Nieuwe (DJ) set rond de 6000 piekies

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-07 22:09
Ik ga binnen kort een nieuwe dj-set kopen, nou had ik dit in mijn hoofd: 2x Technics SL-1200MD3 platenspelers, Pioneer DJM600 Pro Mixer en de Sony MDR-V700DJ Headphone. Ik dacht zelf wel dat dit een van de "ideale" DJ-setjes was van een prijsklasse tot fl 6000,- gulden (excl. elementen). Iemand nog suggesties of aanmerkingen? 8-)
Weet iemand trouwens hoe je plaatjes bij je bericht kan plaatsen??? :?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

plaatje:
code:
1
[img]http://blaat.jpg[/img]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

hmmmm... die koptelefoon weet ik niet zo zeker, maar de Pioneer mixer is een mooi apparaat!

Verwijderd

niks aan te merken op die set, komt wel bij mijn droom set in de buurt :)

• Mr.David
Afbeeldingslocatie: http://blaat.jpg en dan?? weet niet hoe het moet. :( weet iemand trouwens of de md3's al in het zilver in nederland te koop zijn

• dreeke

dreeke

outdated icon

:D
in plaats van blaat.jpg moet je natuurlijk het adres van je plaatje neerzetten!
dat kan je zien door in Internet Explorer met rechts erop te klikken dan "Eigenschappen"

• Mr.David
[img]http:///F:/DJ-SET%202.jpg[/img]

• Mr.David
tering weer niet

• Mr.David
http://F:/DJ-SET%202.jpg doet ie niet (met img ervoor en er achter natuurlijk) Bij eigenschappen staat file:///F:DJ-SET%202.jpg
:( :( :( :( :(

• Mr.David
Dreeke please help me!!!!!!!!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 11:57

Sick Nick

Drop the top!

Je moet hem wel op een webserver hebben staan he ;)
Dus bij je provider erop smijten ofzo. Linken naar een locatie op je eigen HD werkt niet.
Link van de FAQ
Ook met UBB-code: [img][url="http://www.provider.lan"]http://www.provider.lan[/url]dcode/user/plaatje.jpg[/img]
Zorg er wel voor dat het plaatje ergens op een vrij bereikbare webserver staat! Een link als C:\Mijn Documenten\Directory\Plaatje.jpg gaat niet werken

• Mr.David
laat maar te veel werk :'(

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Koop maar 2* een Vestax pdx 2000 voor 1350,- pst = 2700,- + een Vestax mixer -> PMC 107A voor 995,- = 3695,- TOTAAL

Kun je voor de rest nog wat vinyl kopen + een leuk monitorsetje om de buren mee te pesten. B-) En je hebt het beste van het beste qua apperatuur om thuis mee bezig te zijn.

De pro TT1/TT2 is ook wel leuk en veeeeeel mooier, maarja die Vestax ruled toch net iets meer als de Technics en Numark. ;)

En ga asjeblieft niet een paar honderd gulden meer neer tellen voor die MD3 van technics want das gewoon weggegooid geld. -> Honderd of 4 voor een pitch reset knopje en een klikloos nulpunt vind ik wel erg weinig om dat er meer voor te gaan betalen. + Die naalden van de MD3 zijn stervens duur. Ik heb op de MD3 mogen draaien en hij is niks beter als de sl1200 van technics.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op zondag 12 augustus 2001 22:48 schreef Mr.David het volgende:
Dreeke please help me!!!!!!!!
Wel eens van een edit knopje gehoord? :)
Maar een plaatje vanaf je HD gaat niet, je moet het plaatje van internet afplukken dus dan zal je em eerst moeten uploaden...

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-04 15:19
Op zondag 12 augustus 2001 20:19 schreef Mr.David het volgende:
Ik ga binnen kort een nieuwe dj-set kopen, nou had ik dit in mijn hoofd: 2x Technics SL-1200MD3 platenspelers, Pioneer DJM600 Pro Mixer en de Sony MDR-V700DJ Headphone. Ik dacht zelf wel dat dit een van de "ideale" DJ-setjes was van een prijsklasse tot fl 6000,- gulden (excl. elementen). Iemand nog suggesties of aanmerkingen? 8-)
Weet iemand trouwens hoe je plaatjes bij je bericht kan plaatsen??? :?
Volgens mij gaat het er niet om wat wij vinden van dat setje maar wat jij lekker vind werken de vraag daarom heb je al eens met die spullen gewerkt?
nee=doen
ja = en met de rest ?
het gaat immers om wat jij lekker vind draaien toch ? (technisch is het wel een lekker setje maar met die merken tja ?) :)

