Toon posts:

Meerdere bureaubladen openen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Jornt009
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-09-2021
Goedemorgen,

Op mijn Windows PC gebruik ik geregeld meerdere bureaubladen tegelijk. Ik vind dit ideaal werken, maar wanneer ik bijvoorbeeld in bureaublad 1 een Excelbestand geopend heb en ik wil in bureaublad 3 een ander Excelbestand openen, switcht de PC automatisch naar bureaublad 1, omdat daar al een Excel open staat.

Nu heb ik even gegoogled, maar werd niks wijzer. Graag hoor ik of er een instelling is die ik kan wijzigen zodat ik binnen mijn huidige bureaublad blijf, wanneer ik een nieuwe app open.
Alvast bedankt.

Alle reacties

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-05 16:56

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

AZ >>> CSA

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Jornt009

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zijn dit fysiek meerdere burobladen of virtueel?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:38
Excel vindt het niet leuk om meerdere files open te hebben, zelfs niet op 1 scherm. Het is praktisch onmogelijk om 2 excel sheets tegelijk open te hebben naast elkaar. (er zijn wel software trucjes voor om dit te omzeilen).

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-05 11:47
Ik krijg het hier voor elkaar door shift ingedrukt te houden tijdens het openen van een Excel bestand.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hij heeft je topic verplaatst van Algemene Zaken waar je het plaatste naar Client Software Algemeen waar het beter past.

Anyway, als het echt moet en afhankelijk van het antwoord op @njitter zou je het via runas kunnen proberen. Is echter geen mooie oplossing. Andere quick & dirty omweg: gebruik Excel op je ene bureaublad en LibeOffice op de andere.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Jornt009
MicGlou schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:08:
Ik krijg het hier voor elkaar door shift ingedrukt te houden tijdens het openen van een Excel bestand.
Werkt bij mij nog niet

• Jornt009
njitter schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:05:
Zijn dit fysiek meerdere burobladen of virtueel?
Virtueel, dus dat icoontje naast cortana in windows bij Task View

• MicGlou
F_J_K schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:10:
[...]

Hij heeft je topic verplaatst van Algemene Zaken waar je het plaatste naar Client Software Algemeen waar het beter past.

Anyway, als het echt moet en afhankelijk van het antwoord op @njitter zou je het via runas kunnen proberen. Is echter geen mooie oplossing. Andere quick & dirty omweg: gebruik Excel op je ene bureaublad en LibeOffice op de andere.
Zie mijn reactie hierboven... shift ingedrukt houden en er wordt een aparte instantie van Excel gestart op het actieve bureaublad.

• Jornt009
MicGlou schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:15:
[...]

Zie mijn reactie hierboven... shift ingedrukt houden en er wordt een aparte instantie van Excel gestart op het actieve bureaublad.
Werkt deels, wanneer ik Excel dan sluit, gaat hij naar het andere geopende Excel werkblad. Moeten Windows (en Microsoft) nog maar eens een oplossing voor bedenken denk ik dan maar

• MicGlou
Welke versie van Excel gebruik je? Ik zit momenteel op de laatste update vanuit Office365... misschien dat een oudere versie van Excel hier lastig mee omgaat?

Zie hier:

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MicGlou schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:15:
[...]

Hier niet, vandaar mijn reactie :)

OTOH: na openen Winkey-tab en dan naar het andere bureaublad slepen is amper werk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Jornt009
MicGlou schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:19:
[...]

Welke versie van Excel gebruik je? Ik zit momenteel op de laatste update vanuit Office365... misschien dat een oudere versie van Excel hier lastig mee omgaat?

Zie hier:

[Afbeelding]
Ik kan hem wel geopend hebben in twee verschillende bureaubladen, maar bij openen/sluiten doet hij moeilijk. Zal even de update checken.

• Bobmeister
  • Nu online
99ruud99 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:07:
Excel vindt het niet leuk om meerdere files open te hebben, zelfs niet op 1 scherm. Het is praktisch onmogelijk om 2 excel sheets tegelijk open te hebben naast elkaar. (er zijn wel software trucjes voor om dit te omzeilen).
Welke Excel versie gebruik jij? Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit probleem speelt al heel lang met Virtual Desktops. Zie ook hier: https://answers.microsoft...5a-477e-b8cd-d5da7295e33a

Ze raden daar ook dit programma aan: https://sourceforge.net/p...al-desktop-grid-switcher/

Full set of features are:

Windows 10 Desktop Switcher using a grid layout
Switch desktops using arrow keys with configurable modifier keys
Move active window to another desktop using keyboard
Make windows Always on Top or Sticky using keyboard
Activate last active window when switch from empty desktop (Windows 10 bug)
Chrome/Firefox activation to make web links open on same desktop if window exists
Word/Excel new window detected and moved back to current desktop if auto-switched

• Jornt009
njitter schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:21:
Dit probleem speelt al heel lang met Virtual Desktops. Zie ook hier: https://answers.microsoft...5a-477e-b8cd-d5da7295e33a

Ze raden daar ook dit programma aan: https://sourceforge.net/p...al-desktop-grid-switcher/

Full set of features are:

Windows 10 Desktop Switcher using a grid layout
Switch desktops using arrow keys with configurable modifier keys
Move active window to another desktop using keyboard
Make windows Always on Top or Sticky using keyboard
Activate last active window when switch from empty desktop (Windows 10 bug)
Chrome/Firefox activation to make web links open on same desktop if window exists
Word/Excel new window detected and moved back to current desktop if auto-switched
Dat lijkt goed! Ik zal het even proberen

• Jornt009
Jornt009 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:28:
[...]

Dat lijkt goed! Ik zal het even proberen
In eerste instantie lijkt het goed. Ik zal later mijn bevindingen even publiceren

• tedjejones
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-05 17:18
Op ene bureaublad Excel vanuit start openen, op andere bureaublad een excelbestand via de verkenner openen. Bij mij werkt dat.

[Voor 235% gewijzigd door tedjejones op 11-12-2020 14:15]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee