IKEA STUVA uit de schappen. Contact zoeken met de helpdesk?

Pagina: 1
Acties:

• JSande
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-11-2023

JSande

My nam jef

Topicstarter
Even de situatie schetsen:

Ik heb hier thuis op mijn kamer de STUVA-kast van IKEA staan. Ik wil er een 32" smart tv op gaan zetten samen met een SONOS Beam. In de achterwand heb ik een kleine inkeping voor de kabels van de stekkerdoos gemaakt, maar nu is er een klein probleem.

Nu steken alle stekkers die in de stekkerdoos zitten naar buiten, wat me achterlaat met nagenoeg nul ruimte om m'n spullen op te bergen. Ik wil dit verhelpen door een identieke plank als die er al in ligt aan te schaffen en die 2-3 gaatjes boven de middelste plank te plaatsen. Zo kan ik tussen de twee planken alle kabels verwerken en m'n spullen weer opbergen. Het gaat hier om de STUVA GRUNDLIG.

Even op de IKEA-site gekeken, blijkt het dat dat ding niet meer op de site staat. Beter gezegd, de hele kast en alle bijbehorende onderdelen (planken, montageschroeven) zijn volledig van de site afgehaald! Even op .be, .fr en .de gekeken, en daar ook niks gevonden. Maar nu staat mijn kast EN die plank die ik wil aanschaffen wel op de amerikaanse en australische site.

Zo'n plankje bestellen en naar Nederland laten versturen lijkt natuurlijk een ok optie, maar dat gaat ook weer een poos duren, kost waarschijnlijk flink wat verzendkosten, en ik weet niet eens of ik die onderdelen naar Nederland kan laten sturen.

Dus ik vroeg me af of ik bij de Nederlandse IKEA-helpdesk een verzoek van aankoop kan doen en ze vervolgens zo'n STUVA GRUNDLIG naar Nederland kan laten versturen. Weet iemand toevallig of IKEA daar tot in staat is, of dat ze dit doen? Staat namelijk niks over op hun FAQ-pagina.

Auw! Kennis naar m'n hoofd gegooid.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cosmo_roel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 22:24
Ik denk dat ze dat bij de IKEA helpdesk het beste weten.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:41
Gewoon contact opnemen met de Ikea helpdesk. Wellicht dat ze je gewoon kunnen helpen of iets anders wat er bij hoort/kan.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Hier wel wat interessante info:

https://www.reddit.com/r/...smastad_is_the_new_stuva/

Misschien zijn de planken nog wel wat compatibel? Met evt wat op maat zagen?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AutCha
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-05 14:22
Kom je er niet uit bij de helpdesk: Je kan ook bij de bouwmarkt / IKEA koopjeshoek een meubelpaneel kopen, het zelfs daar (bouwmarkt dan) op maat laten zagen en op vier plankenleggertjes leggen.
Zoiets zoek je: gamma

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:49
https://www.marktplaats.nl/q/ikea+stuva+kast/
hier kan je ook wat plankjes vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:42
JSande schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:03:
Even de situatie schetsen:

Ik heb hier thuis op mijn kamer de STUVA-kast van IKEA staan. Ik wil er een 32" smart tv op gaan zetten samen met een SONOS Beam. In de achterwand heb ik een kleine inkeping voor de kabels van de stekkerdoos gemaakt, maar nu is er een klein probleem.

Nu steken alle stekkers die in de stekkerdoos zitten naar buiten, wat me achterlaat met nagenoeg nul ruimte om m'n spullen op te bergen. Ik wil dit verhelpen door een identieke plank als die er al in ligt aan te schaffen en die 2-3 gaatjes boven de middelste plank te plaatsen. Zo kan ik tussen de twee planken alle kabels verwerken en m'n spullen weer opbergen. Het gaat hier om de STUVA GRUNDLIG.

Even op de IKEA-site gekeken, blijkt het dat dat ding niet meer op de site staat. Beter gezegd, de hele kast en alle bijbehorende onderdelen (planken, montageschroeven) zijn volledig van de site afgehaald! Even op .be, .fr en .de gekeken, en daar ook niks gevonden. Maar nu staat mijn kast EN die plank die ik wil aanschaffen wel op de amerikaanse en australische site.

Zo'n plankje bestellen en naar Nederland laten versturen lijkt natuurlijk een ok optie, maar dat gaat ook weer een poos duren, kost waarschijnlijk flink wat verzendkosten, en ik weet niet eens of ik die onderdelen naar Nederland kan laten sturen.

Dus ik vroeg me af of ik bij de Nederlandse IKEA-helpdesk een verzoek van aankoop kan doen en ze vervolgens zo'n STUVA GRUNDLIG naar Nederland kan laten versturen. Weet iemand toevallig of IKEA daar tot in staat is, of dat ze dit doen? Staat namelijk niks over op hun FAQ-pagina.
toon volledige bericht
Deze serie is sinds uit de handel genomen door Ikea. Ik meen sinds oktober, wij zijn namelijk ook hiervoor gaan kijken en toen hing er een briefje bij dat het uit de handel ging. Er was toen al nauwlijks wat op voorraad. Dus ik heb wat ik kon vinden bij de lokale Ikea meegenomen en toen via de klantenservice een deel besteld en laten bezorgen, dat haddden ze dan weer in het DC nog. Dus ik zou idd klantenservice bellen en vragen wat nog mogelijk is. Maar ik ben erg bang voor.. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iezaza
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08-02-2021
Ik heb vandaag nog twee plankjes in mijn garage gevonden, nieuw in verpakking. Heb ze zonet op 2dehands.be gezet omdat ik mijn Stuva kast volledig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSande

JSande

My nam jef

Topicstarter
iezaza schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:11:
Ik heb vandaag nog twee plankjes in mijn garage gevonden, nieuw in verpakking. Heb ze zonet op 2dehands.be gezet omdat ik mijn Stuva kast volledig is.
Tof! Ik zal daar dan eens een kijkje nemen om te checken of het de juiste is ;) . Heb je toevallig een link naar je profiel of aanbod?

Wel jammer dat ze zo ineens uit de schappen zijn verdwenen...

(Edit: is helaas het verkeerde formaat)

[ Voor 4% gewijzigd door JSande op 14-12-2020 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSande

JSande

My nam jef

Topicstarter
Hmm, ik ben wat bekender met marktplaats dan met 2dehands.be, dus ik ga hier eerst kijken

(Edit: helaas niets kunnen vinden, dus zal binnenkort de helpdesk raadplegen.)

[ Voor 12% gewijzigd door JSande op 14-12-2020 18:38 ]

Pagina: 1