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• Mr.David
ja ik wou eerst altijd (al 3 jaar) een Dateq XTC, maar toen zag ik iemand in "mijn" audio zaak met die DJM-600 draaien. Tering die effecten vind ik echt gaaf je kan gewoon veel extra's geven aan je mixies en je hebt natuurlijk die sampler. Ook heel leuk kan je oude platen die je eerder hebt gemixed weer ff terug laten komen.
Ja en ik ga toch voor de technics (die MD3 krijg ik voor 1425,-). Ik heb 3 jaar geleden 2x sl-1200mk2 voor 999,- per stuk gekocht en die verkoop ik nu voor 1100 a 1200 gulden. Ze zijn gewoon waarde vast dus. *D

• Vaagharses
  • Laatst online: 22-12-2022
DJM-600 is leuk voor thuis... voorderest is het technisch gezien een schijt ding: snel stuk, slechte geluidskwaliteit(de gain-regeling is gewoon zwaar belabberd), goedkope faders en ga zo maar door

Geef mij maar gewoon Dateqs of iets dergelijks en als je die effecten zo leuk vind (langzamerhand begin ik die flanger een beetje zat te worden ;) het is niet nieuw meer) kan je beter doorsparen voor een lexicon MPX-1 => da's pas echt gaaf en klinkt een stuk beter...

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• Mr.David
DJM-600 is leuk voor thuis... voorderest is het technisch gezien een schijt ding: snel stuk, slechte geluidskwaliteit(de gain-regeling is gewoon zwaar belabberd), goedkope faders en ga zo maar door

Daarom gebruiken ze 'm zeker ook alleen maar op Dance-Valley (in alle tenten + main stage), Sensation en heb je de nieuwe clip van Tiesto al gezien.... DJM-600!!! Leuk ding voor thuis dan??? :?

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Hmmm.... Die Poineer is zeker geen schijtding, maar er zitten wel een hoop functies op die stuk kunnen gaan. Een Dateq heeft dat veel minder, dus daar kan ook minder aan kapot.

Maar ja, mixers... de ene is helemaal gek van de een, de ander haat em juist. Elke DJ zijn eigen smaak wat dat betreft.

Ik vind de Pioneer wel een stuk prettiger dan de XTC, maar ja...

• Mr.David
Ja dat vind ik dus ook. Die kortere faders vind "ik" gewoon lekkerder werken. ;)

• Vaagharses
[b]Op maandag 13 augustus 2001 19:11

Daarom gebruiken ze 'm zeker ook alleen maar op Dance-Valley (in alle tenten + main stage), Sensation en heb je de nieuwe clip van Tiesto al gezien.... DJM-600!!! Leuk ding voor thuis dan??? :?
Nou ik vind dat ik hem nog te vaak in mijn handen heb naar mijn mening: maar de DJ's zeuren er altijd om...

Die dingen staan vaker op de TD dan dateqs, gaan over hun nek als je de gain op draait... Geluidskwaliteit is toch echt een stuk minder dan een dateq. Allemaal dingen waarom ik zoiets heb: leuk voor thuis mixer.
Nee ik heb het niet zo op die pioneer mixers En als zo een ding op een groot evenement wordt gebruikt wil het niet zeggen dat ie goed is => je ziet meestal ook een Avolites Pearls staan voor het licht, terwijl het eigenlijk een ramp tafel is (crasht vaak, onhandig): maarja meeste LJ's kennen alleen die tafel... Dus staat er een pearl(en andere LX tafels zijn duurder: en organisatoren van feesten blijven krentekakkers)

En als je het voor de effectjes doet, kan je naar mijn mening nog steeds beter een dateq kopen (met auxiliaries) en dan een losse FX processor erbij kopen ...

Heeft vele voordelen: geluidskwaliteit is hoger en je hebt tenminste een "eigen" effect ipv het standaard DJM-600 effectje. Nadeel: het is duurder (zo duur als je het zelf maakt).

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Vaagharses, jij bekijkt het denk ik puur technisch. Ik geloof best dat Dateq technisch degelijkere mixers maakt, alleen gaat het natuurlijk ook om de feeling die een mixer heeft. Daarom is de mixer misschien niet bij jou zo popi, maar bij DJ's wel.

In geluidskwaliteit is bij grotere feesten vaak geen groot verschil meer te horen. Is er al kwaliteitsverschil, dan wordt dat door al dat geklooi met panpots, toonregelaars en slechte equalizers al snel teniet gedaan.

