Zojuist mijn build afgerond
Specificaties:
CPU: Ryzen 7 5800X
CPU Cooler: Mugen 5 rev.B
Moederbord: Gigabyte B550 Aorus Pro
Voeding: 1000HP Zalman (1000W)
GPU: GTX 1660 TI (placeholder voor 6800xt)
RAM: 2x 8GB (16GB) Crucial Ballistix Gaming Memory 3600
BIOS versie: F11n
Behuizing: NZXT H510
Build proces:
Alles netjes aangesloten, alles ging ook precies zoals het hoort. CPU valt netjes in het socket, geen enkel probleem met het socket-klemmetje. Wel relatief lastig om 2x 4 pin CPU aansluiting netjes te krijgen (korte kabel vanuit PSU) maar lijkt netjes te zitten.
Probleem:
Echter bij het aanzetten gaat mijn CPU status led rood branden (op het moederbord)
Alle fans etc (ook CPU fan) draaien. Helaas geen andere CPU beschikbaar om iets anders uit te kunnen sluiten.
Bios Q-Flash (vrijdag 04-12-2020)
Bios geflashed naar de laatst beschikbare versie (kaal moederbord alleen CPU 2x 4pins + ATX 24 pins) etc (zoals beschreven) alles zag er goed uit. Deed precies wat het moet doen zoals al aangegeven naar versie: F11n
Zelf bedacht:
Heb getracht de BIOS te resetten met de 2 jumpers. Geen effect, begrijp dat dit niets doet met de huidige bios versie maar alleen de settings naar default zet. Dat heeft sowieso geen zin want ik ben nooit in de bios geweest.
Vragen/oplossingen?
Als de BIOS niet juist is geflashed en out of the box herkent die mijn CPU niet gaat het lampje dan rood branden of gebeurt er dan gewoon niets?
Iemand ideeen?
Foto's (aansluiting) ben ik nu mee bezig.
:strip_exif()/f/image/UELF0YEbTAfRiIU11qPoJovG.jpg?f=fotoalbum_large)
Specificaties:
CPU: Ryzen 7 5800X
CPU Cooler: Mugen 5 rev.B
Moederbord: Gigabyte B550 Aorus Pro
Voeding: 1000HP Zalman (1000W)
GPU: GTX 1660 TI (placeholder voor 6800xt)
RAM: 2x 8GB (16GB) Crucial Ballistix Gaming Memory 3600
BIOS versie: F11n
Behuizing: NZXT H510
Build proces:
Alles netjes aangesloten, alles ging ook precies zoals het hoort. CPU valt netjes in het socket, geen enkel probleem met het socket-klemmetje. Wel relatief lastig om 2x 4 pin CPU aansluiting netjes te krijgen (korte kabel vanuit PSU) maar lijkt netjes te zitten.
Probleem:
Echter bij het aanzetten gaat mijn CPU status led rood branden (op het moederbord)
Alle fans etc (ook CPU fan) draaien. Helaas geen andere CPU beschikbaar om iets anders uit te kunnen sluiten.
Bios Q-Flash (vrijdag 04-12-2020)
Bios geflashed naar de laatst beschikbare versie (kaal moederbord alleen CPU 2x 4pins + ATX 24 pins) etc (zoals beschreven) alles zag er goed uit. Deed precies wat het moet doen zoals al aangegeven naar versie: F11n
Zelf bedacht:
Heb getracht de BIOS te resetten met de 2 jumpers. Geen effect, begrijp dat dit niets doet met de huidige bios versie maar alleen de settings naar default zet. Dat heeft sowieso geen zin want ik ben nooit in de bios geweest.
Vragen/oplossingen?
Als de BIOS niet juist is geflashed en out of the box herkent die mijn CPU niet gaat het lampje dan rood branden of gebeurt er dan gewoon niets?
Iemand ideeen?
Foto's (aansluiting) ben ik nu mee bezig.
:strip_exif()/f/image/UELF0YEbTAfRiIU11qPoJovG.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door Seventh7 op 09-12-2020 21:39 ]