Wat wil je doen met je upgrade?
Op dit moment gebruik ik mijn systeem om te gamen en te streamen. Voor gamen ben ik opzoek naar een upgrade waar ik 120fps op 1080p kan halen (High / Ultra settings). Het gaat dan om spellen als Destiny 2 en GTA Online. Voor streamen ben ik opzoek naar de mogelijkheid om al mijn spellen te streamen op 60fps op 720p.
Wat mag de upgrade gaan kosten?
Ongeveer 800 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De hele pc met schermen + toetsenbord. De onderdelen die worden vervangen ga ik dan verkopen via advertenties op tweakers.net
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf denk ik dat ik hiervoor de CPU en GPU moet upgraden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU kijk ik vooral naar Ryzen. Heb nu namelijk ook een Ryzen. Grafische kaart mag het Nvidia of AMD zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zie eerste vraag
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht dat ik hulp krijg bij mijn keuze in onderdelen om mijn systeem te upgraden. Op dit moment heb ik het volgende systeem :
En zelf heb ik dit op het oog, maar van wat ik online lees kan de GPU overkill zijn. Alleen weet ik niet goed hoe het in de toekomst gaat met prestatie verhogingen voor 1080p setups. Ik denk zelf namelijk dat er vooral voortgang zal zijn op hogere resoluties. In hoeverre games hun games nog gaan optimaliseren voor 1080p resoluties is ook de vraag.
Ook gaat dit wel ver boven mijn budget. Als ik zoveel zou moeten uitgeven, dan kan ik ook overwegen om alles nieuw te kopen. Heb ik mooi wat te doen tijdens deze coronacrisis haha
Op dit moment gebruik ik mijn systeem om te gamen en te streamen. Voor gamen ben ik opzoek naar een upgrade waar ik 120fps op 1080p kan halen (High / Ultra settings). Het gaat dan om spellen als Destiny 2 en GTA Online. Voor streamen ben ik opzoek naar de mogelijkheid om al mijn spellen te streamen op 60fps op 720p.
Wat mag de upgrade gaan kosten?
Ongeveer 800 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De hele pc met schermen + toetsenbord. De onderdelen die worden vervangen ga ik dan verkopen via advertenties op tweakers.net
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf denk ik dat ik hiervoor de CPU en GPU moet upgraden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU kijk ik vooral naar Ryzen. Heb nu namelijk ook een Ryzen. Grafische kaart mag het Nvidia of AMD zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zie eerste vraag
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht dat ik hulp krijg bij mijn keuze in onderdelen om mijn systeem te upgraden. Op dit moment heb ik het volgende systeem :
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 205,- | € 205,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450-A PRO | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB (rev. 1.0) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 2TB | € 76,08 | € 76,08 |
| 1 | Behuizingen | Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart | € 93,21 | € 93,21 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) | € 96,90 | € 96,90 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 59,- | € 59,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 595,09 | ||
En zelf heb ik dit op het oog, maar van wat ik online lees kan de GPU overkill zijn. Alleen weet ik niet goed hoe het in de toekomst gaat met prestatie verhogingen voor 1080p setups. Ik denk zelf namelijk dat er vooral voortgang zal zijn op hogere resoluties. In hoeverre games hun games nog gaan optimaliseren voor 1080p resoluties is ook de vraag.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 465,85 | € 465,85 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 Ti Ventus 3X | € 479,77 | € 479,77 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 945,62 | ||
Ook gaat dit wel ver boven mijn budget. Als ik zoveel zou moeten uitgeven, dan kan ik ook overwegen om alles nieuw te kopen. Heb ik mooi wat te doen tijdens deze coronacrisis haha
Twitch.tv/coelijoeli