Vraag

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb hier 3x de LG UltraGear 27GN850 staan welke ik wil aansluiten op mijn MSI GeForce RTX 2060 Super Ventus GP OC.

Nu zijn de bijgeleverde DisplayPort kabels alleen te kort, nu wil ik hier dus andere voor kopen.
Moeten deze 3 Displayport kabels alle 3 even lang zijn, of zit hier geen verschil tussen?
En welke kabel raden jullie dan aan welke 4/5 meter is en 1440p 144Hz ondersteund, ik heb deze op het oog:
Club 3D DisplayPort 1.4 HBR3 8K Kabel M/M

Als ze namelijk niet allemaal even lang hoeven te zijn, scheelt het namelijk in kosten.
Heb gezocht of ik hier iets over kon vinden, maar helaas.

Beste antwoord (via FabiandJ op 10-12-2020 13:43)

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Nee hoor, dat gaat geen verschil nemen. Je kunt verschillende lengtes gebruiken.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Alle reacties

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Waarom zouden ze even lang moeten zijn?

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Firestorm schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:10:
Waarom zouden ze even lang moeten zijn?
Om het beeld mogelijk tegelijk op je scherm te krijgen?
Vroeger en mogelijk nog steeds was het in de audio wereld volgens mij een aanrader om alle kabels even lang te houden om geen verschil in geluid te hebben, vroeg mij dus af of dit ook het geval is met een triple monitor set.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Nee hoor, dat gaat geen verschil nemen. Je kunt verschillende lengtes gebruiken.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Misschien moet je de vraag in het zilveren kabels topic stellen, natuurkundig raakt dit kant nog wal.

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:16
FabiandJ schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:14:
[...]

Om het beeld mogelijk tegelijk op je scherm te krijgen?
Vroeger en mogelijk nog steeds was het in de audio wereld volgens mij een aanrader om alle kabels even lang te houden om geen verschil in geluid te hebben, vroeg mij dus af of dit ook het geval is met een triple monitor set.
Bij audio heeft het voornamelijk met demping te maken om de kabels even lang te houden, of verschil tussen 1 en 20 meter kabel niet te zichtbaar te houden. Elektrisch signaal gaat met ongeveer 2/3 snelheid van het licht door koper heen dus qua latency maakt 1 of 2 meter kabel ook niet zoveel uit.
Pagina: 1