Toon posts:

Hacken

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ja ben ik weer.
ik weet niet als het bij deze onderwerp hoord (Programming & Webscripting)
Daar heb ik geen verstand van.
maar ik wil er wel verstand van hebben. Dus als je een goede site (het liefst nederlands want ik ben niet erg goed ik engels)weet over hacken enz.
zeg het dan ff.

Ik wou dat eens uitproberen. Dus ik heb er ook wel tijd om het te leren.

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
leg eerst eens uit wat JIJ onder hacken verstaat ... praten we dan verder :)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:57

Gerco

Professional Newbie

Dat is een beetje illegaal... dat doen we hier dus niet, hooguit anti-hacken.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Inbreken in iemands pc.
niet dat ik weet hoe dat gaat ofzo. maar ik heb wel interesse.

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

IS toch illegaal wat moet je nou in de pc van een ander...

Tword ook gewoon 3x in SU gemeld...

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Op zondag 12 augustus 2001 20:39 schreef ferrytjuh het volgende:
Inbreken in iemands pc.
*BEEEP*

FOUT! U gaat niet door voor de magnetron.

• El Jefe
  • Niet online
Op zondag 12 augustus 2001 20:39 schreef Pizzaman het volgende:
Tword ook gewoon 3x in SU gemeld...
foutje :D

Verwijderd

www.faq4hackers.nl misschien?

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08

JnX

Op zich zijn zulke praktijken best illegaal.... Dus als je een beetje verstand hebt begrijp je vast wel dat je zoiets hier niet echt mag vragen.

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
www.hal2001.org ;)
www.security.nl
www.securityfocus.com (bugtraq/vulndev rule :) )
packetstorm.securify.com
[deleted](voor de script kiddies)
en uiteraard www.phrack.com

Waarschijnlijk bedoel jij met hacken 'cracken' (dus privilege-elevation). Dan zou je eens 'Smashing the stack for fun and profit' van aleph one moeten lezen.

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01 18:51
Ik weet niet... maar heb begint bij mij altijd te jeuken als men dit soort vragen gaat stellen :(

• Grum
  • Niet online
belangrijkste .... kan je coden ? :)

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 22:27

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Zoek es een andere hobby joh.. al die gare hackertjes maken zoveel kapot.. tis gewoon een vorm van vandalisme.. je wilt toch ook niet leren om bij een winkel in te breken :?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

zorg dan eerst maar voor een linux / UNIX box, want hacken met windows sucks.
en als je dan nog wilt verdergaan met hacken, zul je eerst je box goed moeten beveiligen..

I rest my case en zeg maar verder niks... :P

Verwijderd

Topicstarter
coden??? ik heb geen id wat dat is ik heb niet veel verstand van die dingen.
ben nog jong weet je.
maar ik wil het mischien wel leren als ik weet wat het is.

• [ti]
  • Niet online
Opzich is het niet slecht om te weten wat hacken (lees cracken) inhoud. Ook als je zelf weet hoe een cracker binnenkomt en hoe hij dit doet is best handig om te weten en/of zelf te kunnen. Je kunt hiermee je eigen systemen beveiligen tegen mensen die slechte bedoelingen hebben. Dat ferrytjuh waarschijnlijk op het nivo van back orrifice cracken zit.. tjah...

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 22:27

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 12 augustus 2001 20:47 schreef [ti] het volgende:
Opzich is het niet slecht om te eten wat hacken (lees cracken) inhoud. Ook als je zelf weet hoe een cracker binnenkomt en hoe hij dit doet is best handig om te weten en/of zelf te kunnen. Je kunt hiermee je eigen systemen beveiligen tegen mensen die slechte bedoelingen hebben. Dat ferrytjuh waarschijnlijk op het nivo van back orrifice cracken zit.. tjah...
Indeed :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Yucko
  • Laatst online: 23:29

Yucko

One clown to rule them all !

coden .. aka .. programmeren

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

tja hacken is illegaal
maar leer eerst maar eens gewoon een hoop over protecollen poorten linux enz...
en dan kan je dat een keer gaan toepassen (goed of kwaadschiks) 8-)

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Leer eerst eens correct nederlands...

