*kick*
arnoudwokke schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:19:
@
segil Het was meer om een idee te krijgen. Dat hebben we nu. Er komt weer een inhoudsopgave te staan met tijdcodes voor highlights en hoofdonderwerp. Die ga ik in de shownotes bij de podcast bovenaan zetten, zodat je er tijdens het luisteren makkelijk bij kan

Ook ik loop al een paar maanden met het idee om eens feedback te geven over het verdwijnen van de inhoudsopgave. Ik vergeet dat echter iedere keer als ik de auto uit kom omdat er dan belangrijkere dingen in het leven zijn en stiekem bleef ik hopen dat het "vanzelf" weer terug zou komen. Ik zie nu dat er over gesproken is en dat niemand het lijkt te missen en dat het dus niet terug gaat komen. Jammer.
Ik zie de tijdstippen in de shownotes staan. Dat is fijn. Maar kost het echt een uur om dat om te zetten in een inhoudsopgave die mijn favoriete podcastplayer (Pocket Casts) snapt? Is dat niet te scripten?
Ook ik vind niet alle onderwerpen even interessant en de lengte van een podcast is langer dan de tijd die ik gemiddeld in de auto zit. Het feit dat ik kon skippen, maakte de drempel voor het starten van de podcast wat lager. Ik heb nu al een overload aan podcasts die ik nog wil beluisteren.
Wat ik echter het belangrijkste vind, is dat ik met die hoofdstukindeling met een hele korte simpele handeling naar het volgende onderwerp kon springen. Met de hand zoeken kost meer aandacht en het opzoeken van de shownotes om daar op te zoeken waar ik heen moet, betekent dat ik eerst de huidige positie moet aflezen, dan naar links moet swipen en dan in de kleine lettertjes het volgende onderwerp moet opzoeken. Ten slotte moet ik dat ook nog eens in een bewegend voertuig correct zien aan te tikken.
Allemaal niet zo heel erg problematisch, ware het niet dat ik ook nog mijn auto moet besturen. Ik wil tijdens het besturen van mijn auto zo min mogelijk naar dat schermpje moeten turen. Daarom zou ik heel graag die hoofdstukindeling weer terug willen. In naam van de verkeersveiligheid, wil je dit heroverwegen?