Overigens mix ik al jaren in volle tevredenheid met een Intimidation Don mixer, maar die kent waarschijnlijk helemaal niemand hier. :)

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 20:10 schreef MisterDon het volgende:
.......................................

Overigens mix ik al jaren in volle tevredenheid met een Intimidation Don mixer, maar die kent waarschijnlijk helemaal niemand hier. :)
Ik ken hem idd niet :? Heb volgens mij wel eens wat gezien op dit forum over die mixer.
Draai al jaren op de MX180MK2 van Rodec en die bevalt uitstekend , kan bijna niet beter :) Dit is dus tevens mijn bijdrage aan dit topic , want met dit budget moet er toch een MX180MK2 tussen zitten :) P.S. /me nu eenmaal Rodec fan(etje)

Verwijderd

Als ik jou was zou ik een Dateq mixer aanschaffen. Deze mengpanelen zijn van zeer hoge kwaliteit en gaan heel lang mee.
In combinatie met 2 1200SL's is het helemaal super !!! :)

Verwijderd

Yeah, die dateq klinkt veel mooier als je er een SL aanhangt! :P

Als ik jou was zou ik vooral dingen gaan proberen in winkels, omdat je iets wilt hebebn wat VOOR JOU fijn is.
Het verschil tussen technics, numark, en vestax heeft tegenwoordig niets meer met kwaliteit te maken, maar met smaak!

Verwijderd

Als we toch over mooie mengers praten:
Afbeeldingslocatie: http://www.allen-heath.com/xone/New%2062.jpg
zoveel mensen in NL pinnen zich vast aan Dateq, terwijl er nog veel meer van dat soort top merken zijn...

• Vaagharses
Op maandag 13 augustus 2001 20:10 schreef MisterDon het volgende:
Vaagharses, jij bekijkt het denk ik puur technisch. Ik geloof best dat Dateq technisch degelijkere mixers maakt, alleen gaat het natuurlijk ook om de feeling die een mixer heeft. Daarom is de mixer misschien niet bij jou zo popi, maar bij DJ's wel.

Ik kijk inderdaad puur technisch naar die mixers, maar ik vraag me ook af waarom je dat niet zou doen. Ik vind dat een DJ op elke mixer moet kunnen mixen of ie nou lange of korte faders heeft, grote of kleine knoppen voor de toonregeling => een mixer is een mixer... en je bent wel een ontzettende prutser imho als je alleen kan mixen op die ene mixer van dat ene merk (Scratch DJ's daargelaten ivm de crossfader die ze nodig hebben). Hetzelfde geld voor geluidstechnici => het moet geen moer uit maken qua feeling of je achter een midas/crest/yamaha of soundcraft staat... Op het moment dat je wel op de ene tafel kan werken en op de andere niet ben je niet goed bezig imho.

Dus hieruit volgt mijn conclusie dat je moet kijken naar de kwaliteit van de onderdelen (faders en geluidskwaliteit). En dan de geschikte mixer moet kiezen. Vooral niet het behringer gevoel in huis halen => veel voor weinig, en dat is een DJM-600. Je krijgt ontzettend veel voor dat geld => FX-engine, beat counter enz. Maar dat merk je ook wel goed aan de kwaliteit van al die onderdelen... => die FX-engine klinkt als een mislukte berhinger. Faders kunnen ook uit een JB-systems mixer komen, Bij een beetje oversturing produceert dat ding een geluid of die door de plee wordt gespoeld.

Ik zou dus altijd voor een mixer gaan die wat minder kan en betere onderdelen bevat, dan iets wat veel kan. En the feeling van de mixer, tja een half jaar moest iedereen nog 10cm faders hebben anders konden ze niet mixen ;), een goeie DJ kan ook op een alecto een mooie mix bouwen.
In geluidskwaliteit is bij grotere feesten vaak geen groot verschil meer te horen. Is er al kwaliteitsverschil, dan wordt dat door al dat geklooi met panpots, toonregelaars en slechte equalizers al snel teniet gedaan.
Ik weet niet, noem jij Apex(EQs),BSS(processors), Carver, EAW slechte spullen :? Ik niet... ik vind het altijd weer zonde als er weer zo'n djm-600 of numarkje aan die mooie kf-750 sets gehangen wordt... Had je net zo goed een JBL set neer kunnen zetten.

