Vraag

• RandyAmsterdam
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-04 19:35
Beste allen,

Ik heb ben altijd een console man geweest maar wil nu toch een gaming pc gaan aanschaffen. Ik ben echt een leek qua pc gaming dus ga niet zelf bouwen maar wil een compleet systeem bij bv AZERTY kopen.

Nu de vraag... Ik zal de pc aansluiten op mijn Sony KD75XG9505 tv en ga geen aparte monitor gebruiken. Ik wil dan ook gaan gamen op een 4k resolutie met max 100fps, gezien de specs van mijn televisie (HDMI 2.0 enz.). Middels steam big picture wil ik de pc puur gaan gebruiken voor gaming. Ik zal ook geen muis of toetsenbord gebruiken, alleen een controller. Zie het als een pc die ik als console wil gebruiken. Maar naar welke videokaart moet ik dan (minimaal) kijken? Ik ben een echte graphic man.

Zoek een systeem van max € 1.600,00 en zie dan vaak een GeForce GTX 3070. Is dit een videokaart die past in het bovenstaande plaatje of moet ik toch naar iets beters gaan kijken?

Alle reacties

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik raad je aan om een nieuwe console te nemen. Daar heb je wellicht meer aan dan aan een gaming pc als ik je verhaal zo lees.

Een gaming pc werkt over het algemeen namelijk het beste met toetsenbord en muis. Als je het in competities opneemt tegen andere pc gamers dan ben je met een controller vaak in het nadeel. Dit omdat de auto aim van een console meestal minder of niet in gebruik is op een pc omdat je met een muis veel preciezer kunt mikken en ook veel sneller dan met een controller.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.