Goeiemorgen,
over het volgende heb ik heel wat sites en fora afgezocht, reddit doorlezen, maar zit met de handen in het haar momenteel. het lijkt een veelvoorkomend probleem, maar de oplossingen die voor sommigen werkten lijken voor mij niet te werken.
Ik heb 2 weken geleden een AOC CU34G2X/BK beeldscherm gekocht. de specs van mijn PC vind je hieronder.
Wanneer ik deze via DisplayPort aansluit, en op 3440X1440 144hz wil gebruiken, valt het scherm om de 2 a 3 seconden telkens 1 seconde zwart. het scherm valt niet uit, het beeld valt gewoon telkens even weg. Dit is niet enkel onder load, maar van zodra ik het login scherm voorbij ben, zelfs op desktop zonder iets te doen, tijdens browsen,...
Als ik mijn Hz verlaag, zelfs tot 3440x1440 60HZ blijft het probleem zich voordoen. Lijkt me dus op dat vlak aan de resolutie te liggen.
Als ik de resolutie verlaag naar 2560X1080 59HZ heb ik dit probleem NIET voor via Displayport. noteer dat ik dan ook maar 6BPC heb.
Momenteel gebruik ik het scherm met HDMI kabel en kan ik zonder enige problemen 3440x1440 100HZ zien, zonder 1 keer een beeld dat uitvalt. heb wel maar 8 BPC.
Ik vind het echter zeer jammer dat ik geen gebruik kan maken van 144hz.
...
aoc-cu34g2x-bk https://tweakers.net/pric...aoc-cu34g2x-bk-zwart.html
...
* verschillende DP ports gebruikt op mijn videokaart
* in combinatie met 2 verschillende DP ports op de monitor
* Met en zonder Freesync (adaptive sync) ingesteld via OSD op monitor.
* met en zonder Freesync, ingesteld in Radeo Software
* MSI afterburner draait niet
* een van de oplossingen voor iemand was HDCP uitzetten, maar dat lijkt me zelfs uberhaupt niet mogelijk?
* Ik heb nog geen CRU gebruikt om een custom resolutie in te stellen. een scherm moet toch gewoon goed werken? van CRU heb ik geen kaas gegeten...
* Undervolt videokaart met Wattman
* meest recente drivers van gpu herinstalleerd
* stabiele drivers van 6 maand geleden voor gpu geinstalleerd
Het is misschien een long shot, maar wie weet heeft er iemand hetzelfde issue eens kunnen oplossen, of ziet iemand in wat ik misschien fout doe!
dankjewel!
...
over het volgende heb ik heel wat sites en fora afgezocht, reddit doorlezen, maar zit met de handen in het haar momenteel. het lijkt een veelvoorkomend probleem, maar de oplossingen die voor sommigen werkten lijken voor mij niet te werken.
Ik heb 2 weken geleden een AOC CU34G2X/BK beeldscherm gekocht. de specs van mijn PC vind je hieronder.
Wanneer ik deze via DisplayPort aansluit, en op 3440X1440 144hz wil gebruiken, valt het scherm om de 2 a 3 seconden telkens 1 seconde zwart. het scherm valt niet uit, het beeld valt gewoon telkens even weg. Dit is niet enkel onder load, maar van zodra ik het login scherm voorbij ben, zelfs op desktop zonder iets te doen, tijdens browsen,...
Als ik mijn Hz verlaag, zelfs tot 3440x1440 60HZ blijft het probleem zich voordoen. Lijkt me dus op dat vlak aan de resolutie te liggen.
Als ik de resolutie verlaag naar 2560X1080 59HZ heb ik dit probleem NIET voor via Displayport. noteer dat ik dan ook maar 6BPC heb.
Momenteel gebruik ik het scherm met HDMI kabel en kan ik zonder enige problemen 3440x1440 100HZ zien, zonder 1 keer een beeld dat uitvalt. heb wel maar 8 BPC.
Ik vind het echter zeer jammer dat ik geen gebruik kan maken van 144hz.
...
aoc-cu34g2x-bk https://tweakers.net/pric...aoc-cu34g2x-bk-zwart.html
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 242,12 | € 242,12 |
1 | Moederborden | MSI B450M PRO-VDH Max | € 73,90 | € 73,90 |
1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse | € 478,01 | € 478,01 |
1 | Behuizingen | Cooler Master NR400 (without ODD) | € 60,- | € 60,- |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 30,65 | € 30,65 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 68,99 | € 68,99 |
1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 70,90 | € 70,90 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 100,74 | € 100,74 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.125,31 |
...
* verschillende DP ports gebruikt op mijn videokaart
* in combinatie met 2 verschillende DP ports op de monitor
* Met en zonder Freesync (adaptive sync) ingesteld via OSD op monitor.
* met en zonder Freesync, ingesteld in Radeo Software
* MSI afterburner draait niet
* een van de oplossingen voor iemand was HDCP uitzetten, maar dat lijkt me zelfs uberhaupt niet mogelijk?
* Ik heb nog geen CRU gebruikt om een custom resolutie in te stellen. een scherm moet toch gewoon goed werken? van CRU heb ik geen kaas gegeten...
* Undervolt videokaart met Wattman
* meest recente drivers van gpu herinstalleerd
* stabiele drivers van 6 maand geleden voor gpu geinstalleerd
Het is misschien een long shot, maar wie weet heeft er iemand hetzelfde issue eens kunnen oplossen, of ziet iemand in wat ik misschien fout doe!
dankjewel!
...