Ervaringen auto met een kilometerstand boven de 300.000 km?

Pagina: 1
Acties:

• janntempel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met auto's met een (voor Nederlandse bergippen) hoge kilometerstand. Moet hier veel aan gesleuteld worden? Sprake van een haat liefde relatie? Of rijdt hij nog altijd als een zonnetje?

Achtergrond:
Ik ben ondernemer en heb nu een auto die mij aan wegen bleasting 250 euro per kwartaal kost. Ik wil graag een busje want die kost mij maar 125 euro per kwartaal en ik kan er ook nog eens meer mee. Daarnaast is de auto op benzine (rijd 1 op 9-10...) en is een bus die 1 op 11 of 12 diesel rijdt in die zin ook aantrekkelijker.

Eisen:
Makkelijk 2 ton kunnen trekken liefst 2,5
Dubbele cabine (5 of 6 zitplaatsen)
Budget 8000 euro

Met de combinatie van deze 3 factoren kom ik bijna altijd uit op een bus met een KM stand van 300.000. Vaak een VW transporter nou zie ik deze auto's ook aangeboden worden met een KM standen van 4 tot 500 000. Met de hoeveelheid KM's die ermee maak duurt het wel 10 jaar voordat ik die 400 K aantik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:09

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Het is heel simpel, hoge kilometerstanden is meer geld uitgeven aan onderhoud. Lage kilometerstanden is veel afschrijving hebben.

Punt bij busjes is vaak dat ze flink onder gemotoriseerd zijn en daardoor relatief zwaar belast zijn. Natuurlijk wel sterk afhankelijk van het gebruik: heeft een bedrijfsauto 300.000km gereden met een aanhanger erachter van 2500kg, is hij gebruikt door een koerier (zeer veel stilstaan en wegrijden) of is hij gebruikt voor het transport van lichte dingen op lange afstanden.....

Hoge kilometerstanden hoeven absoluut geen probleem te zijn mits het onderhoud goed uitgevoerd wordt. Echter is dat nog wel eens een probleem, zie bijvoorbeeld de klokje rond video's van mensen die de laatste euro nog willen besparen en daardoor gewoon met een gevaarlijke auto rondrijden... zoiets wil je gebruikt niet kopen ;).

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Rijd regelmatig in een Iveco bus met 300k+. Heeft ervoor gereden met een (te zware) trailer. Als jij en de vorige eigenaar gewoon lekker op tijd onderhoud deden / blijven doen, geen probleem. We zijn regelmatig in Zuid Italie geweest bvb.

Heeft ook een computer!

• janntempel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-10-2024
Ja sowieso goed het onderhoudsboekje checken dus. Die 2.5 liter motoren kunnen qua gewicht wel wat hebben volgens mij de gemiddelde aanhanger van een klus bedrijf weegt niet snel veel meer dan 2500kg.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:19
Let wel op dat je met diesel busjes veel steden niet meer in mag. (Sowieso ramp met parkeerplek zoeken).