Ervaringen Faay VP of IW wanden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52
Zijn er tweakers die ervaring hebben met, of met een reden hebben gekozen voor (en ipv metalstud) Faay VP70 of IW scheidingswanden?

Ik zit even te kijken om zelf wat metal stud wanden te plaatsen. Op zich is het geen rocket science icm het juiste knipgereedschap met name, maar het het blijft toch best nog wel een heel klusje. Maar toen kwam ik het Faay VP systeem tegen. Profiel op plafond, profiel op de vloer, en bouwen maar. messing groef verlijmd.
[YouTube: FAAY Montagehandleiding VP54 / VP70]
Eigenlijk een supermooi systeem.
Sleuven voor elektra al erin verwerkt, geen scherp metaal, en bovendien veel (!) sneller.

So far so good. Alleen vraag ik me nu af of dit genoeg geluidsreductie heeft tussen bijvoorbeeld keuken en werkkamer, of tussen twee slaapkamers. ca 32 dB.
Metal stud met wol zal al snel hogere dempingswaardes halen; 42-45 dB.

Nu heeft Faay ook een uitgebreider systeem, IW90 en 148 bijv. Dat is bovenstaand, dubbellaags, met ertussen wol. Nu gaan we over de 50 dB, en wordt het meer woningscheidend; dart hoeft nou ook weer niet.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@paQ Heb jij ondertussen er ervaring mee?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• paQ
Falcon schreef op donderdag 23 december 2021 @ 07:40:
@paQ Heb jij ondertussen er ervaring mee?
nope

En met name vanwege de prijs.
Wel mooie oplossing om snel meters te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

paQ schreef op donderdag 23 december 2021 @ 08:40:
[...]

nope

En met name vanwege de prijs.
Wel mooie oplossing om snel meters te maken.
Ik kom eigenlijk niet heel veel duurder uit, de prijzen van de losse materialen (PIR, Regels, schroeven, etc) zijn flink gestegen en je kunt nu rechtstreeks bij Faay bestellen.

Afwerking in de fabriek laten is wel prijzig, wel ontzettend makkelijk als je geen zin hebt in de afwerking zelf te doen ;)

Ik ga een eerste projectje ermee doen, laat hier wel een reactie achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01 19:20
Falcon schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:14:
[...]

Ik kom eigenlijk niet heel veel duurder uit, de prijzen van de losse materialen (PIR, Regels, schroeven, etc) zijn flink gestegen en je kunt nu rechtstreeks bij Faay bestellen.

Afwerking in de fabriek laten is wel prijzig, wel ontzettend makkelijk als je geen zin hebt in de afwerking zelf te doen ;)

Ik ga een eerste projectje ermee doen, laat hier wel een reactie achter.
Hi Falcon,

Heb je er inmiddels ervaring mee? Het staat ook hoog op mijn lijstje voor de renovatie van m'n appartement!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Fismeister schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 22:41:
[...]

Hi Falcon,

Heb je er inmiddels ervaring mee? Het staat ook hoog op mijn lijstje voor de renovatie van m'n appartement!
Ik heb het uitgesteld ivm dat ik mijn huis nog iets meer wil verduurzamen. Maar in Q2/Q3 verwacht ik wel iets ermee te gaan doen.

Vooral het gemak lijkt mij een groot pluspunt. Je kunt trouwens ook via Faay de wanden/kozijnen alvast laten afwerken, kwa prijs wel iets duurder natuurlijk. Maar voor mijn doel ga ik dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blieneuvic
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-09 17:06
Falcon schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 12:47:
[...]

Ik heb het uitgesteld ivm dat ik mijn huis nog iets meer wil verduurzamen. Maar in Q2/Q3 verwacht ik wel iets ermee te gaan doen.

Vooral het gemak lijkt mij een groot pluspunt. Je kunt trouwens ook via Faay de wanden/kozijnen alvast laten afwerken, kwa prijs wel iets duurder natuurlijk. Maar voor mijn doel ga ik dat doen.
En, heb je er inmiddels wel ervaring mee? Ik ben vooral benieuwd naar de geluidsisolatie, we zijn van plan ze als scheidingswanden voor de slaapkamers te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

blieneuvic schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 23:17:
[...]

En, heb je er inmiddels wel ervaring mee? Ik ben vooral benieuwd naar de geluidsisolatie, we zijn van plan ze als scheidingswanden voor de slaapkamers te gebruiken.
Nee, werkzaamheden heb ik uitbesteed en deze pakken het aan op de conventionelere manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:54
blieneuvic schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 23:17:
[...]

Ik zou er weinig van verwachten op het gebied van geluidsisolatie. PIR is een harde plaat en dempt nagenoeg niets. Voor geluid demping heb je massa nodig, een dik stuk houtvezel of steenwol bijvoorbeeld. Of gipsblokken.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
En zelfs dan zou ik voor 10cm gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blieneuvic
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-09 17:06
No Hands schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 07:49:
[...]

Ik zou er weinig van verwachten op het gebied van geluidsisolatie. PIR is een harde plaat en dempt nagenoeg niets. Voor geluid demping heb je massa nodig, een dik stuk houtvezel of steenwol bijvoorbeeld. Of gipsblokken.
Die Faay wanden bestaan uit vlas en gipskarton, als het goed is geen PIR.
Pagina: 1