Toon posts:

Sound Blaster Live + Altec Lansing ATP 5

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een idee hoe ik deze 2 componenten digitaal kan maken? op een SB live zit namelijk maar 1 digi out en op die subwoofer zitten 2 digi in's: front en rear.
ik heb altec lansing al gemailed en zij zeiden dit:

"Since your soundcard has only one
digital output cable, then you connect the digital cable from that port
into the digital port on the back of the subwoofer labeled RIGHT FRONT.
To receive sound from all of the speakers, you also need to have each of
the 4 satellite speakers attached to each of the analog ports on the
back of the subwoofer."

maar Right front is dus een soort ps/2 aansluiting waar die digitale "coax-achtige" plug niet inpast.
en verder zeggen zij dat ik de 4 satellieten in Dé 4 analoge ingangen moet pluggen, terwijl er maar 2 analoge ingangen zijn :? :? :?
ik ben nu dus kinda clueless, heeft iemand een idee?
ik heb nu dus gewoon een kabel die eindigt in:
-1 plug, die heb ik aangesloten in m'n SB live
-2 digitale (die coax achtige) pluggen.
en die kabel heb ik verbonden met mijn digital ins (front en rear) op m'n subwoofer.
ik test het zaakje dmv audio diagnostics en surround mixer en dan de 4 afzonderlijke speakers te testen en alleen front doet het goed (kan dus afzonderlijk van elkaar geluid produceren)

als iemand mij hierbij kan helpen, zou ik hem / haar heel dankbaar zijn.

BvD, Scorp

PS. heb nieuwste drivers, liveware en draai jammergenoeg nog win98se :r :r :r

Verwijderd

Topicstarter
helemaal niemand die me kan helpen??
zijn jullie nou tweakers or what? :? :? :?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:01

JT

VETAK y0

Op zondag 12 augustus 2001 23:54 schreef Scorpster het volgende:
zijn jullie nou tweakers or what? :? :? :?
Ja, maar niet bereid om jou te helpen als jij gaat suggeren dat we dat niet zijn omdat we 1 ding niet weten.

>:)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
je moet et zien als een aansporing, niet belediging :)

Verwijderd

Indeed :)

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 13 augustus 2001 00:01 schreef Scorpster het volgende:
je moet et zien als een aansporing, niet belediging :)
Ik ga niet in op uitdagingen van bijdehandte mannetjes >:)

Geef is een tekening van je aansluit paneel op je sub. Daar kan ik wat mee.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
hier de achterkant van de sub, ff snel in paint gemaakt, let niet op de grootte van de ingangen :)

http://www.scorpster.com/subwoofer.bmp

edit: url nu nog ff wachten tot ie geupload is ;)

• JT

JT

VETAK y0

Ik hoop dat ie dat plaatje ooit nog gaat laden... :D

EDIT : jippie, hij is er :)

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

probeer is deze : helemaal rechts bovenin op de tekening, daar moet ie volgens mij in !! dus bij deze :
code:
1
2
3
4
5
      digital input
         /\
        /  \
         0    0
       rear   front

en dan in die front.

Ecodan warmtepomp

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57

Jag

Nou, ik snap er echt geen zak van. Wat stellen die vier in of uitgangen nou voor waar left front en right rear enzo bijstaat nou voor? Zijn dat digitale ingangen ofzo? En wat voor type?

En wat je zegt over die sattalieten dat die met analoge ingangen verbonden moeten worden klopt niet, ze zeggen dat je ze met analoge poorten moet verbinden, en ze laten in het midden of dat in of uitgangen moeten zijn, maar uitgangen lijkt me logisch. Maar ik neem aan dat de versterkers voor de sattalieten in de subwoofer zitten verwerkt, dan moet je de sattalieten toch gewoon met speakerkabel met de sub verbinden?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zo'n kabeltje wat met een koptelefoonplug in de sblive zit (digital out) en aan de andere kant uitkomt op 2 tulpstekkers die ik in die digital in (front en rear) heb zitten en dat werkt niet :(

thnx iig

edit: digital out

• Jag

Jag

Nee, natuurlijk werkt dat niet. Je verbindt een analoge uitgang met een digitale ingang. Wat je gewoon moet doen is de analoge front uitgang met de analoge front ingang verbinden, en hetzelfde voor de rear. Ik zie heel weinig reden om moeilijk te gaan doen met digitale aansluitingen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 00:25 schreef Jag het volgende:
Nou, ik snap er echt geen zak van. Wat stellen die vier in of uitgangen nou voor waar left front en right rear enzo bijstaat nou voor? Zijn dat digitale ingangen ofzo? En wat voor type?
onderaan vlnr:
left rear, right rear, left front en right front zijn de 4 satellieten, right front heeft die speciale aansluiting.

die bovenste rij, vlnr: rear, front, rear, front komen vanaf je sound blaster, dus of je kiest analoog geluid, of digitaal.
en de subwoofer verdeelt zelf denk ik het digitale geuild over de "onderste rij aansluitingen ofterwijl" de 4 satellieten.

beetje verduidelijkt nu?

iig bedankt voor je hulp

• JT

JT

VETAK y0

Ja, goede vraag eigenlijk, had jij die jackplug wel in de DIGITALE uitgang van je geluidskaart zitten ?

