Televisie stoort bij gebruikt internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsss94
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-12-2020
Hallo allemaal,

Ik heb dus een vraag over internet want de klantenservice van KPN kan me niet helpen aangezien deze persoon weer eens geen verstand van hetgeen heeft waar die vragen over moet beantwoorden.

Ik heb een Glasvezelaansluiting die naar de KPN Experia box gaat, in de meterkast. vanaf hier gaan alle kabels door het huis heen door buizen.

Alle kabels zijn CAT 6
nu gaat er 1 kabel naar de woonkamer, waar vanaf deze wand aansluiting de kabel naar een internet switch gaat. vanaf deze switch gaat er 1 kabel naar de TV en 1 kabel naar de PC.

Nu als ik iets download op de PC of zelfs internet snelheid test, gaat de TV haperen.

Zijn nu mijn kabels niet goed genoeg?
Is de internet switch te zwak?

De kabels ondersteunen tot 1000Mb/s
internet switch is TP link TL-SF1005D met 100mb / sec

Alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:54

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Zou mij inderdaad niets verbazen als je de switch vol trekt. 100Mbit anno 2020 en wel CAT6 is natuurlijk ook gewoon zonde. Ik zou even op zoek naar zijn grote broertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:37
Een KPN HD Glas steam is ongeveer 12mbit/s. Als je download en je trekt die 100mbit switch helemaal dicht is er geen 12mbit over voor je TV stream.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:06
Makkelijk he, afgeven op mensen die niet direct het antwoord geven wat je wil. Heb je er wel eens aan gedacht dat ze je niet konden helpen omdat je niet de juiste vragen stelde en de juiste informatie gaf?

Anyway: je TP-link zal wel geen Quality of Service ingeregeld hebben, dus je trekt je 100mbit vol met je PC. Dan gaat je TV wel haperen ja. Oplossing: Een switch met VLANs of Qos. Andere oplossing, trek een tweede kabel naar je modem zodat de TV rechtstreeks aan je modem zit. Dan regelt het modem dat het goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En zet op die TP-Link Switch sowieso IGMP Snooping aan (als dat ding daar überhaupt iets van snapt).

tl-sf1005d: Da's me nogal een 'switch' ook, trouwens... :'(

De KPN Servicedesk medewerker kán (en mag) je alleen helpen op het moment dat er een 'standaard' configuratie qua intern netwerk aanwezig is. Jij sleutelt hier zelf nu extra "netwerkswitches" tussen waarbij het signaal van de Experiabox náár de TV ontvanger onderbroken én, in jouw geval, dus ook verstoord wordt.

Internet-switches... Die heb jij niet in huis staan (wat zijn dat eigenlijk voor een apparaten?) ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Will_M op 09-12-2020 10:03 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:10
oftewel wat hierboven gezegd wordt:

koop deze als je er geen last meer van wil (willekeurig 1tje gekozen die niet duur is met igmp snooping en vlan ondersteuning etc)

pricewatch: TP-Link TL-SG105E-Gigabit (5-poorts)

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:04
Er wordt over 100 mbit gesproken maar uhm.. er wordt nergens gesproken over de internetsnelheid van het abonnement dat TS heeft?

dus bij deze

wat is je beeogde internet snelheid?

als dat namelijk 50 mbps is..

dan hebben we een heel ander verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsss94
Bedankt voor de reacties,

@Thy... Je kan zelf ook wat normaler reageren als je niet weet wat er gezegd is. Als ik precies dezelfde informatie verstrek die ik hier geef en ik krijg alleen maar 3 keer te horen dat ik aparte kabels moet gaan trekkken en verder geen nuttige informatie uit iemand kan krijgen.... ja dan geef ik af op iemand die mij zou moeten kunnen helpen waar je een product van maandelijks betaald.

En nee zoals eerder gepost, mijn modum staat in de meterkast en ik woon op de eerste verdieping dus nieuwe kabels trekken is geen optie.. ik heb hier nog nooit eerder last van gehad...

