conversie .mdb msaccess database

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie841
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-06 05:47
Mijn vraag

wie kan mij helpen een oude MsAccess .mdb database te converteren naar het huidige formaat? Normaliter kan dit met oudere versies van MsAccess maar die heb ik niet meer. Ik heb 2 files, 1 met de data en 1 met de forms etc. Voor de data heb ik wat tooltjes gevonden maar voor het applicatiegedeelte kan ik niets vinden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows10 ...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
met het tool Stellar database repair zou het moeten kunnen maar de free versie is zeer beperkt en om nu 100,- uit te geven voor 1x gebruik en dan ook nog zonder garantie dat het werkt...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:36

g0tanks

Moderator CSA
Om mdb-bestanden om te zetten naar het recentere accdb heb je toch geen speciale tooltjes nodig? Dat kan volgens mij met elke recente versie van Access, of heb je daar geen toegang toe? Een Office 365-abo kost tegenwoordig minder dan een tientje per maand: https://www.microsoft.com...ft-365-products?market=nl

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie841
goed punt, dat had ik nog even moeten melden:

ik heb het natuurlijk eerst met mijn huidige Office versie geprobeerd maar die vind mijn .mdb te oud (hij is van voor 2000). Ik vond op internet nog een tooltje wat het stapsgewijze conversie proces automatiseert (met telkens een nieuwere versie van Access) maar daarvoor heb je alle Access runtime versies nodig en die van voor 2000 is niet meer te downloaden bij Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie841
Mijn probleem is opgelost door het vinden van iemand met een oude Office versie. Iedereen bedankt voor het meedenken.