Op woensdag 15 augustus 2001 00:32 schreef Reind het volgende:
Tenzij je natturlijk effectapparaten gaat gebruiken zoals vaagharses beschreven heeft. (enne vaagharses wij zijn het eens -> (Was vorige keer wel anders

)Die pioneer suckt zwaar met die effecten)

En op de FFWD zat er op "mijn" trailer een DJ die ook begreep hoe het werkte => hij vroeg hoe hard hij kon gaan.Ik zei tegen hem=> hierachter staat een BSS (processor), zo gauw daar iets roods op knippert moet je zachter draaien. Hij keek bij elk nummer die hij had ingemixt op de BSS en stelde zijn gain bij. *werelds* => kon rustig genieten van het zonnetje

A&H kan je in duitsland ook halen (ik ben de laatste tijd fan van duitsland <http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/i/s/smile.gif> ) De effecten van vaagharses zijn wel mooi enzo, maar voor dj gebruik zou ik toch bpm gestuurde effecten gebruiken, redsound xs-fx of federation bijvoorbeeld..of die pionier efx bak.
Weleens met een lexicon gewerkt ???
-Ja => ik snap je opmerking niet

-nee => doe het eens en snap wat ik bedoel

die lexicons hebben alles, ook bpm gestuurde zaken en veel meer. Je kan zoals ik zei de effecten zelf "bouwen", is veel werk. Maar dan heb je wel je *eigen* sound. Lexicons zijn niet voor niets de beste FX processors die er bestaan

maar bij techno setjes denk ik soms van, hier had ik wel wat leuk mee kunnen doen...het is bijv. ook heel gaaf om Dave Clarke te zien werken met de DJM-600, op een of andere manier weet ie het toch weer steeds anders te brengen die standaard effectjes, het werd niet vervelend ofzo..hij loopt ook altijd enorm met die sampler te ouwehoeren, lekker creatief bezig..ik vind het leuk voor erbij maar het hoeft niet per se.
Het kan wel wat toevoegen zo'n effectje, maar het "gevaar" van zo'n build-in fx processor is, dat heel snel het befaamde motto omhoog komt borrellen: "we hebben het, dus we gebruiken het" . En dat is iets waar je echt voor moet oppassen, heel snel over-done.
En de eerste keer dat ik iemand hoorde stoeien met die FX processor van de DJM-600 vond ik het ook gaaf... alleen nu doet iedereen het => nieuwigheid/originaliteit is er behoorlijk af imho. Ten tweede is zoals ik al zei de geluidskwaliteit niet echt gooi van die fx-processor, maar wat wil je ook: je krijgt voor zo'n 2000 piek een FX processor, Mixer, beat counter en weet ik het allemaal nog meer => Dan is het heel logisch dat de kwaliteit van die onderdelen niet bepaald hoog is.
En waarom ze geen Dateq's met externe effecten gebruiken? DJM-600 is lekker standaard, iedereen kent het..lijkt me
Tja kennen, wat valt er te kennen aan een PA-mixer/DJ-mixer

ze werken allemaal op dezelfde manier en meestal heten de knopjes ook nog hetzelfde... Oke => de FX processors zijn wel allemaal net anders qua bediening.
Alleen voor lichttafels kan je stellen dat de tafel van merk A totaal anders werkt dan van merk B. Toch wordt er van een goede light operator (geen mislukte LJ dus...) dat die met elke tafel kan omgaan. En dat kan soms wel eens stressen zijn als je een tafel hebt die je nog nooit van je leven hebt gezien en geen handleiding tot je beschikking hebt plus het feit dat je nog een klein uurtje hebt voordat het evenement begint