• R2D2
  • Niet online
Op dinsdag 14 augustus 2001 01:01 schreef Mries! het volgende:
Als we toch over mooie mengers praten:
[afbeelding]
zoveel mensen in NL pinnen zich vast aan Dateq, terwijl er nog veel meer van dat soort top merken zijn...
Als jij een adresje hier in de NL weet waar ik zo'n Allen&Heath mixer kan krijgen dan moet je me ff mailen. Ik ben er toen een tijdje naar op zoek geweest maar kon ze hier in nederland zo 1,2,3 niet vinden.
Als je echt het beste wilt moet je idd aan de Allen&Heath mixers -> Echt beter is er niet.

Wat betreft die pioneer -> Laat maar staan ik heb er gister 1tje naar de mixerhemel geholpen :) -> Glaasje cola kan ie niet zo best tegen. Mijn XTC lekker wel -> En ja tis al uitgetest. Trouwens vaagharses is niet de enige die die pioneer een schijtmixer vind, Ik sluit me bij deze aan. ;) met dezelfde redenen als die hij noemde. Ik snap dus echt niet waarom die dingen zo geliefd zijn.

Ga gewoon voor de Dateq - Rodec - Xone - Allen&Heath mixers als je toch flink wilt spenden.

• Vaagharses
Op dinsdag 14 augustus 2001 03:44 schreef Reind het volgende:

[..]

Als jij een adresje hier in de NL weet waar ik zo'n Allen&Heath mixer kan krijgen dan moet je me ff mailen. Ik ben er toen een tijdje naar op zoek geweest maar kon ze hier in nederland zo 1,2,3 niet vinden.
Als je echt het beste wilt moet je idd aan de Allen&Heath mixers -> Echt beter is er niet.

Wat betreft die pioneer -> Laat maar staan ik heb er gister 1tje naar de mixerhemel geholpen :) -> Glaasje cola kan ie niet zo best tegen. Mijn XTC lekker wel -> En ja tis al uitgetest. Trouwens vaagharses is niet de enige die die pioneer een schijtmixer vind, Ik sluit me bij deze aan. ;) met dezelfde redenen als die hij noemde. Ik snap dus echt niet waarom die dingen zo geliefd zijn.

Ga gewoon voor de Dateq - Rodec - Xone - Allen&Heath mixers als je toch flink wilt spenden.
Al die merken zijn volgensmij gewoon te koop bij een goed PA-verhuurbedrijf (zoals AWS/Focus/AudioAmsterdam enz) => ze zullen die mixers niet op voorraad hebben staan, maar ze kunnen hem altijd bestellen. Het lijkt me sterk dat er geen één bedrijf is die die dingen niet kan leveren, aangezien A&H best wel een bekend merk is.

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 03:44 schreef Reind het volgende:

[..]

Van de Allen&Heath website:

TM Audio Holland b.v.
Zonnebaan 52
3542 EG Utrecht
The Netherlands
Tel: 3130 2414070
Fax: 3130 2410002
Email: info@tmaudio.nl
Website: www.tmaudio.nl

• R2D2
  • Niet online
Oké bedankt allemaal ik ga van de week is ff informeren naar een Allen&Heath mixer.

• Mr.David
Dus een Dateq XTC met een effectenkastje is beter, maar welke dan (EFX-500 van pioneer??? :? ) En wat gaat me dat eigenlijk allemaal kosten?? :r :r

2x Technics sl-1200md3 : fl 2800,- :)
1x Dateq XTC : fl 1325,- :)
2x Stanton : fl 600,- :(
1x Effectenkastje : fl ????,- :( +
----------------------------------------
Totaal excl, effecten : fl 4725,- :'(

Nou heb ik nog een setje staan van fl 2500,- dus ik moet betalen... fl 2225,- ;)

Maaaar nu komt de grote vraag.... |:( welk effectenkasje moet ik dan weer nemen?? :r

• Mr.David
Oja en Reind ik heb nog wel een paar mooie Evisu broeken voor je in m'n winkel hangen. B-) Je hebt in iedergeval wel kleding smaak. :9~

• Vaagharses
Op dinsdag 14 augustus 2001 23:13 schreef Mr.David het volgende:
Dus een Dateq XTC met een effectenkastje is beter, maar welke dan (EFX-500 van pioneer??? :? ) En wat gaat me dat eigenlijk allemaal kosten?? :r :r

2x Technics sl-1200md3 : fl 2800,- :)
1x Dateq XTC : fl 1325,- :)
2x Stanton : fl 600,- :(
1x Effectenkastje : fl ????,- :( +
----------------------------------------
Totaal excl, effecten : fl 4725,- :'(

Nou heb ik nog een setje staan van fl 2500,- dus ik moet betalen... fl 2225,- ;)

Maaaar nu komt de grote vraag.... |:( welk effectenkasje moet ik dan weer nemen?? :r
Als eerste is de vraag of je -voorlopig- met effecten moet gaan werken. Die FX processor in de DJM-600 is niet om over naar huis te schrijven en klinkt wel erug "standaard". Geef mij maar een DJ die zonder dit hulpmiddeltje mooie mixen kan maken en gewoon op de "ouderwetse" manier de zaal naar een climax kan brengen => goede platen keuze dus...