Op GoT zul je zoiezo niet echt veel wijzer worden simpelweg omdat we het hier een legaal gebeuren willen houden.. :Z

• R4NCOR
  • Laatst online: 16-08 21:19

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Scriptkiddies, wanna-bee-crackers :r :r

Sorry. :)

Verwijderd

moved P&W >> IT (in overleg met johnnyappleaseed)

• Grum
  • Niet online
dus je kan hacken niet voor goede doeleinden gebruiken ? beetje narrow-minded hoor

• Mior
Op zondag 12 augustus 2001 20:47 schreef ferrytjuh het volgende:
coden??? ik heb geen id wat dat is ik heb niet veel verstand van die dingen.
ben nog jong weet je.
maar ik wil het mischien wel leren als ik weet wat het is.
Wat je moet doen is een aantal programmeer talen leren (C++, VB, etc), en alles te weten komen over Unix in het algemeen.

"Hoe moet ik hacken" slaat gewoon als een l*l op een drumstel omdat: 1.) Wat jij wilt geen hacken is maar cracken. 2.) Er meer bij komt kijken dan proggie downloaden, ip invoeren *klik* *klik* en tadaa!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Je moet gewoon wat leuke trojans downloaden en die gebruiken, vooral server.exe moet je openen, das heel easy >:)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 20:53 schreef LuNaTiC het volgende:
Je moet gewoon wat leuke trojans downloaden en die gebruiken, vooral server.exe moet je openen, das heel easy >:)
Dat is gewoon lame.
Discussie over hacken is prima, maar geen script-kiddie links ajb.
Heb er net ook eentje weggehaald.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zondag 12 augustus 2001 20:55 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Dat is gewoon lame.
Discussie over hacken is prima, maar geen script-kiddie links ajb.
Heb er net ook eentje weggehaald.
Tuurlijk, het was ook maar een grapje...
Daarom noemde ik ook geen namen of gaf ik geen links.

Newbies die hacken willen leren komen meestal wel als eerste daarmee in contact.

(ja ik heb die tijd ook gehad door aan iemand te vragen mij 'hacken' te leren, vervolgens mij een handig 'proggie' stuurde, dat een keiharde trojan bleek te zijn |:( )

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Mior
Op zondag 12 augustus 2001 20:58 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]
(ja ik heb die tijd ook gehad door aan iemand te vragen mij 'hacken' te leren, vervolgens mij een handig 'proggie' stuurde, dat een keiharde trojan bleek te zijn |:( )
Hehe.. learning; the hard way >:)

• [ti]
  • Niet online
johnny appleseed: dan kun je beter alle links weghalen. Op elke site staan wel standaard exploits. Ze zijn er, en zolang je ze niet gebruikt om in te breken, zijn ze niet illegaal. Het is heel interresant om eens zo'n exploit te ontleden en te kijken hoe zo'n ding nou precies werkt (of om er zelf een te schrijven). Dat er mensen zijn die zichzelf niet in bedwang kunnen houden, en 't hele internet afscannen op hostjes die makkelijk te cracken zijn. tja. daar doe je weinig aan, die zullen er altijd wel blijven.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zondag 12 augustus 2001 20:59 schreef Phantom_ het volgende:

[..]

Hehe.. learning; the hard way >:)
Tjah zo gaat dat als een complete internet n00b wil gaan hacken :P

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 21:00 schreef [ti] het volgende:
johnny appleseed: dan kun je beter alle links weghalen. Op elke site staan wel standaard exploits. Ze zijn er, en zolang je ze niet gebruikt om in te breken, zijn ze niet illegaal. Het is heel interresant om eens zo'n exploit te ontleden en te kijken hoe zo'n ding nou precies werkt (of om er zelf een te schrijven). Dat er mensen zijn die zichzelf niet in bedwang kunnen houden, en 't hele internet afscannen op hostjes die makkelijk te cracken zijn. tja. daar doe je weinig aan, die zullen er altijd wel blijven.
Je kunt ook zelf die links weghalen [ti] dat scheelt de mods weer wat werk. :)

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 21:00 schreef [ti] het volgende:
johnny appleseed: dan kun je beter alle links weghalen
Neuh, met een beetje zoekwerk kunnen ze die sites sowieso wel vinden, alleen we willen GoT niet een handleiding voor script kiddies maken.
Wij kunnen het niet verhinderen, maar we helpen ze niet mee.
Dat er op die andere sites wel makkelijke exploits staan, sja, voorlopig zeg ik, dan laat ik de goeden maar niet zo erg onder de kwaden lijden (dus links gewoon laten staan).

