Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC post niet meer na nieuw RAM, CPU LED op mobo staat aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-11 15:00

amas

Law of Nature: Chaos

Topicstarter
Hoi Tweakers, ik heb net nieuw RAM in m'n pc geïnstalleerd.
Zie huidige PC in gallery: amas
Ik heb dezelfde RAM set gekocht.

De PC daarna aangedaan en ik kreeg netjes het bericht dat er een hardware change was gedetecteerd. In de BIOS zag ik ook netjes 32GB verschijnen. Vervolgens met F10 uit de BIOS gegaan en vervolgens niks meer. EZ debug LED op het moederbord blijft branden.

Ik heb al geprobeerd zoveel mogelijk hardware eruit te halen. Dus zonder GPU, 1 stick RAM (zowel oude als nieuwe geprobeerd) , geen extra harde schijven behalve de boot SSD. Maar de LED blijft branden.

Ik heb op dit moment geen koelpasta in huis, dus ik wil eigenlijk niet de CPU opnieuw plaatsen. Wat vaak het advies is

Hebben jullie een idee wat ik het beste kan doen?

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:40
Bios resetten. Systeem van de stroom af, CMOSbatterij eruit halen en de powerknop indrukken. Na een seconde of 10 de batterij weer terug plaatsen.

Hoop voor je dat het Corsair ram gaat werken met 4 dimms want met 2 is het vaak al een gedoe om het stabiel te krijgen. Hebben de 2 kits wel hetzelfde versienummer want anders heb je ook een probleem. Elk versienummer gebruikt andere chips en dat werkt doorgaans erg slecht met elkaar.

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-11 15:00

amas

Law of Nature: Chaos

Topicstarter
@Uszka Ik zal de BIOS reset proberen. Moet ik de BIOS daarna ook weer updaten? Als in, wordt de BIOS teruggezet naar een vorige versie (default ofzo)? Want niet alle BIOS versies werken met een Ryzen 3000 series.

Met de 2 DIMMS die ik al had had ik nooit problemen, ik ging ervan uit dat 2 erbij dan ook wel moet kunnen.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:40
Bij een reset worden de default settings geladen. Je gaat dus niet terug naar een andere biosversie.