Hallo Guru's,
Sinds de 486 bouw ik zelf mijn PC maar ben er weer ff uit. Vandaar graag jullie advies.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben opzoek naar een systeem die ik voor mijn werk kan gebruiken en muziek mee kan maken en zo nu en dan op game. Ik zal er vmware workstation op draaien (wellicht Hyper-V). Een grafische kaart ga ik later kopen... heb nog wat oude 580s en 1070s van mijn oude mining rigs.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 1500-2000 euro. (Zonder videokaart!)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Volgens mij heb ik nog wat SSD's liggen, en koop ik er waarschijnlijk nog enkele. Hier heb ik geen advies over nodig.
Wat denk je nodig te hebben?
Zie lijstje onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk) voorkeuren?
Het belangrijkste vindt ik betrouwbaarheid. Het mag niet zomaar stuk gaan. Dus merken die stabiliteit waarborgen vind ik belangrijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet absoluut koel zijn en vind ik met behulp van goede 140mm fans voldoende. Liefst ook stil natuurlijk maar koel is belangrijker aangezien ik toch steeds dover begin te worden.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet, maar leuk als het mogelijk is
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel enorm over een aantal componenten omdat ik er een beetje uit ben.
- eigenlijk ben ik gek op RGB leds, maar ik vind cooling super belangrijk. Zeker gezien de 5900x best warm kan worden. (normaal heb ik altijd intel en dit wordt weer mijn eerste AMD kast sinds jaren vroeger wel athlons gehad) Maar het allerliefst heb ik dus kleurtjes in de kast en enorm goede cooling. Ik heb een corsair RGB keyboardje en mijn hele huis hangt vol HUE.
- Processorkoeler - geen idee of dit een goede is? ik begreep dat cpu-coolers met kleurtjes minder goed presteren Geheugen met kleur kan ik daarom ook vergeten. Of ik moet overgaan naar gesloten waterkoeling. Heel stom maar ik denk dan altijd als het maar niet gaat lekken. Misschien moet ik die angst maar eens laten varen.
- Voeding. Hij moet zeer stabiel zijn (ripple) en energie efficient!
- kast. Ik wil voldoende ruimte voor straks een videokaart en wellicht nog 1 of 2 hdd's (naast de M2 en SSD's)
- Moederbord? Pfff hoop keuze. Geen idee welke ik moet hebben.
Sinds de 486 bouw ik zelf mijn PC maar ben er weer ff uit. Vandaar graag jullie advies.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben opzoek naar een systeem die ik voor mijn werk kan gebruiken en muziek mee kan maken en zo nu en dan op game. Ik zal er vmware workstation op draaien (wellicht Hyper-V). Een grafische kaart ga ik later kopen... heb nog wat oude 580s en 1070s van mijn oude mining rigs.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 1500-2000 euro. (Zonder videokaart!)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Volgens mij heb ik nog wat SSD's liggen, en koop ik er waarschijnlijk nog enkele. Hier heb ik geen advies over nodig.
Wat denk je nodig te hebben?
Zie lijstje onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk) voorkeuren?
Het belangrijkste vindt ik betrouwbaarheid. Het mag niet zomaar stuk gaan. Dus merken die stabiliteit waarborgen vind ik belangrijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet absoluut koel zijn en vind ik met behulp van goede 140mm fans voldoende. Liefst ook stil natuurlijk maar koel is belangrijker aangezien ik toch steeds dover begin te worden.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet, maar leuk als het mogelijk is
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel enorm over een aantal componenten omdat ik er een beetje uit ben.
- eigenlijk ben ik gek op RGB leds, maar ik vind cooling super belangrijk. Zeker gezien de 5900x best warm kan worden. (normaal heb ik altijd intel en dit wordt weer mijn eerste AMD kast sinds jaren vroeger wel athlons gehad) Maar het allerliefst heb ik dus kleurtjes in de kast en enorm goede cooling. Ik heb een corsair RGB keyboardje en mijn hele huis hangt vol HUE.
- Processorkoeler - geen idee of dit een goede is? ik begreep dat cpu-coolers met kleurtjes minder goed presteren Geheugen met kleur kan ik daarom ook vergeten. Of ik moet overgaan naar gesloten waterkoeling. Heel stom maar ik denk dan altijd als het maar niet gaat lekken. Misschien moet ik die angst maar eens laten varen.
- Voeding. Hij moet zeer stabiel zijn (ripple) en energie efficient!
- kast. Ik wil voldoende ruimte voor straks een videokaart en wellicht nog 1 of 2 hdd's (naast de M2 en SSD's)
- Moederbord? Pfff hoop keuze. Geen idee welke ik moet hebben.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 5900X Boxed | € 604,40 | € 604,40 |
| 1 | Moederborden | Asus Prime X570-PRO | € 214,90 | € 214,90 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Tempered Glass Clear Tint Wit | € 147,90 | € 147,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 75,46 | € 75,46 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M4B3200C16 | € 260,76 | € 260,76 |
| 1 | Voedingen | Corsair HX750i | € 177,- | € 177,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.480,42 | ||
[ Voor 3% gewijzigd door Relaxed2000 op 09-12-2020 23:31 ]