[ZT] ASUS Crosshair VIII Dark Hero - Levertijden

Pagina: 1
Acties:
  • 729 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TrainedFTW
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-10 08:23
Welkom,

De jacht op de nieuwe Ryzen 5000 CPU's is in volle gang, maar ook de leveringen lijken flink toe te nemen. Van de 4 CPU modellen zijn de afgelopen week honderden stuks geleverd aan de grote webshops.

Ik heb van meerdere Tweakers gelezen dat ze voor hun nieuwe build kiezen voor de ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero. Dit moederbord word door velen gezien als de heilige graal onder de X570 moederborden. Het heeft een uitstekende VRM oplossing, uitgebreide connectiviteit, is goed beoordeeld in reviews (TechPowerUp, PCGamer, TweakTown) en bovenal is deze fanless! :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u8ERmdONsbQnYqmUn77fEdFZY7g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zJz8mveT6Scxh0cdg0US5C8Q.png?f=fotoalbum_large

Maar zoals met veel hardware op dit moment... nergens voorradig. ;(

Ik heb zelf bij Azerty besteld waar de medewerker aan de telefoon mij niet kon vertellen wat mijn plek in de wachtrij is. Haar reactie was: pfff er staan echt veel orders voor dit item op! Wel gaf ze aan 24-12 een zending te krijgen, maar niet hoeveel. Ik hoor graag jullie wachtrij posities en tips waar dit bord uit te halen! _/-\o_

AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Warlington
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-09 16:02
Ik heb het moederbord op 24 November rond 10u besteld bij Tones.be. Dit was vooraleer het moederbord te vinden was op de website van Tones zelf, ben er toen rechtstreeks op beland via Google na meer dan een maand een paar keer per dag te zoeken naar mogelijkheid tot preorderen.

Ik heb gisterenavond mijn factuur en verzendbevestiging ontvangen - leverdienst is voorlopig nog niet langs geweest.

Anyway; dat maar om aan te geven dat een eerste lading van deze moederborden zijn weg gevonden heeft naar de Benelux. Hoeveel er geleverd zijn kan ik niet inschatten. Gezien het moment van mijn bestelling verwacht ik niet dat er meer dan een handvol mensen sneller dan ik zullen besteld hebben.

Veel success aan de nog wachtenden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauer078
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-09 19:27
Echt een vet moederbord, met name de dynamische overclock schakelaar vind ik interessant (zie deze video voor demonstratie van der8auer). Maar omdat hij moeilijk verkrijgbaar is en Asus een cashbackactie had, ben ik uiteindelijk toch voor de vorige versie gegaan. €335 na €40 cashback. Ik ben benieuwd naar de verschillen in prestaties tussen deze 2 borden!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

De levertijdstatus op websites zijn vaak dramatisch. Eergisteren waren er opeens enkele stuks bij een leverancier. Een aantal webwinkels bepalen de beschikbaarheid op basis van deze zelfde leverancier, lijkt het. Dus waren er vanuit het niets opeens meerdere winkels met "op voorraad bij leverancier", maar het ging maar om 5 stuks, dus de kans dat je het via één van de webwinkels binnen zou krijgen, was erg klein.
Niemand lijkt echt te weten wanneer het binnenkomt. Levertijden worden steeds opgeschoven. Alternate heeft het vandaag of gisteren veranderd naar "Pre-order Levering in 2021"....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Dit kreeg ik gisteren van Megekko:

Via deze status e-mail houden wij je op de hoogte van de status van je bestelling met ordernummer MExxx.
Je order bevat producten die helaas niet op 07-12-2020 geleverd kunnen/konden worden.

De nieuwe leverdatum is 22-12-2020.

Hier onder staat de verwachte levertijd van de artikelen.

Overzicht bestelde producten:
1x Moederbord AMD Asus ROG CROSSHAIR VIII D... In ons magazijn verwacht: 21-12-2020

Vooral de laatste zin was wel interessant en ik hoop dat dat niet ergens uit de lucht gegrepen is...

[ Voor 12% gewijzigd door kazzzdafke op 09-12-2020 19:03 ]

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeeM77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:09
Op 18-11 de Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero bij Azerty besteld.

Verwachte leverdatum is 28-12.

[ Voor 5% gewijzigd door DeeM77 op 09-12-2020 20:22 ]

...and remember: gravity doesn't exist.... Earth just sucks!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:13
Ik heb een bestelling openstaan bij alternate, daar stond ik op plek 33 begin deze week.

