Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopeq
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-08-2021
ik wil parts verkopen voor een pc upgrade ik wil weten wat ik er voor kan krijgen ook wil ik graag weten wat ik dan moet kopen list mijn budget is niet super groot maar ik vraag vooral hoe veel het waard is

Mijn huidge parts
cpu: intel i5 7400 3MHz en overgeklocked naar 3.3MHz
moederboard: MSI B250M PRO-VD
ram: 8 gb 2133MHz
gpu: gtx 1060 6gb

ik dacht eerst zelf aan een ram upgrade en een cpu upgrade voor zwaardere games ik dacht toen aan ryzen 7 3700x ( wat wel echt prijzig is) of de ryzen 5 3600x alleen ik kwam erachter dat ik een ander moederboard nodig had voor ryzen cpu's
als ik aan zwaardere games denk denk ik aan bijv rust op hogere fps te kunnen spelen wat nu niet goed gaat ik krijg veel lag spikes bij het inladen van de wereld etc en als ik dan naar mijn cpu ga kijken zit ie op 100% te draaien(ook mijn ram)
ik weet zelf ook nog niet zeker of ik op 144hz wil spelen omdat ik toch niet zo veel fps games speel.
maar ik dacht eraan om mijn gpu te houden en mijn cpu en ram te verkopen wat dus niet gaat werken doordat ik een hele nieuwe moederboard nodig heb
ik vraag daarom om advies voor wat te doen vooral over welke cpu ik moet kopen om zwaardere games aan te kunnen en of ik daar een betere voeding voor nodig zal hebben en of mijn idee wel een goed idee is want mischien moet ik andere dingen wel upgraden en over hoe veel mij het gaat opleveren om de oude parts te verkopen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadaia
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 17:19
Lees aub dit eerst even door: Desktop Aankoopadvies beleid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Je zou natuurlijk je CPU + RAM + Mobo kunnen verkopen als upgrade setje. Dan kan je zelf een nieuwe set kopen.
op dit moment is ryzen 5 3600 extreem duur, geen aanrader als je geen gigantisch budget hebt.

Denk dan eerder aan een set zoals:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 150,79€ 150,79
1MoederbordenASRock B460M Pro4€ 89,95€ 89,95
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16€ 71,75€ 71,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 312,49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopeq
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-08-2021
\

wat moet ik dan aanpassen aan mijn post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadaia
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 17:19
Belangrijkste: wat is ongeveer je budget?
Neem aan dat je gamed op 1080p?
Welke games speel je/welke gaat nu niet goed?
Wat voor voeding, HDD/SSD, behuizing heb je nu?

Meer fps krijg je over algemeen vooral door je gpu te upgraden. Je i5 7400 is verder redelijk goed gematched aan je 1060, dus wil je echt vooruit dan zou je het meeste hebben aan een algehele upgrade van mobo, cpu, ram en gpu. Tweedehands schat ik dat je voor cpu, ram, mobo en gpu ergens tussen de €225 en €250 kan vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:46

br00ky

Moderator Harde Waren
Dopeq schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:52:
[...]
\

wat moet ik dan aanpassen aan mijn post
Lees het eerst nou maar eens van voor tot achter. Als je vragen hebt, stuur me een berichtje. Drie topics openen die kant noch wal raken is niet hoe het werkt :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.