Nou als je dan toch eens met effecten wil gaan spelen zoals => flangers/echo's/Delays/Samplers/Pitchers dan moet je eens naar een muziekwinkel gaan.

Dan kan je het zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt: een Yamaha kastje is al te koop vanaf 500 piek dacht ik, maar al leuker wordt een lexicon mpx-1, deze is echter ontzettend duur (fl 2500,-) Maar je kan wel je *eigen* effecten bouwen.

Afbeeldingslocatie: http://www.lexicon.com/images/prodimage_mpx1.jpg

Yamaha heeft ook hele leuke kastjes => anecdote: dit apparaat zat in het FX-rack van de mengtafel waarmee een band werd afgemixt, maar later kwam een DJ. Het signaal liep over de FOH mixer. Ik was net aangekomen om het te gaan afbreken, maar het feest was nog bezig, toen zij mijn baas: let op => pakte de yamaha spx-990 en ik wist niet wat ik hoorde: super vet, hij zat gewoon de muziek van de DJ live te remixen ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.com/images/SPX990.gif

Nou zijn dit dus niet te betalen maar o zo gave FX-processors (er zijn zelfs nog veel duurdere: voor de kenners: lexicon pcm-80 ofzo).

Wat meer in jouw prijsklasse ligt zijn dit soort kastjes:

de yamaha REV100

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.com/images/REV100.gif

of de lexicon mpx100

Afbeeldingslocatie: http://www.lexicon.com/images/prodimage_mpx100.jpg

Deze zijn al een stuk betaalbaarder, maar nogmaals een goede DJ heeft naar mijn mening die effecten echt niet nodig. Zo gauw je effecten gaat gebruiken wordt het al gauw een live performance (zoiets als rank1).

Oja en er zijn ook samplers, ik dacht dat die door Akai en Roland werden gemaakt. Maar in die markt ben ik niet zo thuis.

• R2D2
  • Niet online
Op dinsdag 14 augustus 2001 23:15 schreef Mr.David het volgende:
Oja en Reind ik heb nog wel een paar mooie Evisu broeken voor je in m'n winkel hangen. B-) Je hebt in iedergeval wel kleding smaak. :9~
Waar zit jou winkel dan?

Kom ik ff langs een keer om een evisu bij je te halen. (wat kosten ze nou bij jou -> K'heb namelijk voor mijn laatste 589,- moeten dokken en das best wel veel)

En wat betreft die effecten -> Wat moet je met die meuk? Ik vind die standaard dingen dus echt waardeloos en wil ze dus ook absoluut niet hebben in mijn set. Tenzij je natturlijk effectapparaten gaat gebruiken zoals vaagharses beschreven heeft. (enne vaagharses wij zijn het eens -> (Was vorige keer wel anders ;) )Die pioneer suckt zwaar met die effecten)

Verwijderd

A&H kan je in duitsland ook halen (ik ben de laatste tijd fan van duitsland :)) De effecten van vaagharses zijn wel mooi enzo, maar voor dj gebruik zou ik toch bpm gestuurde effecten gebruiken, redsound xs-fx of federation bijvoorbeeld..of die pionier efx bak.

Sommige muziekstijlen, zoals in Reind's geval 2step/garage (US of UK?) of in in mij geval prog house zijn niet bijster interessant om effecten over te gooien, maar bij techno setjes denk ik soms van, hier had ik wel wat leuk mee kunnen doen...het is bijv. ook heel gaaf om Dave Clarke te zien werken met de DJM-600, op een of andere manier weet ie het toch weer steeds anders te brengen die standaard effectjes, het werd niet vervelend ofzo..hij loopt ook altijd enorm met die sampler te ouwehoeren, lekker creatief bezig..ik vind het leuk voor erbij maar het hoeft niet per se.

