Oude iPad als tweede scherm gebruiken i.c.m. MacBook Pro 16"

Pagina: 1
Acties:

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 15:14

Boost9898

www.brambenik.nl

Topicstarter
Beste Tweakers,

Omdat ik momenteel veel thuis werk en graag een tweede beeldscherm wil zonder dat er een grote monitor staat zat ik er aan te denken om een oude iPad als tweede scherm te gebruiken. Nu heb ik de optie 'Sidecar' gevonden, maar de iPad is hier te oud voor.

Na wat googlewerk kwam ik Duet Display tegen. De reviews variëren behoorlijk qua mening.
Daarom maak ik dit topic aan.

Mijn vraag is; zijn er gebruikers van Duet Display en wat is jullie ervaring? Of hebben jullie misschien een alternatief hiervoor? Het is misschien handig om te weten dat de laptop altijd aan de voeding hangt en dat de iPad ook bekabeld aan de laptop kan.

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Wat ga je op het scherm doen ? Puur om inactieve dingen naar toe te schuiven om zicht op te houden werkt het prima maar ga je er echt 'actief' mee aan de slag dan is het niet fijn werken door de lag.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

Topicstarter
DukeBox schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:50:
Wat ga je op het scherm doen ? Puur om inactieve dingen naar toe te schuiven om zicht op te houden werkt het prima maar ga je er echt 'actief' mee aan de slag dan is het niet fijn werken door de lag.
Het zal vooral voor programmeerwerk gebruikt worden, dat ik daar bijvoorbeeld programma's als postman, terminal, ftp-client, etc. op kan plaatsen. Echt ter ondersteuning.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@Boost9898 Kleine moeite om dan te proberen toch ? Er is een 1 week trial.
Hoe dan ook, een ipad 1 met 1024 × 768.. genoeg échte monitoren te vinden met die specs (en beter) voor minder dan 3 tientjes of zelfs gratis ophalen.

[ Voor 50% gewijzigd door DukeBox op 10-12-2020 14:09 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

Topicstarter
@DukeBox Het is een iPad met 9,7" scherm en 1536 × 2048 pixels. Dat is prima voor een extra schermpje. En met een tweede monitor heb je gedoe met extra kosten en een extra voeding, of het moet USB C signaal+voeding hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:43

nelizmastr

Goed wies kapot

Dat bestaat ja ;)

Alleen niet goedkoop.

https://www.coolblue.nl/p...sus-zenscreen-mb16ac.html

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Je kunt, net als (bijna) alle online aankopen, een app gewoon testen bij Apple. Je download hem via de AppStore. Mocht net nou zo zijn dat de prestaties tegenvallen dan kun je via onderstaande link je geld terugvragen.

Ik zou DuetDisplay gewoon aanschaffen. Mocht het niet naar behoren werken, dan vraag je je geld terug.

https://reportaproblem.apple.com/

[ Voor 16% gewijzigd door MartijnMartijn op 11-12-2020 07:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:35
Ik heb duet gebruikt voor zowel Windows en MacOS en het werkt prima. Ik kan zo niets bedenken wat niet goed was, doet wat het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:38
Heb geen ervaring met duet, maar heb ooit middels een windows tabblet en windows het scherm uitgebreid. Te veel lag.

Ok zo'n displaylink scherm gehad van asus en duex vond als nadeel dat deze cpu vraten (weliswaar op linux).

Uiteindelijk voor 7 tientjes een 13" portable fullhd scherm met een mini-hdmi aansluiting gevonden. Gaat niets boven native aansluiting :) dat werkt het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

Topicstarter
Allen bedankt voor de reacties, ik ga het een deze dagen ff kopen en testen.
@powerboat Weet je toevallig hoe dit schermpje heet/link? Dan zal ik even kijken of dat iets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44

talin

ES-MA

Boost9898 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:48:
Beste Tweakers,

Omdat ik momenteel veel thuis werk en graag een tweede beeldscherm wil zonder dat er een grote monitor staat zat ik er aan te denken om een oude iPad als tweede scherm te gebruiken. Nu heb ik de optie 'Sidecar' gevonden, maar de iPad is hier te oud voor.

Na wat googlewerk kwam ik Duet Display tegen. De reviews variëren behoorlijk qua mening.
Daarom maak ik dit topic aan.

Mijn vraag is; zijn er gebruikers van Duet Display en wat is jullie ervaring? Of hebben jullie misschien een alternatief hiervoor? Het is misschien handig om te weten dat de laptop altijd aan de voeding hangt en dat de iPad ook bekabeld aan de laptop kan.
ik gebruik mijn iPad pro 12,9" nu al zeker een jaar of 5 samen met mijn 13" macbook pro gekoppeld door Duet.
heel veel onderweg en vaak is een 2de scherm onontbeerlijk, dus iPad ernaast, kabeltje ertussen en gaan.
nog nooit problemen met Duet gehad.
1x aangeschaft en al jaren geüpdatet en kan het je zeker aanraden.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-06 19:21
Voor een puur software oplossing werkt Duet wel OK, maar je merkt als er veel op het scherm gebeurt wel dat het geen echte monitor is. Het gebruikt vrij veel processorkracht. De draadloze verbindingsmogelijkheid bij Duet werkte voor mij nooit heel goed.

Als ik voor een oplossing zoals dit zou gaan, dan zou ik misschien eerder Luna Display kiezen. Dit is duurder, maar werkt een stuk beter. De iPad kan dan ook gebruikt worden als tekentablet a-la Wacom.

http://emiellensink.nl

Pagina: 1