Boot Error invalid signature detected

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn24
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 04-10-2024
Mijn vraag
Ik heb vandaag Windows 10 geüpdate en sinds die update geïnstalleerd is wilt mijn laptop niet meer opstarten en krijg Ik een error waar op staat invalid signature detected. Check secure boot policy in setup.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Asus zenbook pro 14

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb al in de bios gekeken en secure boot control uitgezet maar dit werkte niet. En ik heb het hele internet al doorzocht maar niks werktAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fM3JS43mjzvDVfb18F5bwA38soU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/10R1dk59rcHGCqDIo6HWBUcu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DeFLSM_RvP7GdGL-3wzvab5fyjk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LXOjDEkQLyw3xPHSTXbb3qtx.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Stijn24 op 09-12-2020 14:44)

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-05 09:42

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Stijn24 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:09:
@Uzuhl Ik heb de bios gereset. Keys verwijderd. Secure boot uitgeschakeld en fast boot uitgezet. Op internet zie ik dingen staan over launch csm maar dat kan ik nergens in de bios vinden.
CSM = Compatibility Support Module = allows booting in legacy BIOS mode on UEFI systems.

Die zou zichtbaar moeten worden na het disablen van fastboot. In hetzelfde rijtje ook :)

Mocht dit het alsnog niet oplossen moet je even via een andere machine een bootable usb stick maken, en in de startup settings driver signature enforcement disablen.

Anders durf ik het ook niet meer te zeggen

[ Voor 18% gewijzigd door Uzuhl op 09-12-2020 14:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

En ik heb het hele internet al doorzocht maar niks werkt
Graag even een opsomming, anders gaat dit een gebed zonder einde worden.

Volgende al geprobeerd?

- Enable CSM en Disable Fast Boot
- Zet alle keys bij Key Management op Not Installed

edit:

- Disable driver signature enforcement.

[ Voor 29% gewijzigd door Uzuhl op 09-12-2020 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn24
@Uzuhl wat bedoel je met not installed want dat zie ik nergens staanAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dw0NbX6YcxQ6saSz0akpPEIo8RY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L4sNhx557mBw8TxV2XXg8vru.jpg?f=fotoalbum_large

Aan die link met disable driver signature heb ik niks want ik kom niet verder dan de bios

[ Voor 9% gewijzigd door Stijn24 op 09-12-2020 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Stijn24 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:52:
@Uzuhl wat bedoel je met not installed want dat zie ik nergens staan

Aan die link met disable driver signature heb ik niks want ik kom niet verder dan de bios
Als je de keys verwijderd dan disable je secure boot tot je nieuwe PK's uitrolt. Vermoedelijk lost dat jouw probleem op.

Maar begin even met het resetten van je BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn24
@Uzuhl Ik heb de bios gereset. Keys verwijderd. Secure boot uitgeschakeld en fast boot uitgezet. Op internet zie ik dingen staan over launch csm maar dat kan ik nergens in de bios vinden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Stijn24 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:09:
CSM = Compatibility Support Module = allows booting in legacy BIOS mode on UEFI systems.

Die zou zichtbaar moeten worden na het disablen van fastboot. In hetzelfde rijtje ook :)

Mocht dit het alsnog niet oplossen moet je even via een andere machine een bootable usb stick maken, en in de startup settings driver signature enforcement disablen.

Anders durf ik het ook niet meer te zeggen

[ Voor 18% gewijzigd door Uzuhl op 09-12-2020 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stijn24
@Uzuhl na het disable van fast boot krijg ik dit scherm en zie ik nergens csm staanAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cCQgDV58ErTiX01nk5ZhyjsaIto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TgTo8R9M0aj51WaVRzz8EYbD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn24
@Uzuhl het is gelukt heb een andere boot option aangemaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl