Ik heb soms last van krakende geluiden uit mijn speakers. Het komt niet vaak voor maar wel vaak genoeg dat ik het hinderlijk vind. Ik heb tot nu toe nog geen patroon kunnen herkennen in het probleem om het betrouwbaar te reproduceren, op één voorbeeld na.
Het komt voornamelijk voor als ik in StarCraft II een game start, terug ga naar Windows via ALT+TAB en dan als de game start ga ik automatisch weer in fullscreen mode naar StarCraft II waarbij een visuele en audio countdown begint en mijn speakers kraken. Na een paar seconden is het weg.
Verder lijkt het willekeurig te gebeuren. Een krakend en ruisend geluid door mijn speakers. Ik heb de volgende relevante onderdelen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/4XJUozJ8VFrppd9FEVBATwa3.png?f=user_large)
Ik ben benieuwd waar dit aan kan liggen en wat ik kan doen om het op te lossen.
In de handleiding van mijn moederbord is te lezen dat er een speciale "USB DAC" poort is en ik overweeg nog om hier gebruik van te maken door de DAC direct via USB aan te sluiten op mijn computer en dan het uitvoerapparaat te gebruiken van mijn DAC. Ik heb nog nooit gehoord van een "USB DAC" poort, is dat iets bijzonders?
:fill(white):strip_exif()/f/image/cMkzIOSPVD92CHqXxG9z4pBx.png?f=user_large)
Alvast bedankt.
Het komt voornamelijk voor als ik in StarCraft II een game start, terug ga naar Windows via ALT+TAB en dan als de game start ga ik automatisch weer in fullscreen mode naar StarCraft II waarbij een visuele en audio countdown begint en mijn speakers kraken. Na een paar seconden is het weg.
Verder lijkt het willekeurig te gebeuren. Een krakend en ruisend geluid door mijn speakers. Ik heb de volgende relevante onderdelen:
- Moederbord: GIGABYTE Z390 AORUS MASTER
- DAC: Audioengine D1 24-BIT DAC/ HEADPHONE AMP
- Speakers: Audioengine A5+ SPEAKER SYSTEM
- Ik heb de DAC verbonden met mijn PC via de S/PDIF connecter op het moederbord.
- De DAC krijgt stroom via USB van mijn speakers. Daar zit namelijk een USB power output die specifiek voor deze situatie bedoeld lijkt te zijn.
- De DAC is met de speakers verbonden via een paar tulpstekkers
:fill(white):strip_exif()/f/image/4XJUozJ8VFrppd9FEVBATwa3.png?f=user_large)
Ik ben benieuwd waar dit aan kan liggen en wat ik kan doen om het op te lossen.
In de handleiding van mijn moederbord is te lezen dat er een speciale "USB DAC" poort is en ik overweeg nog om hier gebruik van te maken door de DAC direct via USB aan te sluiten op mijn computer en dan het uitvoerapparaat te gebruiken van mijn DAC. Ik heb nog nooit gehoord van een "USB DAC" poort, is dat iets bijzonders?
:fill(white):strip_exif()/f/image/cMkzIOSPVD92CHqXxG9z4pBx.png?f=user_large)
Alvast bedankt.