En waarom ze geen Dateq's met externe effecten gebruiken? DJM-600 is lekker standaard, iedereen kent het..lijkt me
ps.in keulen kost bovenstaande A&H Xone:62, DM 2.690,00

• Vaagharses
Op woensdag 15 augustus 2001 00:32 schreef Reind het volgende:

Tenzij je natturlijk effectapparaten gaat gebruiken zoals vaagharses beschreven heeft. (enne vaagharses wij zijn het eens -> (Was vorige keer wel anders ;) )Die pioneer suckt zwaar met die effecten)
:) En op de FFWD zat er op "mijn" trailer een DJ die ook begreep hoe het werkte => hij vroeg hoe hard hij kon gaan.Ik zei tegen hem=> hierachter staat een BSS (processor), zo gauw daar iets roods op knippert moet je zachter draaien. Hij keek bij elk nummer die hij had ingemixt op de BSS en stelde zijn gain bij. *werelds* => kon rustig genieten van het zonnetje :7
A&H kan je in duitsland ook halen (ik ben de laatste tijd fan van duitsland <http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/i/s/smile.gif> ) De effecten van vaagharses zijn wel mooi enzo, maar voor dj gebruik zou ik toch bpm gestuurde effecten gebruiken, redsound xs-fx of federation bijvoorbeeld..of die pionier efx bak.
Weleens met een lexicon gewerkt ???
-Ja => ik snap je opmerking niet ;)
-nee => doe het eens en snap wat ik bedoel :D die lexicons hebben alles, ook bpm gestuurde zaken en veel meer. Je kan zoals ik zei de effecten zelf "bouwen", is veel werk. Maar dan heb je wel je *eigen* sound. Lexicons zijn niet voor niets de beste FX processors die er bestaan ;)
maar bij techno setjes denk ik soms van, hier had ik wel wat leuk mee kunnen doen...het is bijv. ook heel gaaf om Dave Clarke te zien werken met de DJM-600, op een of andere manier weet ie het toch weer steeds anders te brengen die standaard effectjes, het werd niet vervelend ofzo..hij loopt ook altijd enorm met die sampler te ouwehoeren, lekker creatief bezig..ik vind het leuk voor erbij maar het hoeft niet per se.
Het kan wel wat toevoegen zo'n effectje, maar het "gevaar" van zo'n build-in fx processor is, dat heel snel het befaamde motto omhoog komt borrellen: "we hebben het, dus we gebruiken het" . En dat is iets waar je echt voor moet oppassen, heel snel over-done.

En de eerste keer dat ik iemand hoorde stoeien met die FX processor van de DJM-600 vond ik het ook gaaf... alleen nu doet iedereen het => nieuwigheid/originaliteit is er behoorlijk af imho. Ten tweede is zoals ik al zei de geluidskwaliteit niet echt gooi van die fx-processor, maar wat wil je ook: je krijgt voor zo'n 2000 piek een FX processor, Mixer, beat counter en weet ik het allemaal nog meer => Dan is het heel logisch dat de kwaliteit van die onderdelen niet bepaald hoog is.
En waarom ze geen Dateq's met externe effecten gebruiken? DJM-600 is lekker standaard, iedereen kent het..lijkt me
Tja kennen, wat valt er te kennen aan een PA-mixer/DJ-mixer ;) ze werken allemaal op dezelfde manier en meestal heten de knopjes ook nog hetzelfde... Oke => de FX processors zijn wel allemaal net anders qua bediening.

Alleen voor lichttafels kan je stellen dat de tafel van merk A totaal anders werkt dan van merk B. Toch wordt er van een goede light operator (geen mislukte LJ dus...) dat die met elke tafel kan omgaan. En dat kan soms wel eens stressen zijn als je een tafel hebt die je nog nooit van je leven hebt gezien en geen handleiding tot je beschikking hebt plus het feit dat je nog een klein uurtje hebt voordat het evenement begint :)

• R2D2
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 02:10 schreef Vaagharses het volgende:

[..]

:) En op de FFWD zat er op "mijn" trailer een DJ die ook begreep hoe het werkte => hij vroeg hoe hard hij kon gaan.Ik zei tegen hem=> hierachter staat een BSS (processor), zo gauw daar iets roods op knippert moet je zachter draaien. Hij keek bij elk nummer die hij had ingemixt op de BSS en stelde zijn gain bij. *werelds* => kon rustig genieten van het zonnetje :7
Vaagharses waarom stond IK niet op jou wagen. ;)

• Mr.David
We hebben de eerste Evisu broek binnen en die is 399,-... valt mee, maar er moet nog veel meer komen.
De winkel is trouwens in de Amsterdamse Poort
(Vlakbij het Bijlmer station en Media Markt)
Voor de rest hebben we all bijna topmerken behalve Prada....

