Zigbee thermostaat

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Joery001
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-03-2021
Beste,
Ik ben opzoek naar een zigbee thermostaat die een elektrische verwarming kan aansturen.
De thermostaat moet zowel bedienbaar zijn via zigbee als manueel.
...

Het is de bedoeling om dit in een zigbee2mqtt project te steken.
De thermostaat staat in verbinding met een stopcontact waar een verwarming op aangesloten is.
...

Tot nu toe ben ik nog geen thermostaat tegengekomen in België die dit kan.
De meeste thermostaten zijn kranen voor op de cv te monteren.
Eventueel wel een mogelijkheid om een gewone thermostaat te nemen en deze met een zigbee switch te verbinden zo naar het stopcontact maar blijft dit systeem werken als het zigbee signaal uitvalt?

Iemand al een gelijkaardig project gemaakt of weet welk toestel ik hiervoor kan gebruiken?

Alvast bedankt.
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:57
Eerlijk gezegd zou ik eerder voor een bekende slimme thermostaat gaan (denk aan Nest, Tado, etc) en die dan via de App, of een domotica system (Domoticz / Home-Assistant) te bedienen.

Ik wist niet dat er thermostaten met Zigbee bestaan, even gekeken op https://www.zigbee2mqtt.i...on/supported_devices.html en gezocht op Thermo en je ziet er een aantal voorbij komen. Met dit lijstje kan je in ieder geval onderzoeken of ze OpenTherm ondersteunen (als je ketel dat ook ondersteund) en gewoon kijken of het werkt 😀

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.