• [ti]
  • Niet online
Op zondag 12 augustus 2001 21:05 schreef Cheatah het volgende:
Je kunt ook zelf die links weghalen [ti] dat scheelt de mods weer wat werk. :)
Neuh. De informatie is er, dus als ie echt wilt komt ie er toch wel achter. Als de mods vinden dat het niet kan mogen hun 't weghalen, wat mij betreft mag 'iedereen' weten dat 't bestaat. (gaan misschien admins ook es fatsoenlijk hun systemen beveiligen)

Verwijderd

ik ben een neo :P

• UDuckling5
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

hmm, Ik hoop dat deze jongen wel het verschil begrijpt tussen een Hacker en een scripto.

WTF doet dit topic op Internet & Telefonie???

Flap

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 19:12 schreef UDuckling5 het volgende:
hmm, Ik hoop dat deze jongen wel het verschil begrijpt tussen een Hacker en een scripto.

WTF doet dit topic op Internet & Telefonie???
welke boy :?

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wie of wat is een hacker..
De ``hacker'' oude stijl is geen inbreker of vandaal. Oorspronkelijk duidde men met deze term een persoon aan die uitzonderlijk goed kon programmeren en in staat was om snel en effectief met een computer om te gaan. Voor hackers is het een sport om schijnbaar onmogelijke of lastige problemen op te lossen. Daaronder valt ook het binnenkomen bij andermans computersysteem. Een aantal van deze mensen gebruikte deze kennis echter om bij die andere personen schade aan te richten of gegevens te stelen. In de media werden deze personen als ``hackers'' betiteld, en sindsdien heeft de naam altijd een negatieve bijklank gehad.

Veel mensen denken bij het woord ``hacker'' meteen aan de stereotiepe zwaar bebrilde jongeman die de hele dag achter zijn computer zit te knutselen tot hij per ongeluk bij het Pentagon binnenkomt. Alhoewel er een groot aantal van deze ``nerds'' rondloopt, vormen zij toch zeker niet de hoofdmoot van de elektronische vandalen waar bedrijven en instellingen last van heeft.

Dan is er ook de klassieke bedrijfsspion, die via het Internet bij andere bedrijven inbreekt om bedrijfsgeheimen en andere strategische informatie te stelen, of om hun systemen te saboteren. Een geliefd onderwerp van science fiction boeken en films, maar in het echt lang niet zo wijdverspreid.

Verreweg de meeste vandalen houden zich niet full-time bezig met inbreken of lastigvallen van gebruikers. Het gaat vrijwel altijd om gelegenheidsdaden, zoals het uitproberen van een nieuwe winnuke variant of het voor de gein installeren van Back Orifice bij een kennis die 'ie via IRC tegengekomen is. Dergelijke vandalen zijn erg lastig te bestrijden, juist omdat ze slechts af en toe aktief zijn en vaak niet eens weten dat wat zij doen illegaal is of echte schade aanricht.
:)

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 21:10 schreef [ti] het volgende:
Neuh. De informatie is er, dus als ie echt wilt komt ie er toch wel achter. Als de mods vinden dat het niet kan mogen hun 't weghalen, wat mij betreft mag 'iedereen' weten dat 't bestaat. (gaan misschien admins ook es fatsoenlijk hun systemen beveiligen)
Ik ben ban dat ik het toch met je eens ben ;)

Verwijderd

Van wie mag ik zijn ICQ om te leren hacken op mijn oude PC >:) >:) ???

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 20:46 schreef Scorpster het volgende:
zorg dan eerst maar voor een linux / UNIX box, want hacken met windows sucks.
Je bedoelt, onder Windows werken je scriptjes niet die je van packetstorm haalt?

achja, nevermind >:)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zondag 12 augustus 2001 20:50 schreef Mr.Blonde het volgende:

Op GoT zul je zoiezo niet echt veel wijzer worden simpelweg omdat we het hier een legaal gebeuren willen houden.. :Z
correct Nederlands? zoiezo?
so·wie·Žso (bw.)

1 hoe dan ook

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Mr.Blonde:

Even een miertje neuken: isdutch(zoiezo)=0, dus sowieso dan maar. >:)

edit:

was al gezegd

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Hmmm zelfs IK :P heb me nog eens bezig gehouden met Sub7 ... moet toegeven dat ik er echt een keer hele dikke LOL mee heb gehad bij iemand die ik kende... (en nu nog steeds ken zonder ruzie hoor :))

Ben btw zelf ook wel eens slachtoffer er van geweest, ging me CD-ROM open en stond er op scherm: Hi, I am your electronic nightmare!
ik vet schrikken :D

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 19:41 schreef G-PHREAK het volgende:

[..]

:)
De bron erbij zetten is mssn wat socialer :P
Pagina: 1