Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe PC in elkaar zetten.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gamedrag00n
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-12-2020
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil natuurlijk gamen met de nieuwe PC, is vooral bedoeld om games van nu en toekomst voor lange tijd te kunnen spelen.

]Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs is maximaal 2000 euro, als lukt met minder altijd beter.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb in mijn oude pc nog wel een CORSAIR HX Series HX1000 - Voeding (intern) zitten. Die kan natuurlijk mee, tenzij deze niet genoeg is.

]Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Case, videokaart,ram geheugen, Intern geheugen, cpu , moederboard en als nodig is extra koeler.
Als kan wil graag juiste hoeveelheid ram hebben, ik weet helaas niet of beter is 2x16 te gaan of 4x8 ook lukt?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen.
Ik heb wat producten in mijn wenslijst/inventaris staan. Dat zijn bepaalde dingen dat ik naar keek. Maar of bij elkaar past of werkt is natuurlijk de vraag? Ik zou wel graag een RTX3080 willen gebruiken voor de nieuwe PC. En als Cpu een Ryzen.
Als kan wil gewoone koeling via lucht, dus geen waterkoeling.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600X (BOX) Boxed€ 255,-€ 255,-
1MoederbordenASUS ROG Strix B450-F Gaming€ 99,95€ 99,95
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio 10G€ 879,-€ 879,-
1BehuizingenFractal Design Meshify S2 Black – Dark TG€ 134,56€ 134,56
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 73,89€ 73,89
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 100,74€ 100,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.543,14

Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Geluidsniveau wil graag beperkt houden hoe stiller hoe beter, stroom verbruik is geen probleem.

Ga je overklokken?
Ik zou niet weten hoe dit werkt, is nodig voor bepaalde producten, is verstandig om te doen?

Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Als kan wil ik maximum prestatie op mijn pc, wil zovaak mogelijk alles op ultra quality hebben.

]Wat verwacht je van ons?
Een lijstje van producten die zou moeten kopen voor mijn PC, daarnaast wat tips van bijhouden van de pc.

Alvast bedankt, voor lezen.
Hopelijk is dit duidelijk zat.

[ Voor 39% gewijzigd door Gamedrag00n op 09-12-2020 18:44 ]

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:10
de r5 is op dit moment zo'n 50 euro te duur

dan kan je beter een I5-10600K met een z490 bord pakken. - dan moet je wel overklokken. Voor ryzen moet je het niet doen. In beide gevallen heb je een CPU koeler nodig. (De k heeft er uberhaupt geen, en de r5 krigjt geen geweldige meegeleverd)

hoeveelste sta je al voor die 3080?

als je toch bij ryzen blijft, liever geen corsair

die voeding is pas 3 jaar oud, die kan nog wel even mee.

[ Voor 16% gewijzigd door 99ruud99 op 09-12-2020 22:43 ]

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Welke monitor ga je gebruiken? (resolutie & refresh rate)

• Gamedrag00n
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-12-2020
Ik kreeg mee dat ryzen juist beter keuze is dan intel voor game pc's.
En ik heb geen ervaring met overklocken.
Heb niet besteld. Omdat ik niet weet welke 3080 de betere optie is.
Waarom geen corsairs?
Voeding had ik al vermoede dat die prima zou zijn.

Omdit moment gebruik ik nog een tv scherm, maar deze is al 10 jaar oud. Hij doet het prima, maar ik zou niet weten. Wat dan beter vervanging is. Want wil graag wel groot scherm hebben.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Je weet niet welk scherm je wil hebben maar je weet wel dat je een RTX3080 wil van bijna 900€...
Misschien toch maar eerst wat research doen hé.

Denk eerst eens goed over de monitor na zou ik zeggen. Als je een 4K TV kiest dan is zo'n 3080 misschien nog te verantwoorden, maar een 1440p 144hz monitor is mssn wat leuker om PC games op te spelen. Dan kan je ook een RTX3060Ti of 3070 overwegen... moet allemaal zo gek niet, binnen 2 jaar is er voor de helft van de prijs alweer een snellere kaart dan de 3080...