Hoelang heb je gespaard over die 7500? Is er een reden voor dit lage vermogen? En wat ga je doen als dan je auto stuk gaat? Of je wasmachine
Vergeet ook de KK niet, die gaat ook nog ofwel van je overwaarde af of je eigen tegoeden.
In fases doen kan een prima oplossing zijn maar dan moet je wel 8-10k per jaar vrijmaken/sparen...En niet bijv 2k per jaar, dan is de hypotheek al afgelost voordat je aan de tuin toekomt
Ik heb zelf in 2014 een huis uit 1991 gekocht. Dat was geen volledige renovatie maar het zat er wel dicht tegenaan. Even uit mijn hoofd, bedragen uit de losse pols
- Nieuwe keuken 2014 (10k)
- Nieuwe badkamer 2015 (8k)
- Nieuw WC 2015 (1k)
- Nieuwe deuren begane grond 2014 (1.5k)
- Overal nieuwe vloeren (wel gewoon laminaat, dus niet eens heel gek gedaan) 2014 (2k)
- Alles laten stucen en verven (binnen) 2014 (7k)
- Nieuwe meterkast 2014 (0.5k)
- Tuin renovatie + overkapping + vlonder 2016/2017 (10k)
- Nieuwe schutting 2018 (1k)
- Lekkage dak reparatie 2015 (0.4k)
- Vervangen elektra (geaarde WCD's in woonkamer, inclusief trekken aarde-draad), schakelmateriaal (woonkamer en gang) (1k)
- Herindeling/herinrichting hal 2019 (andere radiator, inbouwkast tbv schoenen en jassen (ipv losse kapstok en schoenen op de vloer) en droogloopmat (1k)
- Nieuwe CV ketel 2020 (2k)
- Renovatie houtrot kozijnen voorzijde (1k). Moet op termijn geheel vervangen, zal flinke kostenpost zijn.
Zit je al rond de 45k. En eigenlijk doe je dan weinig geks.. En dan hebben we vloeren zelf gedaan, alsmede schutting, overkapping en vlonder. En ook heel veel onderhandeld en uitgezocht qua keuken en badkamer.. Daar zou ik nu met een kind erbij geen tijd/energie meer voor hebben.. Badkamer hebben we ook alles zelf bij elkaar verzameld bij diverse winkels en dumpstores en toen iemand van werkspot ingehuurd die het samen met mijn vader gedaan heeft... Denk dat als ik mijn huidige badkamer in zijn geheel bij 1 badkamerboer had geregeld ik 15-18k kwijt was geweest ipv 8k.
En ik ben vast nog iets vergeten. En dan heb ik het nog niet over inrichting gehad (kasten, tafels, stoelen, bank, gordijnen/vitrage/zonwering, etc).
[
Voor 86% gewijzigd door
FreakNL op 11-12-2020 09:13
]