Hallo tweakers!
Ik ben van plan om een nieuwe desktop samen te stellen omdat mijn oude nogal wat trager word.
De oude specs zijn
:fill(white):strip_exif()/f/image/htMkNFbi4EBkfUxy0flgidQT.png?f=user_large)
Nu ben ik eens gaan kijken naar nieuwe producten en mijn oog viel al snel op de nieuwe ryzen 5000 series. Hierop gebaseerd heb ik een samenstelling gemaakt die ik graag zou willen delen en vragen om feedback.
Graag wil ik ook dat het systeem future proof is. Deze pc heb ik nu 8 jaar en ik zou graag ook 8 jaar met deze nieuwe willen kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn streefprijs is onder de 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De NVIDIA GeForce RTX 2060 van mijn oude setup zal ik gaan hergebruiken in mijn nieuwe system
Ga je overklokken?
Staat niet op de planning
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Is een 650W psu wel genoeg?
Waarvoor ga je het systeem gebruiken?
De computer zal gebruikt worden voor mijn HBO-Ict studie, Gaming (voornamelijk Overwatch)
De nieuwe specs bedragen:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb gekozen voor de nieuwe ryzen 5 series, echter maakt het me niet uit wat voor componenten ik krijg dit mag dus ook intel zijn.
Ik ben meer naar juiste upgrades aan het zoeken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Graag wil ik dat het systeem future proof is. Deze pc heb ik nu 8 jaar en ik zou graag ook 8 jaar met deze nieuwe willen kunnen.
- Het maakt niet uit het het systeem rgb lichtjes heeft of niet
- Het systeem moet niet oorverdovend zijn. Maar mag best geluid maken (heb toch de koptelefoon op)
- Hoe de case er van de buitenkant uitziet maakt ook niks uit, het gaat om functioneel
Heb je nog bepaalde vragen?
-Ik las een paar forums over de nieuwe Ryzen 5600 en dat deze misschien niet compatible is met mijn MOBO. Hoe zit dit?
-Ook gebruik ik 2 m.2 sdd's. Is dit wel de juiste manier om dit aan te pakken?
-is dit een goed system voor het bedrag of zijn er essentiele aanpassingen die ik moet maken.
-Is mijn pc uberhaupt wel toe aan een upgrade of kan deze nog prima door met een kleine aanpassing?
.
Alvast bedankt!
~Niek
Ik ben van plan om een nieuwe desktop samen te stellen omdat mijn oude nogal wat trager word.
De oude specs zijn
:fill(white):strip_exif()/f/image/htMkNFbi4EBkfUxy0flgidQT.png?f=user_large)
Nu ben ik eens gaan kijken naar nieuwe producten en mijn oog viel al snel op de nieuwe ryzen 5000 series. Hierop gebaseerd heb ik een samenstelling gemaakt die ik graag zou willen delen en vragen om feedback.
Graag wil ik ook dat het systeem future proof is. Deze pc heb ik nu 8 jaar en ik zou graag ook 8 jaar met deze nieuwe willen kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn streefprijs is onder de 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De NVIDIA GeForce RTX 2060 van mijn oude setup zal ik gaan hergebruiken in mijn nieuwe system
# | Category | Product |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2060 OC 6G |
Ga je overklokken?
Staat niet op de planning
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Is een 650W psu wel genoeg?
Waarvoor ga je het systeem gebruiken?
De computer zal gebruikt worden voor mijn HBO-Ict studie, Gaming (voornamelijk Overwatch)
De nieuwe specs bedragen:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 329,- | € 329,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550M Elite | € 95,74 | € 95,74 |
1 | Behuizingen | Phanteks Eclipse P300A | € 62,95 | € 62,95 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 73,89 | € 73,89 |
1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 110,90 | € 110,90 |
2 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 129,- | € 258,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2060 OC 6G | € 0 | € 0 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 918 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb gekozen voor de nieuwe ryzen 5 series, echter maakt het me niet uit wat voor componenten ik krijg dit mag dus ook intel zijn.
Ik ben meer naar juiste upgrades aan het zoeken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Graag wil ik dat het systeem future proof is. Deze pc heb ik nu 8 jaar en ik zou graag ook 8 jaar met deze nieuwe willen kunnen.
- Het maakt niet uit het het systeem rgb lichtjes heeft of niet
- Het systeem moet niet oorverdovend zijn. Maar mag best geluid maken (heb toch de koptelefoon op)
- Hoe de case er van de buitenkant uitziet maakt ook niks uit, het gaat om functioneel
Heb je nog bepaalde vragen?
-Ik las een paar forums over de nieuwe Ryzen 5600 en dat deze misschien niet compatible is met mijn MOBO. Hoe zit dit?
-Ook gebruik ik 2 m.2 sdd's. Is dit wel de juiste manier om dit aan te pakken?
-is dit een goed system voor het bedrag of zijn er essentiele aanpassingen die ik moet maken.
-Is mijn pc uberhaupt wel toe aan een upgrade of kan deze nog prima door met een kleine aanpassing?
.
Alvast bedankt!
~Niek
[ Voor 81% gewijzigd door Niekr07 op 09-12-2020 16:24 . Reden: Spelfout ]