Toon posts:

ip adres vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik mijn ip adres en subnetmasker verander ten behoeve van mijn netwerk. heeft dit dan ook invloed op mijn kabel internet. Ik heb namelijk maar 1 netwerk kaart en moet even tijdelijk een netwerkje tussen twee pcŽs aanleggen. Maar ik wil niet te veel ouwehoeren met me kabel internet.

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Dan kan je tijdelijk niet meer internetten :?

Je hebt dus maar 1 netwerkkaart waarmee je nu dus internet hebt ?

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:35
Heb je Chello en een Com21 modem?? Doe dat dan niet (ip enzo veranderen). Dam werkt heb niet meer. Voor een netwerk: zet een Xtra netwerk in je pc en een netwerkkaarje in een andere pc. Zo heb je toch nog een netwerkkaart speciaal voor je kabelaansluiting en een netwerkkaart voor een netwerkje. Zo kun je de ene pc (die kabelaansluiting heeft) als een server gebruiken zodat je ook vanaf je andere pc kan internetten

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

1 NIC-kaart voor I-net en LAN = onbegonnen werk

der zal altijd maar 1 van de 2 werken

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op zondag 12 augustus 2001 20:37 schreef Mr.ChronoM het volgende:
1 NIC-kaart voor I-net en LAN = onbegonnen werk

der zal altijd maar 1 van de 2 werken
Gaat wel werken 1 kaart, kan je alleen niet internetten...

• nOLoGIc
  • Laatst online: 04-08 20:44
Als je w9x verlies je inderdaad je inet als dat via die nic loopt. Zet dus w2k erop en je kunt meerdere ip's opgeven per kaart. Zo werkt het hier ook. Anders een goedkope pci-nic erbij...

Edit:
Als reactie op de mensen die beweren dat inet+lan over 1 nic "onbegonnen werk" is: het werkt hier vlekkeloos met mxstream! Weer een reden erbij om w9x links te laten liggen.
DHCP (bij Chello dus?!) geeft inderdaad wel probs...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen chello maar @home maar wel een com 21 modem. Maar nu staat ie op automatisch ip adres pakken. als ik het nu handmatid verander en dan later weer op auto zet kan ik dan gewoon weer inetten

• nOLoGIc
  • Laatst online: 04-08 20:44
...verkeerde button...

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op zondag 12 augustus 2001 20:40 schreef mushroom het volgende:
ik heb geen chello maar @home maar wel een com 21 modem. Maar nu staat ie op automatisch ip adres pakken. als ik het nu handmatid verander en dan later weer op auto zet kan ik dan gewoon weer inetten
Jep dat kan gewoon...

Wel je GW en DNS verwijderen en even werkgroep en pc-naam invullen...

Verwijderd

kijk op www.sygate.com
kan wel degelijk met 1 NIC
Pagina: 1