Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat The Best
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-08 09:23
Hallo allen,

Ik ben op dit moment nog bezitter van een Samsung odysys G9, welke ondertussen 2 keer vervangen en daarnaast nog een keer gerepareerd is. Ik ben het nu helemaal zat met de ellende die met dit scherm de hoek om komt kijken dus ben opzoek naar de beste game monitor anno 2020 of 2021.

Ik ben bereid tijdelijk even een tussenschermpje te doen. als de vooruitzichten zijn dat er in 2021 iets moois uitkomt. prijs tot 1550€.

waar ik naar zit te kijken.
- 120+hz
- Freesync en Gsync compatible
- 4k of close to.
- lekker formaatje, niet te klein dus.
- Geen overmatige ghosting(ASUS ROG Swift PG43UQ)
- acceptabele input lag
- ik sta ook open voor multi monitor setups zolang de bezels weggewerkt kunnen worden. Dit is bijvoorbeeld de reden dat ik een g9 heb.

Ik gebruik hem voornamelijk met, gamen. Ik speel vlotte fps spellen maar ook de relaxte simulatie games.
ik doe niet aan competitief spelen.

Als er een goed, redelijk aan het formaat, zonder ghosting 4k, 40" 16:9 monitor is dan is dat ongeveer wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat The Best
Eventueel de 55/48" LG OLED55CX6LA

Met 13ms input lag is dit opzich oke, niet goed. Maar OLED maakt het dan wel weer goed en geen ghosting.

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 07:17
Ik heb nu een LG CX 48" staan, maar nog geen deftige pc.
Kijkafstand moet je wel rekening mee houden, vooral om het als gamingmonitor te gebruiken.
Momenteel hangt er een PS4 Pro aan, en is voor mij de optimale afstand zo'n 120 à 130 cm tot het scherm.
Dichter dan een meter lijkt mij zeker niet te doen, en ik zou bijgevolg ook niet groter gaan dan 48".

• Beat The Best
Ik heb ook echt net dat type scherm besteld.
Uiteindelijk wel gekozen voor de 55" alleen al omdat deze 100€ goedkoper is dan de 48".

Ik heb even een papierenafdruk gemaakt van het scherm, en dit gaat opzich prima. en zowel de 48 als de 55"passen bij mij prima.

Hoe is de 13ms latency?

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 07:17
Geen idee voor de latency.
Ik speel er nu TLOU2 op, daar maakt dat niet veel uit of ik merk dat toch niet.