• Vaagharses
Op woensdag 15 augustus 2001 02:16 schreef Reind het volgende:

[..]

Vaagharses waarom stond IK niet op jou wagen. ;)
Ik was ook maar ingedeeld :D

En dat in het rood draaien schadelijk kan zijn is bewezen op ZwemValley => wij hadden 4 dooie sb-1000's en 4 dooie la-400's (Dacht ik).

Maar wij moeten niet zeuren => de belgen hadden voor 1,5ton aan waterschade ;)

Verwijderd

mmmok tot op zeker hoogte ben ik het met je eens..

nee ik heb nog nooit met een lexicon gewerkt (ken eigenlijk alleen de lexicon galm :)), maar je zult dan een bpm->clock apparaat moeten gebruiken of handmatig tappen ofzo?

ik bedoel met dat de DJM-600 niet het mixer gedeelte maar het FX gedeelte wat standaard is, als je ergens een lexicon neer zou zetten moet de DJ eerst de handleiding lezen voordat ie daar wat van begrijpt :D ..

En het is idd zeker waar dat het snel standaard wordt die fx (vergelijk het met die ranzige photoshop filters) maar sommigen kunnen met die standaard dingen toch wat aparts doen.

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:36

Convoy

g44p

had je graag een Vestax setje willen aansmeren, maar denk dat het hier gaat om een mix set, en niet om een hardcore scratch set, anders toch echt deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.vestax.co.uk/flash/pdx2000.jpg X2
Afbeeldingslocatie: http://www.vestax.co.uk/flash/pmc07pro-isp-t-n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vestax.co.uk/flash/pmc07pro-isp-r-n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vestax.co.uk/flash/pmc07pro-isp-f-n.jpg
heb ik zelf namelijk ook en is echt superrrr relaxed

Verwijderd

Dope set Freek.. Battle jij ook ofzo?

Maareh waarom die ISP? en niet gewoon 07 (als je een 07 moet) 1500 alleen voor die suround sound is een beetje overdreven, zeker als je het haast nergens zal kunnen toepassen.

Wat dope "skratch" mixers zijn verder, de Rane TTM 54, Ecler HAK 320, of die nieuwste Stanton SK2 F limited (met focus fader), alleen irri dat je die Rane en Ecler nog moet importeren tt zover ik weet.

Zit zelf op een 05, en denk er dus aan om 1 van de bovenstaande mixers te kopen.

Verwijderd

ecler is bij de oosterburen goed verkrijgbaar...

• Vaagharses
Op woensdag 15 augustus 2001 10:49 schreef Mries! het volgende:
mmmok tot op zeker hoogte ben ik het met je eens..

nee ik heb nog nooit met een lexicon gewerkt (ken eigenlijk alleen de lexicon galm :)), maar je zult dan een bpm->clock apparaat moeten gebruiken of handmatig tappen ofzo?
Het zou best kunnen dat je hem handmatig moet tappen, maar er zit zoveel in dat ding ;) Ik gebruik de lexicon mpx-1 ook alleen maar als galm (ja daar zijn ze bekend van :D ). Je kan alleen nog veel meer met dat ding, dan een wereldgalm eruit toveren.
En het is idd zeker waar dat het snel standaard wordt die fx (vergelijk het met die ranzige photoshop filters) maar sommigen kunnen met die standaard dingen toch wat aparts doen.
Helaas zijn dat er maar enkelen ;)

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:36

Convoy

g44p

Op woensdag 15 augustus 2001 11:09 schreef A-TOMIC het volgende:
Dope set Freek.. Battle jij ook ofzo?

Maareh waarom die ISP? en niet gewoon 07 (als je een 07 moet) 1500 alleen voor die suround sound is een beetje overdreven, zeker als je het haast nergens zal kunnen toepassen.

Wat dope "skratch" mixers zijn verder, de Rane TTM 54, Ecler HAK 320, of die nieuwste Stanton SK2 F limited (met focus fader), alleen irri dat je die Rane en Ecler nog moet importeren tt zover ik weet.

