Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Geen inhoudsopgave meer in podcasts

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• segil
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:36
geek: Tweakers Podcast #142 - Apple-prijzen, blu-raypleziertjes en Cyberpunk-...

@arnoudwokke

De laatste 2 afleveringen hebben geen inhoudsopgave meer. Mag ik vragen waarom dit is en kan deze weer terugkomen? Ik luister niet de hele podcast en ga liever naar de onderwerpen die mij interesseren.

Alle reacties

• arnoudwokke
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14:57

arnoudwokke

Redacteur
Zeker.

Het toevoegen van de inhoudsopggave (en de bijbehorende markers en hoofdstukken) is een proces dat in de edit relatief veel tijd kost: ik was afgelopen 2 weken een uur eerder klaar dan de weken ervoor met het klaarzetten van de podcast.

Maar is dat uur goed besteed? Dat wisten we niet. We zaten te kijken of mensen erover zouden vallen als we die zouden weghalen. We weten immers niet of mensen het zien, ernaar kijken en ze gebruiken. Vorige week kwam er vrijwel geen reactie op, nu meer. Ik heb ook een poll op Twitter gezet om ernaar te vragen: rond 37 procent van de mensen zei hoofdstukken in podcasts te gebruiken.

We gaan nog voor de volgende aflevering bekijken of we dit zo houden of dat de inhoudsopgave terugkeert - en reacties als de jouwe wegen we natuurlijk daarin mee :)

• segil
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:36
Ja vorige week waren er 2 comments over. Ik zit alleen niet op Twitter, dus kan niet deelnemen aan zo'n poll. Mss een idee om een dergelijke poll te plaatsen op Tweakers bij de podcasts zelf?

• arnoudwokke
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14:57

arnoudwokke

Redacteur
@segil Het was meer om een idee te krijgen. Dat hebben we nu. Er komt weer een inhoudsopgave te staan met tijdcodes voor highlights en hoofdonderwerp. Die ga ik in de shownotes bij de podcast bovenaan zetten, zodat je er tijdens het luisteren makkelijk bij kan :)

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:39
arnoudwokke schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:53:
Het toevoegen van de inhoudsopggave (en de bijbehorende markers en hoofdstukken) is een proces dat in de edit relatief veel tijd kost: ik was afgelopen 2 weken een uur eerder klaar dan de weken ervoor met het klaarzetten van de podcast.
Laat ik voorop stellen dat ik geen ervaring heb met deze tak van sport, maar zou het tijd schelen wanneer je een stopwatch of iets dergelijks erbij houdt tijdens de opname en dan de tijd noteert waarop je (ongeveer) over gaat naar het volgende onderwerp?

Ik weet dat de stopwatch functie van m'n Android telefoon "rondetijden" weergeeft als je op een knop drukt, terwijl de tijd verder gewoon doorloopt.

Als je weet waar de overgangen zitten, heb je de hoofdstukken mogelijk sneller bepaald tijdens de editing.

[Voor 25% gewijzigd door LA-384 op 12-12-2020 12:10]

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 23:35
*kick*
arnoudwokke schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:19:
@segil Het was meer om een idee te krijgen. Dat hebben we nu. Er komt weer een inhoudsopgave te staan met tijdcodes voor highlights en hoofdonderwerp. Die ga ik in de shownotes bij de podcast bovenaan zetten, zodat je er tijdens het luisteren makkelijk bij kan :)
Ook ik loop al een paar maanden met het idee om eens feedback te geven over het verdwijnen van de inhoudsopgave. Ik vergeet dat echter iedere keer als ik de auto uit kom omdat er dan belangrijkere dingen in het leven zijn en stiekem bleef ik hopen dat het "vanzelf" weer terug zou komen. Ik zie nu dat er over gesproken is en dat niemand het lijkt te missen en dat het dus niet terug gaat komen. Jammer.

Ik zie de tijdstippen in de shownotes staan. Dat is fijn. Maar kost het echt een uur om dat om te zetten in een inhoudsopgave die mijn favoriete podcastplayer (Pocket Casts) snapt? Is dat niet te scripten?

Ook ik vind niet alle onderwerpen even interessant en de lengte van een podcast is langer dan de tijd die ik gemiddeld in de auto zit. Het feit dat ik kon skippen, maakte de drempel voor het starten van de podcast wat lager. Ik heb nu al een overload aan podcasts die ik nog wil beluisteren.

Wat ik echter het belangrijkste vind, is dat ik met die hoofdstukindeling met een hele korte simpele handeling naar het volgende onderwerp kon springen. Met de hand zoeken kost meer aandacht en het opzoeken van de shownotes om daar op te zoeken waar ik heen moet, betekent dat ik eerst de huidige positie moet aflezen, dan naar links moet swipen en dan in de kleine lettertjes het volgende onderwerp moet opzoeken. Ten slotte moet ik dat ook nog eens in een bewegend voertuig correct zien aan te tikken.

Allemaal niet zo heel erg problematisch, ware het niet dat ik ook nog mijn auto moet besturen. Ik wil tijdens het besturen van mijn auto zo min mogelijk naar dat schermpje moeten turen. Daarom zou ik heel graag die hoofdstukindeling weer terug willen. In naam van de verkeersveiligheid, wil je dit heroverwegen?
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True