CrossOver loopt vast op het installeren van XML Parser

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:55
Mijn vraag
Ik heb dus een MacBook Pro M1 met 16GB RAM, prachtig ding. Maar ik heb 32 bit apps van windows(The Wolf Among Us op Steam) die ik graag zou willen runnen op deze MBP en met CrossOver gaat het telkens mis.

Hij loopt de hele tijd vast bij het installeren van XML Parser 3.0. Er komt wel een 32on64-preloader hiervoor en de setup staat ook in een window, maar het beeldscherm is transparant. Ik zie wel bovenin dat het venster naast het apple logootje wordt weergegeven, maar ik blijf mijn bureaublad zien.

Ik heb dit ook geprobeerd bij de windows versie van Steam, en ik bleef op precies hetzelfde punt haken. Best wel frustrerend, want hij downloadt alles netjes tot hij ongeveer 60% geladen is, maar daarna kapt ie ermee, aangezien ik dus een soort van setup wizard door moet gaan die ik dus niet te zien krijg buiten het de titel van het venster.

Iemand hier die een oplossing heeft?
Relevante software en hardware die ik gebruik
- MacBook Pro M1 16GB Ram op Big Sur(de laatste versie, ik weet niet welke haha, ik kan het niet vinden op de Mac, MacOS is nieuw voor me.)
- CrossOver 20.0.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Andere programma's runnen.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Alle reacties

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:25
@RazorMaron ik denk dat je nog even geduld moet hebben. Van de crossover site:
Apple Silicon (M1 or better) requires at least macOS 11.1 or better
Alleen macos 11.1 is nog niet uit. Die is alleen als ontwikkelaar te downloaden. Zal niet lang meer duren. Je kunt overigens snel zien welke versie je hebt door links boven op het appeltje te klikken en daarna na op “over deze mac”

• RazorMaron
Pendora schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:08:
@RazorMaron ik denk dat je nog even geduld moet hebben. Van de crossover site:

[...]

Alleen macos 11.1 is nog niet uit. Die is alleen als ontwikkelaar te downloaden. Zal niet lang meer duren. Je kunt overigens snel zien welke versie je hebt door links boven op het appeltje te klikken en daarna na op “over deze mac”
Aah ja ik zie het. Ik heb MacOS Big Sur 11.0.1.

Is het dan ook afhankelijk van welke versie? Ik heb namelijk 20.0.1 maar ik weet volgens mij wel dat 20.0.2 al online is. Dan zal naar alle waarschijnlijk mijn versie (20.0.1) niet werken ongeacht of ik Big Sur 11.1 heb of niet. Of heb ik het fout?

[ Voor 19% gewijzigd door RazorMaron op 10-12-2020 08:33 ]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
Toch nog even een update.

Een update naar CrossOver 20.0.2 heeft ervoor gezorgd dat alles vlekkeloos verliep en XML Parser 3.0 gedownload werd.

Ik kan The Wolf Among Us zorgeloos spelen. Hiervoor moest ik ook Steam downloaden via CrossOver en dit werkte wederom prima.