Mediaspeler die 4K MKV MP4 DTS AC3 afspeelt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-01 14:38
Ik heb een nieuwe TV gekocht van samsung (Q90T) en die speelt mijn films niet meer vanaf de usb stick omdat die geen DTS ondersteund, als ik dat op voorhand had geweten had ik een ander merk van TV gekocht.

Dus ik zoek een goede mediaspeler die zonder te haperen 4K MKV MP4 AC3 DTS kan afspelen als ik er een usb stick in plug. Ik heb 0% ervaring met losse media players, mijn vorige TV speelde alles af.

Is de Xiaomi Mi Box S voldoende voor mij of moet ik naar duurdere oplossingen gaan kijken zoals Dune, Nvidia Shield TV, ... ?

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Dennis__ op 11-12-2020 08:51)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:58
Pants down de Nvidia Shield.
Ben begonnen met de 2016 versie en dit jaar de 2019 pro gehaald als upgrade. Kan er bijvoorbeeld met de Ziggo app gewoon de televisiezenders op de slaapkamer mee bekijken. Werkt erg goed.
4k kan hij ook gewoon aan. Zou eigenlijk ook niet voor minder gaan om eerlijk te zijn.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1992Mark
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-06 16:09
Nvidia Shield Pro voor de toekomst. Mocht je het niet nodig hebben, dan zou de Mi Box S voldoende moeten zijn. Welk type ondertiteling zit erin? .PGS of .SRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis__
1992Mark schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:11:
Nvidia Shield Pro voor de toekomst. Mocht je het niet nodig hebben, dan zou de Mi Box S voldoende moeten zijn. Welk type ondertiteling zit erin? .PGS of .SRT?
PGS en SRT zit in de MKV container maar ik gebruik alleen SRT.

Ik wil gewoon eenvoudig mijn usb inpluggen en content afspelen op de TV (4K UHD) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnenator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 00:10
Ik zat in een vergelijkbare situatie. Eerst dacht ik gewoon mijn laptop te gebruiken met een HDMI kabel, maar HDR support bij Windows is dramatisch.

Met cybermonday een Nvidia Shield TV gehaald, in 5 min geïnstalleerd en Kodi via de Android store erop en klaar. Kost wat, maar alles werkt gewoon direct goed, dat is het mij wel waard na dat gedoe in Windows.

Maar ik speel geen bestanden via USB af. Aangezien er geen USB (wel USB-C) aansluiting op een Shield TV zit en hij minimaal 2x duurder is, zou ik in jouw situatie toch voor de Xiaomi Mi Box S kiezen.

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis__
rnenator schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:30:
Ik zat in een vergelijkbare situatie. Eerst dacht ik gewoon mijn laptop te gebruiken met een HDMI kabel, maar HDR support bij Windows is dramatisch.

Met cybermonday een Nvidia Shield TV gehaald, in 5 min geïnstalleerd en Kodi via de Android store erop en klaar. Kost wat, maar alles werkt gewoon direct goed, dat is het mij wel waard na dat gedoe in Windows.

Maar ik speel geen bestanden via USB af. Aangezien er geen USB (wel USB-C) aansluiting op een Shield TV zit en hij minimaal 2x duurder is, zou ik in jouw situatie toch voor de Xiaomi Mi Box S kiezen.
Bedankt voor je antwoord.

Dus als ik een Xiaomi Mi Box S koop en er VLC of Kodi op installeer dan kan ik direct mijn films kijken die op mijn USB stick staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1992Mark
Ik zou Kodi aanraden, maar dan kan dat ja.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Ben begonnen met de 2016 versie en dit jaar de 2019 pro gehaald als upgrade. Kan er bijvoorbeeld met de Ziggo app gewoon de televisiezenders op de slaapkamer mee bekijken. Werkt erg goed.
4k kan hij ook gewoon aan. Zou eigenlijk ook niet voor minder gaan om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1992Mark
rnenator schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:30:

Welke Shield heb je? Shield TV Pro heeft gewoon USB aansluitingen hoor, net als de Shield TV 2017 versie. Ik gebruik het zelf regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:34
Arunia schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:08:
Je zegt ziggo app, dus ziggo account+app is tv kijken. Zou betekenen dat ik niet meer met vertraging een voetbalwedstrijd hoef te casten van telefoon naar chromecast. Want dat is echt het enige nadeel wat ik nu ondervindt. Ben van ziggo af maar gebruik het account van mijn pa nog wel eens om F1 en voetbal te kijken.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@loewie1984 Ik heb de 2017 versie van de Shield naar de slaapkamer verplaatst omdat mijn vrouw de wens had daar ook alle zenders te hebben.
Ziggo app geinstalleerd (of gesideload, twijfel even wat ik gedaan heb) en ingelogd. De besturing gaat verder prima met de afstandsbediening. Weet niet hoe en wat met vertraging, maar verwacht dat het te vergelijken is als kijken op je telefoon (en dus niet casten vanaf je telefoon naar een chromecast oid).

Heb nog geen problemen ondervonden eigenlijk. Nahja, mijn vrouw heeft geen problemen ondervonden omdat ik zelf vrij weinig tv kijk. Anders had ik het wel gehoord. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis__
De SHIELD TV Pro lijkt een beter keuze voor mij omdat deze twee USB 3.0-poorten (Type A) heeft zodat ik mijn USB-stick kan gebruiken voor MKV of MP4 content af te spelen.

Ik zal eens even op het forum van Nvidia kijken of er veel problemen zijn met dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnenator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 00:10
Dennis__ schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:43:
[...]

Bedankt voor je antwoord.

Dus als ik een Xiaomi Mi Box S koop en er VLC of Kodi op installeer dan kan ik direct mijn films kijken die op mijn USB stick staan?
Ja, via Kodi gewoon naar je usb device browsen.
1992Mark schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:09:
[...]

Welke Shield heb je? Shield TV Pro heeft gewoon USB aansluitingen hoor, net als de Shield TV 2017 versie. Ik gebruik het zelf regelmatig.
Deze:
Afbeeldingslocatie: https://www.nvidia.com/content/dam/en-zz/Solutions/SHIELD/specs/shield-tv/shield-tv-interface-dl.jpg Alleen USB-C.

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:11

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Ik trap het topic die kant op: MSH > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• 1992Mark
rnenator schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:27:
[...]

Ja, via Kodi gewoon naar je usb device browsen.

[...]

Deze:
[Afbeelding] Alleen USB-C.
Oh, je hebt de Tube variant.

• Dennis__
Daarom is de pro voor mij beter die heeft 2 USB type-A aansluitingen, de cube heeft alleen 1 USB type-C aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

loewie1984 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:14:
[...]
Je zegt ziggo app, dus ziggo account+app is tv kijken. Zou betekenen dat ik niet meer met vertraging een voetbalwedstrijd hoef te casten van telefoon naar chromecast. Want dat is echt het enige nadeel wat ik nu ondervindt. Ben van ziggo af maar gebruik het account van mijn pa nog wel eens om F1 en voetbal te kijken.
En dat gaat dus niet werken voor je, indien je het hebt over het gebruik van de ZiggoGo app voor Android/Google TV (het OS wat door een Shield/Mi box etc. wordt gebruikt), je hebt een actieve Ziggo internetverbinding nodig om die app te kunnen gebruiken, itt de app die voor Android Mobiel is bedoeld ;)

Testing, one, two ...

Pagina: 1