 HDMI kabel is.
Bij mij komen de Dolby Atmos signalen wel aan op de Sonos ARC vanuit de TV. Dit wil echter niet zeggen dat het HDMI 2.1 is.