Laat ik het even duidelijk maken :
Je hebt een kabeltje nodig met aan de ene kant een mono jackplug, die in je digital out van je live gaat, en met aan de andere kant een tulpplug die in die digital input - front gaat.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik het even duidelijk maken :
Je hebt een kabeltje nodig met aan de ene kant een mono jackplug, die in je digital out van je live gaat, en met aan de andere kant een tulpplug die in die digital input - front gaat.
ja, dat snoertje heb ik, alleen niet met 1 tulpplug voor de digital input-front, maar 2, 1 voor de digital input front en 1 voor de digital input-rear

• Jag

Jag

Wat vaag zeg. Ik zou zeggen dat die onderste vieraansluitingen gewoon de speakeruitgangen zijn voor de vier sattalieten. Maar waarom is er dan één verschillend, en waarom zouden ze bij Altec zeggen dat je die als digitale ingang moet gebruiken :?

Twee vragen:
- hoe sluit je nu de vier sattalieten op de subwoofer aan?
- wat voor ingangen zijn die twee analoge ingangen linksboven? Zijn dat 3.5mm phone jack ingangen?

En dan nog iets: er is niet zoiets als digitaal geluid. Als je de digitale ingang gebruikt, gaat het geluid door een DAC heen, een digitaal analoog converter, en wordt het geluid alsnog analoog gemaakt. Als je de analoge ingangen gebruikt is dit al gebeurd in de sound blaster. Komt op hetzelfde neer dus.

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 13 augustus 2001 00:38 schreef Scorpster het volgende:

[..]

ja, dat snoertje heb ik, alleen niet met 1 tulpplug voor de digital input-front, maar 2, 1 voor de digital input front en 1 voor de digital input-rear
Je hebt maar 1 tulpplug nodig en die gaat in je front....

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Wat vaag zeg. Ik zou zeggen dat die onderste vieraansluitingen gewoon de speakeruitgangen zijn voor de vier sattalieten.
klopt ook
Maar waarom is er dan één verschillend
omdat op de right front al die schakelaartjes zitten, vergeten te zeggen, sorry
Twee vragen:
op de hele onderste rij ingangen
- wat voor ingangen zijn die twee analoge ingangen linksboven? Zijn dat 3.5mm phone jack ingangen?
ja, dat zijn gewone "walkman-formaat" jack ingangen

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op maandag 13 augustus 2001 00:39 schreef Jag het volgende:
Wat vaag zeg. Ik zou zeggen dat die onderste vieraansluitingen gewoon de speakeruitgangen zijn voor de vier sattalieten. Maar waarom is er dan één verschillend, en waarom zouden ze bij Altec zeggen dat je die als digitale ingang moet gebruiken :?

Twee vragen:

En dan nog iets: er is niet zoiets als digitaal geluid. Als je de digitale ingang gebruikt, gaat het geluid door een DAC heen, een digitaal analoog converter, en wordt het geluid alsnog analoog gemaakt. Als je de analoge ingangen gebruikt is dit al gebeurd in de sound blaster. Komt op hetzelfde neer dus.
Ik denk dat die 4e aansluiting voor de satteliet is met daarop de volume regeling enzo, vandaar de speciale aansluiting :) Ik snap eigenlijk het hele probleem ook niet... je verbind gewoon de front en rear uitgangen van je Live (Analoog) met de 2 ingangen op de subwoofer (ook analoog dus) of zie ik het nu te simpel? :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap eigenlijk het hele probleem ook niet... je verbind gewoon de front en rear uitgangen van je Live (Analoog) met de 2 ingangen op de subwoofer (ook analoog dus) of zie ik het nu te simpel? :?
kijk, dat werkt wel, maar als ik naar audio diagnostics ga, en ik laat de rear speakers afzonderlijk geluid geven, werkt dat niet, dus nu heb je nog geen "3d" geluid, want alleen de 2 voorste speakers kunnen afzonderlijk geluid geven.
tegelijk geluid geven, kunnen ze overigens wel alle 4.

• Jag

Jag

Op maandag 13 augustus 2001 00:44 schreef thefirstikke het volgende:

[..]

Ik denk dat die 4e aansluiting voor de satteliet is met daarop de volume regeling enzo, vandaar de speciale aansluiting :) Ik snap eigenlijk het hele probleem ook niet... je verbind gewoon de front en rear uitgangen van je Live (Analoog) met de 2 ingangen op de subwoofer (ook analoog dus) of zie ik het nu te simpel? :?
Nee, dat zie je goed.

