Toon posts:

seagate HD sneller maken??..!

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een seagate HD kan je deze sneller maken?? want lijkt wel of ie niet helemaal voluit draaid. Op me AMD k-6-2 500 mhz
4,3 gb seagate kan ik namelijk niet eens dvd draaien. of m2v kan ook niet. tenzij je van screenshots houd.
weet iemadn hoe ik me hd sneller kan laten lopen want hier komt het voornamelijk door.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:54

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

hmm, als je windows 98 of windows ME hebt, zou ik maar eens even nakijken of DMA aanstaat..
dat doe je bij de systeemeigenschappen en dan bij de instellingen van de HD.. daar moet een vinkje staan bij DMA, staat die er niet, aanzetten :)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:21

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Njah, hoe breng ik dit aardig...

Met jou pc kan dat uberhaupt niet.. die is namelijk niet erg snel.. dvd afspelen van een dvd speler zou ik met dvd kaart doen.. van de hd lijkt me sowieso een beetje vreemd.

Je zou ook meer info kunnen geven, dan snappen we misschien ook wat beter wat je bedoelt...

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• Joske Pauwels
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Op zondag 12 augustus 2001 20:45 schreef HaaZie het volgende:
hmm, als je windows 98 of windows ME hebt, zou ik maar eens even nakijken of DMA aanstaat..
dat doe je bij de systeemeigenschappen en dan bij de instellingen van de HD.. daar moet een vinkje staan bij DMA, staat die er niet, aanzetten :)
En wat als je Win2K hebt?
Of staat dat dan standaard al aan?

• ET
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-03 07:37

ET

Op zondag 12 augustus 2001 20:47 schreef de_vinny het volgende:

[..]

En wat als je Win2K hebt?
Of staat dat dan standaard al aan?
'K heb ff gekeken:
Control Panel -> System -> Device Manager...
en dan IDE/ATAPI controllers.
Daar heb je primairy en secondairy IDE channel. Dubbelklik op een van beide en dan naar Advanced Settings. Daar kun je DMA instellen.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Als je moederbord een VIA chipset heeft, install dan de VIA 4 in 1 drivers, mocht je dit nog niet gedaan hebben. Anders kan je HD/CD-ROM drive erg traag zijn waardoor je bijv. DivX en MP3 niet goed kan afspelen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel als ik dvd van HD afspeel,
dit zijn dan video clips bijv. in vob formaat, of in v2m formaat. en divx eigelijk ook wel. die kan ik niet afspelen.
en ik dacht dat dat wel zou moeten kunnen eigelijk. celeron met 333 mhz hebben we ook en die kan dat uitstekent. die heeft 128 mbram 4,3 gb, TNT 2 kaart.

Mijn AMD heeft 500 mhz 4,3 gb, 128 mbram, en TNT 2 heb ik ook mee geprobeerd maare zelde resultaat.

mm ik hoop dat het nog duidelijk is . ik bedoel dus hoe kan me amd dat nou niet kunnen en de celly wel??

Verwijderd

bij seagate zelf heb je een nieuwe ultra ata manager die je schijf versnelt kijk maar even
succes
gerrit

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:07

Arno

PF5A

--> [forum=21] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
dit heeft niet met alleen opslagmedia te maken duzzzzzzzzz

• Xandrios
  • Laatst online: 19:20
Op zondag 12 augustus 2001 23:47 schreef intercrazy het volgende:
dit heeft niet met alleen opslagmedia te maken duzzzzzzzzz
lol, kijk maar naar je titel, "HD sneller maken ?"

maarre ik denk idd dat je complete systeem niet snel genoeg is...helaas...

Verwijderd

Yo Guys,

Een K6-2 500 moet echt wel DVD's trekken..

Maar,
Ervanuitgaande dat je met een 4.3 Gb schijfje werkt zal dat de jongste niet meer zijn. De vraag, hoe maak ik mijn schijf sneller is dus exact de goeie. Niks systeem sneller, het gaat om de schijfleessnelheid.
Dus op de originele vraag terugkomend ben ik geneigd te zeggen dat je het kunt vergeten. Spijtig maar waar. Ga eens denken aan een nieuwe (UDMA66, Promise?) config... Of gewoon SCSI natuurlijk..

