Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikotcherliach
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-08-2023
Mijn vraag

Ik heb een HTC m10 die het tot een tijdje geleden goed deed maar nu bij steeds hogere percentages uit valt.
Daarna sluit ik de telefoon aan op op de adapter en dan zie ik dat het percentage nog steeds hoog is (tussen de 48 en de 75, vaker aan de lagere kant maar sinds vandaag is hij dus bij 75% al uitgevallen)

Ik weet niet wat er aan de hand is maar als ik het vraag aan reddit HTC zeggen ze dat de batterij mogelijk achteruit gaat.

Een andere mogelijkheid is dat de connectoren niet goed zijn maar ik weet niet hoe ik dit kan testen.
Momenteel denk ik er aan om zoveel mogelijk variablene te probleren en dan te kijken wat er gebeurt als ik de telefoon van 100 naar 0 laat gaan en kijk wat er gebeurt. Dit om daar uit te kijken wat de gemeenschappelijke deler is.

Iets anders is natuurlijk een full reset te doen.
Of de batterij de herkalibreren.

Een andere mogelijkheid is natuurlijk de batterij te laten vervangen. Ik heb het echter niet heel breed dus dan wordt de vraag of ik het zelf ga proberen of dat ik dit laat doen door een bedrijf.
Op youtube heb ik gezien dat de HTC m10 niet de meest makkelijke is om uit elkaar te halen en dat het vervangen van de batterij preciesiewerk is wel iets wat ik wil proberen eigenlijk en ook gezien ik wel wat reservetelefoons heb liggen. Zeker als ik kan maak het zelf te kunnnen maar dan moet ik dus reparatiekits aanschaffen (enige tips hiervoor of goede ervaringen).

Wat zouden jullie doen onder mijn omstandigheden?

Met vriendelijke groet,
Riko (net nieuw hier)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Ik raad je af het zelf te doen, het is een bizar pleuriswerk. De batterij is overigens duidelijk stuk, logisch ook na een jaar of 4. Wat mij betreft zou ik er geen geld meer aan besteden en eerder naar een budget telefoon gaan kijken.