Afgelopen maandag was er ineens voorraad bij my media center. Echter was ik 30 seconden te laat en was de volledige voorraad (2 stuks) al verkocht. Deze webshop verwacht de 14e weer een levering te krijgen.

Ik hoop vooral om er eentje voor mijn 5950x te kunnen krijgen voor de kerstvakantie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-10 14:34
Allereerst heel erg bedankt om dit topic aan te maken :D

Heb dit op 2 december jl. besteld bij Megekko
  1. Asus ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO moederbord
  2. G.Skill DDR4 Trident-Z Royal 2x16GB 3600MHz - [F4-3600C14D-32GTRS] Geheugenmodules
RAM is nu op voorraad...
Gisteren mail ontvangen dat Dark hero mogelijk op voorraad is op 18-12-2020.
Maar vanochtend kwam daar nog een mail overheen, met dat RAM nu op voorraad is maar het moederbord nu mogelijk op voorraad 21-12-2020...

Heb een andere bestelling ook daar lopen voor Ryzen 9 5900X - daar heb ik het andere topic voor :)

Ach ja wachten moeten we toch op CPU en moederbord dus....
en GPU kopen RX 6800 XT zal niet voor mij weggelegd zijn - jammer

[ Voor 48% gewijzigd door mindwarper op 09-12-2020 19:51 ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeeM77
Mocht je nu echt niet kunnen wachten. ;)

https://www.compumsa.eu/a...ro_AM4_ATX_X570_DDR4.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DocBrown
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-12-2020
Europese 'release' lag op 8 december. Sommige leveranciers hebben de afgelopen 3/4 weken al mondjesmaat kunnen leveren. Nieuwe grote leveringen volgende week en week van 28 december verwacht.

Zelf een tijdje terug aangeschaft uit een regio die ze in grotere hoeveelheden krijgt aangeleverd: Finland/Zweden, die hoek. Als het goed is direct leverbaar bij winkels als Jimms.fi.

Edit: Yes, op voorraad
https://www.jimms.fi/en/P...iii-dark-hero-atx-emolevy

[ Voor 16% gewijzigd door DocBrown op 09-12-2020 20:39 ]

AMD Ryzen 9 5950X // ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero // Crucial Ballistix 64GB BL2K32G36C16U4B // Gigabyte Aorus Xtreme RTX 3080 Ti // Samsung 980 PRO 1TB // Samsung 960 EVO 2TB // WD Gold 14TB SATA (7200RPM) // be quiet! Dark Base Pro 900 rev. 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DocBrown
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-12-2020
Tones/Megekko sowieso binnen twee weken weer. Alles is nu backorder.

AMD Ryzen 9 5950X // ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero // Crucial Ballistix 64GB BL2K32G36C16U4B // Gigabyte Aorus Xtreme RTX 3080 Ti // Samsung 980 PRO 1TB // Samsung 960 EVO 2TB // WD Gold 14TB SATA (7200RPM) // be quiet! Dark Base Pro 900 rev. 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megatie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09 14:27
Bedankt! Heb em besteld, alleen nog niet eerder van die webshop gehoord.
Hoop dat het allemaal goed gaat.

Enig idee hoe lang de levertijd is naar Nederland?
cavanta schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:21:
Ik heb een bestelling openstaan bij alternate, daar stond ik op plek 33 begin deze week.

Afgelopen maandag was er ineens voorraad bij my media center. Echter was ik 30 seconden te laat en was de volledige voorraad (2 stuks) al verkocht. Deze webshop verwacht de 14e weer een levering te krijgen.

Ik hoop vooral om er eentje voor mijn 5950x te kunnen krijgen voor de kerstvakantie!
Eergisteren ook geprobeerd bij Media center en ook net misgegrepen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeM77
Megatie schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:03:
[...]

Bedankt! Heb em besteld, alleen nog niet eerder van die webshop gehoord.
Hoop dat het allemaal goed gaat.

Enig idee hoe lang de levertijd is naar Nederland?
Ik zou het niet weten, kwam naar voren in het lijstje van HWI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
DONE! stond nog op voorraad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Hoe kom je daar eigenlijk op uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeM77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een apart levertijdentopic per moederbord is echt teveel van het goede. Overweeg als je echt je ongeduld wilt delen met anderen een topic per platform ofzo.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.