Suc6

• Xandrios
  • Laatst online: 19:20
Op maandag 13 augustus 2001 11:04 schreef Dirk_Hendrik het volgende:
Yo Guys,

Een K6-2 500 moet echt wel DVD's trekken..

Maar,
Ervanuitgaande dat je met een 4.3 Gb schijfje werkt zal dat de jongste niet meer zijn. De vraag, hoe maak ik mijn schijf sneller is dus exact de goeie. Niks systeem sneller, het gaat om de schijfleessnelheid.
Dus op de originele vraag terugkomend ben ik geneigd te zeggen dat je het kunt vergeten. Spijtig maar waar. Ga eens denken aan een nieuwe (UDMA66, Promise?) config... Of gewoon SCSI natuurlijk..

Suc6
scsi? lol

das een beeeetje te $$$$$ lijkt me voor zo'n pc :P

maarja, ik zou ook een andere HD kopen, iig, als je dat systeem wilt blijven gebruiken...

anders zou ik gewoon een 80GB, 7200rpm erinzetten (WD, hfl 600)
maar alleeen als je dat systeem wilt blijven gebruiken..

eigenlijk is ie het niet meer waard...

• _JGC_
  • Laatst online: 19:15
Ik had in mijn server dezelfde disk als hij (denk ik: ST34321A, er is ook een ST34312A nml)
Heb dat ding eruitgevist, U-SCSI kaartje van NCR erin voor 50 piek en een tweedehands U-SCSI Seagate 7200RPM van 4,5GB voor 100 piek erin (eerst nog ff bij RMA langsgeweest om een nieuwe).

Ben ik goedkoper uit dan wat destijds die 4,3GB IDE me gekost heeft :)

Verwijderd

HD sneller maken?

Waar gaat dit heen met de jeugd??????
Probeer eens (380 Volt) krachtstroom op je kast te zetten. Blow(job) to space! 8D

Zegt RPM je misschien iets? 8-)

DEFRAGMENTEREN DIE HAP!

www.jijdefragmenteertveelstekortzotehoren.nl

Verwijderd

Topicstarter
heel leuk allemaal vanne moet je nieuwe HD kopen maar. het gaat erom hoe kan ik me HD op de snelheid laten lopen waarop hij HOORT te lopen. RPM zegt me wat ja. en defragmenteren heb ik al eens gedaan maar geen verschil. De snelheid hoe die nu loopt noem ik NIET normaal dus hoe KAN ik me HD op de snelheid krijgen hoe hij hoort. hoeveel rpm me HD heeft weet ik eigelijk niet. maare op me celly 333 128 mbram 4,3 gb werken duz DVD s perfect. en dan zou 500 mhz amd dat toch ook moeten kunnen??. Als ik nu via me 100 mb netwerk bestanden over kopieer vanaf de celly haal ik maar een snelheid van 800 kbs!!!. dat kunnen sommige met dowloaden nog halen duzz dat is veeeeeeelste langzaam.

Ík heb overgens ook een cd brander 12 x max dit kan ik dus noooit halen want me hd kan dat lang niet aan.

weet iemand een oplossing??
ja ik weet het nieuwe HD zal alles weer goed maken. maare deze moet het toch ook gewoon doen.....

• _JGC_
  • Laatst online: 19:15
Een nieuwe Barracuda ATA III is 3x zo snel als die oude disk die jij daar hebt. Leuk om te weten dat die disk die jij daar hebt het in mijn systeem wel goed doet, terwijl we dezelfde chipset hebben :(

• harrodeparro
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
hang die hd uns in dat andere systeem en laat er eens een hd-testprogrammaatje op los, dan weet je wat er aan scheelt.

just my 2 cents...

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ben al achter 1 ding het is me HD dus helemaal niet. want in die celly 333 mhz gehangen en dan kan ik dus gewoon dvd spelen, (vob, m2v bestanden) en divx.

dus het legt aan iets anders. weet miss iemand waar aan?

Verwijderd

Moet je nou weer naar een ander platform?? HiHi >:)
Pagina: 1