Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade systeem voor meer frames en streams

Pagina: 1
Acties:

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-11 11:21
Wat wil je doen met je upgrade?
Op dit moment gebruik ik mijn systeem om te gamen en te streamen. Voor gamen ben ik opzoek naar een upgrade waar ik 120fps op 1080p kan halen (High / Ultra settings). Het gaat dan om spellen als Destiny 2 en GTA Online. Voor streamen ben ik opzoek naar de mogelijkheid om al mijn spellen te streamen op 60fps op 720p.

Wat mag de upgrade gaan kosten?
Ongeveer 800 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De hele pc met schermen + toetsenbord. De onderdelen die worden vervangen ga ik dan verkopen via advertenties op tweakers.net

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf denk ik dat ik hiervoor de CPU en GPU moet upgraden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU kijk ik vooral naar Ryzen. Heb nu namelijk ook een Ryzen. Grafische kaart mag het Nvidia of AMD zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zie eerste vraag

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht dat ik hulp krijg bij mijn keuze in onderdelen om mijn systeem te upgraden. Op dit moment heb ik het volgende systeem :

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 205,-€ 205,-
1MoederbordenMSI B450-A PRO€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB (rev. 1.0)€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 2TB€ 76,08€ 76,08
1BehuizingenPhanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart€ 93,21€ 93,21
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 64,90€ 64,90
1VoedingenCorsair RM550x (2018)€ 96,90€ 96,90
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 59,-€ 59,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 595,09

En zelf heb ik dit op het oog, maar van wat ik online lees kan de GPU overkill zijn. Alleen weet ik niet goed hoe het in de toekomst gaat met prestatie verhogingen voor 1080p setups. Ik denk zelf namelijk dat er vooral voortgang zal zijn op hogere resoluties. In hoeverre games hun games nog gaan optimaliseren voor 1080p resoluties is ook de vraag.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5800X Boxed€ 465,85€ 465,85
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3060 Ti Ventus 3X€ 479,77€ 479,77
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 945,62

Ook gaat dit wel ver boven mijn budget. Als ik zoveel zou moeten uitgeven, dan kan ik ook overwegen om alles nieuw te kopen. Heb ik mooi wat te doen tijdens deze coronacrisis haha

Twitch.tv/coelijoeli

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Als je budget beperkt is zou ik zowiezo wachten tot de CPU's meer op voorraad zijn en de prijzen daardoor verder zakken. Een Ryzen 5 5600X is zeker voldoende en mssn eerder een capture card voor het streamen.
De 3060Ti is nergens beschikbaar en zou ik zowiezo ook minstens 2 maand mee wachten op ergens op een normale prijs te komen.

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-11 11:21
Inrage schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:05:
Als je budget beperkt is zou ik zowiezo wachten tot de CPU's meer op voorraad zijn en de prijzen daardoor verder zakken. Een Ryzen 5 5600X is zeker voldoende en mssn eerder een capture card voor het streamen.
De 3060Ti is nergens beschikbaar en zou ik zowiezo ook minstens 2 maand mee wachten op ergens op een normale prijs te komen.
Een capture card gebruik je toch om console games te streamen?

Twitch.tv/coelijoeli

• jadaia
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-11 19:49
Je kan er vanalles mee capturen waaronder een pc's eigen HDMI output Ze zijn er voor in je PC maar kost toch ook nog wel wat:
pricewatch: gameaccesoires - captureapparaat

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

Wat je voorstelt is echt een prima upgrade. Echter heeft heel de wereld zitten wachten op de nieuwe generatie videokaarten, en zijn de Ryzen's zo'n leap geweest dat die ook als warme broodjes over de toonbank gegaan zijn.

Wachten is zeker het beste advies, omdat de prijzen nu gewoon hoger door schaarste zijn. Die komen weer terug op normaal niveau over een paar maanden als de productie de vraag weer kan bijbenen (en de vraag afneemt omdat het 'nieuwe' er af is).

Als je toch op korte termijn wilt upgraden, kun je ook alleen de CPU of de videokaart doen als je dan voorlopig weer vooruit kunt. Weet je wat de grootste bottleneck is? Een 2700X is zeker geen slechte CPU, dus mijn vermoeden is de videokaart, maar ik stream niet, dus je zou het even moeten testen.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.