[iCloud agenda] ics bestand in nieuwe agenda importeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:48
Mijn vrouw en ik hebben jaren terug allebei uit noodzaak een google calendar aangemaakt, omdat er voorheen niet zoiets bestond als iCloud waarin je eenvoudig agenda's met elkaar deelde. Omdat de kinderen inmiddels hun eigen iCloud agenda hebben en ik zie hoe makkelijk het is om daar agenda's te delen, zou ik het liefste google vaarwel zeggen en zelf ook een iCloud agenda beginnen (en mijn vrouw net zo).

Echter, we hebben veel afspraken staan (historisch en toekomstig), die ik niet wil verliezen, mede omdat het als naslag gebruikt wordt. Nu kan ik wel een nieuwe iCloud agenda openen naast mijn google calendar, maar liefst zou ik de afspraken overzetten.

Ik heb inmiddels een export gedaan vanuit google en dus een ics file met al mijn afspraken. Hoe kan ik die nu in een iCloud agenda krijgen? Mailen naar mezelf en aanklikken geeft een lange lijst met afspraken, die ik een voor een kan aanklikken en dan middels 'Zet in agenda' kan verplaatsen, maar dat is geen werk met een paar duizend afspraken. Daarom hier de vraag of er methodes zijn om het gehele .ics bestand ineens te importeren in een nieuwe iCloud agenda.

We gebruiken allebei een iPhone (11pro en 12pro) en hebben nog ergens een wat oudere iPad slingeren. Ik heb helaas geen Mac, alleen een Windows laptop.

Ben al de hele avond aan het lezen op internet. Honderden opties om naar google toe te gaan, maar zo te zien geen enkele om er vanaf te komen. Zoals gezegd al getracht om de .ics via mail te importeren, ik heb al op icloud.com gekeken en heb de betaalde versie van iMazing, maar niks van dit alles heeft me verder geholpen. Jullie wellicht?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:11

talin

ES-MA

aantal jaar geleden dit via Thunderbird gedaan.
daar kon ik de ics file importeren en daar het andere mail adres aanhangen.

of dat nu nog steeds werkt geen idee, zoek het eens in die richting.
dus andere mail software die wel ics ondersteund.

edit blijkbaar nog wel:
https://www.systoolsgroup.com/ics/viewer/
en
https://lettoknow.com/export-ics-to-thunderbird/

[ Voor 20% gewijzigd door talin op 10-12-2020 00:22 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
Jouw antwoord heeft me uiteindelijk op het goede spoor gezet door te gaan zoeken in 3rd party apps. Het was omslachtig, maar het is gelukt. Mijn oplossing, mocht er iemand in de toekomst tegen hetzelfde probleem aan lopen:

1) Ik had al WeekCal geinstalleerd als standaard agenda.
2) Het .ics bestand dat ik uit Google Calendar geëxporteerd had, heb ik naar mezelf gemaild
3) Vervolgens in Apple Agenda een nieuwe iCloud agenda aangemaakt
4) De nieuwe agenda in WeekCal geselecteerd als default (tandwiel > Agenda > Standaard nieuwe afspraak > Standaard agenda)
5) Nu in de mail lang op het .ics attachment klikken
6) Open In.... > WeekCal
7) Vraag "Importeer X afspraken in de agenda?" bevestigen met "Importeer"
8) Nieuwe agenda activeren in de app en de oude google agenda de-activeren, anders heb je alle afspraken dubbel

Op zich vlot te doen, mits je weet hoe. En het grootste probleem was dat er nergens een fatsoenlijke walkthrough beschikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoXs4u
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-09-2022
coelho schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:50:
Jouw antwoord heeft me uiteindelijk op het goede spoor gezet door te gaan zoeken in 3rd party apps. Het was omslachtig, maar het is gelukt. Mijn oplossing, mocht er iemand in de toekomst tegen hetzelfde probleem aan lopen:

1) Ik had al WeekCal geinstalleerd als standaard agenda.
2) Het .ics bestand dat ik uit Google Calendar geëxporteerd had, heb ik naar mezelf gemaild
3) Vervolgens in Apple Agenda een nieuwe iCloud agenda aangemaakt
4) De nieuwe agenda in WeekCal geselecteerd als default (tandwiel > Agenda > Standaard nieuwe afspraak > Standaard agenda)
5) Nu in de mail lang op het .ics attachment klikken
6) Open In.... > WeekCal
7) Vraag "Importeer X afspraken in de agenda?" bevestigen met "Importeer"
8) Nieuwe agenda activeren in de app en de oude google agenda de-activeren, anders heb je alle afspraken dubbel

Op zich vlot te doen, mits je weet hoe. En het grootste probleem was dat er nergens een fatsoenlijke walkthrough beschikbaar was.
Mijn grootste probleem is dat na het overzetten van mijn agenda, alle begin en eindtijden van elke afspraak zijn veranderd. Iets met tijdzones. Een duidelijke oplossing schijnt er niet te zijn (of niet te werken). Na 2 uur geklooi de hoop maar opgegeven. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
NoXs4u schreef op woensdag 30 december 2020 @ 20:52:
[...]

Mijn grootste probleem is dat na het overzetten van mijn agenda, alle begin en eindtijden van elke afspraak zijn veranderd. Iets met tijdzones. Een duidelijke oplossing schijnt er niet te zijn (of niet te werken). Na 2 uur geklooi de hoop maar opgegeven. |:(
Dat kan van alles zijn, maar 1 gokje: Heb je de tijdzone van je account op www.icloud.com wel goed staan? Inloggen, rechtsboven op je naam klikken en dan de tijdzone goed zetten (standaard Cupertino in USA, waar het Apple hoofdkantoor zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoXs4u
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-09-2022
coelho schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:29:
[...]

Dat kan van alles zijn, maar 1 gokje: Heb je de tijdzone van je account op www.icloud.com wel goed staan? Inloggen, rechtsboven op je naam klikken en dan de tijdzone goed zetten (standaard Cupertino in USA, waar het Apple hoofdkantoor zit).
Die tijdzone had ik even niet in de smiezen. Hartelijk dank... probleem opgelost _/-\o_
Pagina: 1