Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamaha_764
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-07 15:47
Goedemorgen,

Kan iemand mij vertellen of de US-24 switch van Ubiquity POE passthrough ondersteund?
Ik heb al een 16 ports 150W POE switch van Ubiquity hangen, ik zou hier graag de (non-POE) versie met 24 poorten achter hangen. Mijn vraag is alleen of de POE dan ook op alle (of een deel van de) poorten wordt doorgegeven.

Hangt nu een TP-link 16 poorts switch achter die het in ieder geval niet ondersteund..

Iemand ervaring mee?

Groeten en alvast bedankt.

Beste antwoord (via yamaha_764 op 09-12-2020 15:40)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@yamaha_764 bedoel je gen2 of gen1? Maar voor zover ik weet ondersteunen ze dat niet.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@yamaha_764 bedoel je gen2 of gen1? Maar voor zover ik weet ondersteunen ze dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als ik je titel simpelweg in Google gooi heb ik het antwoord binnen 30 seconden? Heb je wel gezocht? Hint: het staat op de datasheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je ook maar een klein beetje nadenkt dan weet je zelf het antwoordt ook wel. Of je kan het beredeneren vanuit specs. POE levert max 15,6 Watt op een poort een 24 poorts switch gebruikt dit zelf al ruim laat staan dat deze het dan nog aan 24 andere poorten kan leveren. POE passthrough zie je alleen bij kleine devices die het dan hooguit aan 1 poort doorgeven. (Lees een 5 poorts switch of AP)

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamaha_764
Bedankt voor jullie snelle reacties!

@rens-br POE switch is Gen1, passieve switch moet nog aangeschaft worden dus kan gen1 of gen2 worden. bedankt voor je antwoord.

@Aikon Uiteraard gegoogled, kom ik vooral op de 8-ports versie uit. Wat op datasheet staat geeft mij nog geen antwoord. Hier staat welliswaar wat vermeld over POE maar dit is in vergelijking met de switches die zelf POE leveren. Kan hier dus niet uitopmaken wat er gebeurd wanneer ik deze twee aan elkaar koppel.

@Frogmen Ik denk dat mijn formulering misschien onjuist is geweest, het gaat me niet om het voeden van de 24-poorts switch, ik snap wel dat dit niet mogelijk is. Het me er enkel om of als ik die 2e switch (welke gewoon op netvoeding draait) aan de POE switch koppel ik op de poorten van de die passieve switch ook nog steeds POE krijg. Zodat ik bijvoorbeeld een AP aan switch 2 kan knopen welke dan in feite door switch 1 zijn POE krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Volgens bestaat dat ook niet zou een beetje onlogisch zijn. Als je toch al voeding hebt heb je geen passthrough meer nodig tenslotte.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamaha_764
Bedankt voor de reacties, mag op slot.
Pagina: 1