Vraag

• ErnstV
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-12-2020
Ik op zoek naar een OLED TV. Ik vind de nieuwprijs echter toch nog vrij hoog dus heb via via een LG 55 inch OLED (C7) aangeboden gekregen van 3 jaar oud. Bij de burn-in test met de kleur magenta toch wel een duidelijke burn-in te zien (zie foto). Alle andere kleuren zijn vlekkeloos. Hoe erg is deze burn-in en wat voor effect heeft dit op de huidige en toekomstige kwaliteit van het beeld?

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6FYodJDPtP4Xus46b_m_93BHs4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X3qZplnbxV2sfelrdsdbjdtb.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ayI1FxIiuhOixlohDaFdz1TN_Kc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w8ubkGed0uwqxfLHuJaCMQ5I.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c89TqKPStT8nOHzgxBV7FubMz3Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Sqzm3iSYRgMRnOQ7tkpIZLeN.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LrNpITk1lhxCaTIJ-h-_8o5QLXw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jIKO7KPnUD7N5aVYdxIl6KS0.jpg?f=user_large

[ Voor 34% gewijzigd door ErnstV op 10-12-2020 12:32 ]

Alle reacties

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:44

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Magenta is geen basiskleur van WOLED; de kleurruimte is WRGB en dus zijn de kleuren die je moet testen rood, groen, blauw en wit. Ik vermoed dat de rode pixels defect zijn. Op mijn eigen C7 is na 3 jaar nog helemaal niets te zien.

Hoe erg het is, is een hele persoonlijke afweging: Het inbranden is bij normaal TV-kijken nauwelijks te zien, dus in die zin kan de televisie nog best een aantal jaar mee. Ik zou zeggen dat als het inbranden twee keer zo erg wordt de bruikbaarheid van de televisie minder wordt, dan kom je op te verwachten een levensduur van 6 jaar uit, afhankelijk van hoe intensief de TV gebruikt wordt. Zet je de televisie minder helder, dan neemt de te verwachten levensduur snel toe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik zou er geen geld voor over hebben. het geld lekker in je zak houden en doorsparen voor een nieuwe.

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06 15:37
Hamazaki schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:42:
ik zou er geen geld voor over hebben. het geld lekker in je zak houden en doorsparen voor een nieuwe.
Ik zou me hier bij aansluiten. Als het bij Magenta zo goed te zien is gók ik ook dat het om gedoofde rode pixels gaat... deze slijten al redelijk nel bij C7s, dus je kan er eigenlijk wel vanuit gaan dan overige rode elementen snel zullen inbranden vanaf nu en ook dingen als huidskleur in het midden van het scherm straks wat... vreemd (waarschijnlijk groenig) er uit gaan zien.

Ik zou m'n vingers er persoonlijk niet aan branden tenzij je 'm voor 200 mee mag nemen ofzo. Maar ik ben wel een azijnzeiker met dit soort dingen :p

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Voor maximaal 300 piek zou ik hem in de slaapkamer hangen, maar absoluut niet in de woonkamer als 'hoofd' TV :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fean
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-03 19:41
Wow zeg, ik heb de c7 en exact hetzelfde beeld, twee strepen onder en grote vlek in het midden. Van mij is van 2018 mei.
Ik vind het schandalig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Er zijn zoveel verhalen over problemen met LG OLEDS
weg van blijven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-06 22:45
Inderdaad ver weg 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietPiraat80
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22-06-2021
Helemaal mee eens, blijf er bij weg.

Hier ook een tv van 3,5 jaar oud met een permanent Netflix log rechts onder in het scherm. Mooie is, dit is het logo wat tijdens het scrollen zichtbaar is in de ingebouwd app. Ik scroll geen uren, stel dagen achtereen door dit scherm.

De leverancier (PlatteTV.nl) geeft aan slechts een doorgeefluik te zijn wanneer het op service aankomt. En bij LG hoef je niet aan te kloppen, die geven niet thuis. Ik ben altijd zeer tevreden geweest over deze tv maar ik kan je wel vertellen, dit was mijn 3e en laatste LG tv.

Mijn advies: koop mooi een QLED tv, heb je dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

PietPiraat80 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:22:
Helemaal mee eens, blijf er bij weg.

Hier ook een tv van 3,5 jaar oud met een permanent Netflix log rechts onder in het scherm. Mooie is, dit is het logo wat tijdens het scrollen zichtbaar is in de ingebouwd app. Ik scroll geen uren, stel dagen achtereen door dit scherm.

De leverancier (PlatteTV.nl) geeft aan slechts een doorgeefluik te zijn wanneer het op service aankomt. En bij LG hoef je niet aan te kloppen, die geven niet thuis. Ik ben altijd zeer tevreden geweest over deze tv maar ik kan je wel vertellen, dit was mijn 3e en laatste LG tv.

Mijn advies: koop mooi een QLED tv, heb je dat probleem niet.
Schermvernieuwing al eens handmatig aangezet? Max 1 per jaar uitvoeren, maar schijnt te helpen.

Hier een B7 van 3 jaar oud en even het testje gedaan, allemaal uniforme kleuren. Pech hebben maakt een techniek niet overal klote.

Bij burn in vooral kijken of het zichtbaar is tijdens normaal tv kijken TS.

QLED als alternatief weet je in ieder geval zeker dat je niet het beste beeld koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
We zijn maanden verder en topic starter is niet meer online geweest. Hij zal zijn/haar antwoord wel hebben en we gaan er geen algemeen klaag topic van maken. Bij deze op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.