Zit zelf op een 05, en denk er dus aan om 1 van de bovenstaande mixers te kopen.
ja battle zelf de laatste tijd veel, veel breaks :P en juggles maken, is echt vette flavor. maar eh, over die ISP mixer, had toch net mn vakantie geld binnen dus dacht: what the fuck, ik koop m gewoon. en tot op de dag vandaag nog geen spijt van gehad :9 echt een super mixer :7

Verwijderd

Damn, turntablists hierzo! Om een of andere reden vind ik die gasten altijd veel stoerder dan wij clubjocks... Kan ook zijn dat hiphop gewoon stoerdere muziek is. Maarja smaak en twisten etc...

RnD: 5 mijers voor een spijkerbroek... en jij klaagt dat je moet werken voor je vinyl :P.
Ik mag eignelijk pas iets zeggen als ik zo'n ding heb gezien, maar evisu-jeans.com deed nix... wie heeft er een heldere site over ditsoort veel te dure topkleding? Ik heb het niet zo op al het merk-gefetish, behalve als het toffe, minder bekende merken zijn ;).

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Hahaha.... Nu gaat het onderwerp van een leuke DJ set over naar hippe DJ kleding? :D

* MisterDon draait gewoon in een Replay en een poloshirtje hoor!

Verwijderd

Mijn vraag ook meer uit interesse... Ik zie mezelf toch niet zoveel geld aan kleding uitgeven...

• R2D2
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 23:45 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Mijn vraag ook meer uit interesse... Ik zie mezelf toch niet zoveel geld aan kleding uitgeven...
Dat is eigenlijk meer om de reden dat bijna niemand er in loopt omdat ze hetniet kunnen betalen/willen betalen/niet kennen.

Wat betreft die set van freekweb -> Supersetje en niet alleen om mee te scrathen.
Mischien dat ik binnenkort ook 2 van die pdxén heb staan maarja d'r zal eerst weer ff gewerkt moeten worden.

Kent iemand trouwens de organisatie HYPADILATY -> Ik ben gebeld door 1 van die lui of ik op een entueel op een feest zou kunnen draaien. 9 November in Assen.
Op woensdag 15 augustus 2001 19:42 schreef freekweb het volgende:

[..]

ja battle zelf de laatste tijd veel, veel breaks :P en juggles maken, is echt vette flavor. maar eh, over die ISP mixer, had toch net mn vakantie geld binnen dus dacht: what the fuck, ik koop m gewoon. en tot op de dag vandaag nog geen spijt van gehad :9 echt een super mixer :7
Idd freekweb -> centen is kopen en als DJ moet je oké spul hebben als je verder wilt.
Maarre heb jij al ervaring met die numark met optische faders? Schijnen namelijk errug goed te werken.

Verwijderd

ik had gehoord dat de eerdere revisies te soepel gingen met als gevolg dat als je met de fader gooide hij weer een stukje trug kwam..lijkt me wel dat ze dat gefixt hebben :)

Verwijderd

Hoe is het verder met die pro-serie? Zijn geld waard? Of meer in dezelfde range als die pioneers?

Ik twijfel nogsteeds over een dm2000x omdat de mag10 te breed is... Maar dat ding heeft zo'n hoog fischerprice-gehalte... iemand?

• R2D2
  • Niet online
Neem maar een mag 10 -> Krijg je geen spijt van aangezien die mixers gewoon net zo lekker draaien als een Dateq, alleen kost ie wat minder en das altijd prettig :)

Verwijderd

"omdat de mag10 te breed is"

Ik heb mijn TT's in zo'n coffin liggen, waartussen precies plek is voor een 10" mixer. En een of andere sadist bij Magnedine heeft bedacht dat die mag10 26,5 cm breed moet zijn (30cm van oor tot oor).
Dat betekent dat ik mijn case moet slopen...

Nouja, het is eigenlijk een kwestie van twee latjes eruit beuken, en die iets verplaatsen. Volgens de lineaal kan het precies, als ik het schuimrubber wat mijn tt's beschermt eruit haal / indruk...

(edit: Wow, het lijkt eignelijk best simpel! Iemand tips over hoe ik het beste die gelijmde schotjes eruit haal, en hoe ik ze dan weer goed vastkrijg etc? ben houtbewerkings-newbie)

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 20:51 schreef MisterDon het volgende:
hmmmm... die koptelefoon weet ik niet zo zeker, maar de Pioneer mixer is een mooi apparaat!
hoezo is de sony koptelefoon niet goed dat is een prima ding

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 11:57

Sick Nick

Drop the top!

Op dinsdag 01 januari 2002 17:07 schreef computerdude het volgende:

[..]

hoezo is de sony koptelefoon niet goed dat is een prima ding
|:( Waarom dit nou omhoog schoppen |:(
Pagina: 1