Maar ik zie die speciale aansluiting nog niet helemaal voor me.
ja, dat zijn gewone "walkman-formaat" jack ingangen
Als je twee kabels hebt me aan beide kanten een 3.5mm millimeter phone jack plug is je probleem opgelost.
Je hebt maar 1 tulpplug nodig en die gaat in je front....
Zou dat werken :? Je hebt toch niet voor niets twee aansluitingen?
En is de uitgang op de SB Live wel van de juiste standaard?

• JT

JT

VETAK y0

Ik snap het even niet meer....tis al laat :D

Wil je nou digitaal aansluiten of analoog ?

Ecodan warmtepomp

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op maandag 13 augustus 2001 00:50 schreef Jag het volgende:

[..]

Nee, dat zie je goed.

Maar ik zie die speciale aansluiting nog niet helemaal voor me.
:) Je hebt dus achter op de subwoofer 4 aansluitingen voor de sattelieten, en een daarvan is anders omdat op een satteliet knopjes zitten waarmee je oa de volume, bas en trebble kunt regelen en daarom is er een speciale aansluiting nodig die de communicatie verzorgt tussen de versterker in de sub en de satteliet met de knopjes. snap? ;)

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 13 augustus 2001 00:50 schreef Jag het volgende:

[..]

Zou dat werken :? Je hebt toch niet voor niets twee aansluitingen?
En is de uitgang op de SB Live wel van de juiste standaard?
Ik heb het over de digitale uitgang, maar ik weet ff niet meer hoe het zit....ben moe :Z :D

Ecodan warmtepomp

• Jag

Jag

Op maandag 13 augustus 2001 00:54 schreef thefirstikke het volgende:

[..]

:) Je hebt dus achter op de subwoofer 4 aansluitingen voor de sattelieten, en een daarvan is anders omdat op een satteliet knopjes zitten waarmee je oa de volume, bas en trebble kunt regelen en daarom is er een speciale aansluiting nodig die de communicatie verzorgt tussen de versterker in de sub en de satteliet met de knopjes. snap? ;)
Ja, snap :)
Ik heb het over de digitale uitgang, maar ik weet ff niet meer hoe het zit....ben moe
Ja, je kan zoiets ook beter voor je zien. Alhoewel zo'n tekening wel helpt.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dus een digitale aansluiting hebben 8-)

• TG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2024

TG

wat scorp wil is het digitaal aansluiten van die set...
dit kan wel... maar de sblive heeft maar 1 digital out geen 2 iets wat die set graag wil

de uitleg die de vrienden van altec hebben gegeven is wel leuk maar helaas onmogelijk
aangezien je de speciale speaker (met volume enzo) alleen op die speciale ps/2 aansluiting kan gebruiken |:(

khoop dat eea nu wel duidelijk is :) :7

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 13 augustus 2001 01:06 schreef Scorpster het volgende:
ik wil dus een digitale aansluiting hebben 8-)
Dan moet je het doen zoals ik het zei. Er zit maar 1 digitale uitgang op. Dus je hebt maar 1 jack plug en 1 tulpplug met daar tussenin een kabeltje nodig.

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 13 augustus 2001 01:08 schreef TG het volgende:
de uitleg die de vrienden van altec hebben gegeven is wel leuk maar helaas onmogelijk
Um, mijn uitleg is wel degelijk mogelijk, das zelfs standaard....

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet je het doen zoals ik het zei. Er zit maar 1 digitale uitgang op. Dus je hebt maar 1 jack plug en 1 tulpplug met daar tussenin een kabeltje nodig.
die heb ik ook, alleen de 2 voorste speakers kunnen afzonderlijk van elkaar geluid geven.
als ik dan zo'n test probeer te doen (of met audio diagnostics, of met surround mixer en dan de geluidsbron verplaatsen) werkt het maar half.
(het is zo'n test met een stem die zegt: front left, front right, toen hoorde ik niks meer, en toen ook niet...)

dus de 2 achterste speakers kunnen op zichzelf geen apart geluid geven, en dat wil ik wel, en dat moet ook kunnen.

en ik ben nu ook moe :z

• Jag

Jag

Sluit het gewoon analoog aan. Dan ben je meteen van het probleem af. En over "digitaal geluid", zie mijn post eerder.

• JT

JT

VETAK y0

Dan heeft ie 2 digitale signalen nodig : een voor achter en een voor voor. En die heeft de SB live niet.....analoog aansluiten dus.

Ik ga slapen, truste.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
analoog doen de achterste speakers et ook niet afzonderlijk, das et probleem nou juist... digitaal moet et absoluut kunnen, daarom blijf ik op dat digitaal hameren..

anyway thnx en truste

• Jag

Jag

Huh? Hoe kan dat nou? Volgens mij is er dan gewoon iets fout ingesteld. Dat je gewoon ingeteld hebt dat je maar twee speakers hebt ofzo (dan geven beide analoge uitgangen op je sb hetzelfde signaal, worden het allebei gewoon front uitgangen).

• JT

JT

VETAK y0

Dan is er idd iets verkeerd afgesteld, ligt niet aan je speakers.

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1