@boyette Ik heb geen internetsnelheid in het oog die ik graag wil bereiken, ik wil graag dat er iemand achter de PC kan zitten zonder dat de TV heel de tijd hapert. geloof dat we een glasvezel abbonement hebben tot 250mb/s dus neem aan als ik een switch van 1000mb/s aanschaf dat dit makkelijk moet lukken?

Zoals jullie zeggen zal ik wel een andere 'switch' aanschaffen die het signaal tot 1000mb/s kan versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsss94
ik heb het even nagekeken maar heb een abonnement voor 200mbit/s en met de speedtest zegt die download 95mb/sec en upload 94.5mb/sec

[ Voor 34% gewijzigd door nielsss94 op 09-12-2020 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:30

Cheezus

Luiaard

Dat komt omdat aparte kabels trekken de enige garantie (voor de leek, en de helpdeskmedewerker) is dat het werkt.

De internetrouter (xperia box) kan het tv-verkeer scheiden van de rest van het internet verkeer, door de tv op een aparte poort (aparte kabel dus) aan te sluiten op de xperia box dan je overige apparaten kan de xperiabox prioriteit geven aan de tv stream zodat deze niet gaat haperen.
Door een eigen switch te plaatsen wordt er geen prioriteit meer aan tv gegeven met haperende beelden als resultaat.

Met een gigabitswitch is het voor nu opgelost, maar bedenk je wel dat al je ooit gigabit internet krijgt en je deze vol gaat trekken met een PC je beelden alsnog kunnen gaan haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:00

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Hoi Niels,

Je begrijpt de strekking van het advies verkeerd ben ik bang.

De stelling is dat als je een abonnement van 50mbit hebt, en een switch van 100mbit, je PC dus niet de verbinding kan voltrekken (het TV-abonnement zit niet in die 50mbit in dit voorbeeld).

Het advies is om te kijken of je een switch met IGMP-snooping kunt plaatsen op de plek waar je huidige switch nu staat. Zo'n switch zorgt ervoor dat de TV eerst zijn bitjes krijgt en dan pas je PC (of ander apparatuur) en heb je geen last meer van haperingen.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsss94
@Heroic_Nonsense Nu je het zo zegt begrijp ik, het dan ga ik een switch met IGMP snooping aanschaffen en kijken of het werk! thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:04
nielsss94 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:35:
Bedankt voor de reacties,

@boyette Ik heb geen internetsnelheid in het oog die ik graag wil bereiken, ik wil graag dat er iemand achter de PC kan zitten zonder dat de TV heel de tijd hapert. geloof dat we een glasvezel abbonement hebben tot 250mb/s dus neem aan als ik een switch van 1000mb/s aanschaf dat dit makkelijk moet lukken?

Zoals jullie zeggen zal ik wel een andere 'switch' aanschaffen die het signaal tot 1000mb/s kan versterken.
ja ok daar ging het niet om
het ging er om of je internetsnelheid uberhaupt wel hoger dan 100mbps was
zo niet dan ging de hele discussie de verkeerde kant op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:30
Het gaat erom dat de som van z'n maximale internet snelheid en het tv signaal gelimiteerd wordt tot 100MBPS en dat is echt te weinig zelfs als je maar bijvoorbeeld 30MBps internet hebt.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamdring
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-10 15:59
Als ik een switch mag adviseren, koop er een die KPN zelf ook aanbeveelt: de Netgear GS105Ev2. Deze switch ondersteunt IGMP snooping out of the box en staat standaard aan.

Zelfs als ik de lijn volledig dicht trek met een download vanaf een andere PC, dan hapert mijn televisie niet. Ik heb glasvezel en twee TV ontvangers.

Mocht je meer dan 5 poorten nodig hebben op de switch koop in elk geval niet zijn grotere broer, de Netgear GS108Ev3. Deze geeft issues met TV kijken bij lange, volle downloads. Ook heb ik ervaring met TP-Link, daar staat soms bij dat ze IGMP snooping ondersteunen, maar dat is lang niet zo op alle modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:42

nelizmastr

Goed wies kapot

nielsss94 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:42:
ik heb het even nagekeken maar heb een abonnement voor 200mbit/s en met de speedtest zegt die download 95mb/sec en upload 94.5mb/sec
Dat komt door je switch. Met een slome 100mbit switch krijg je er in de praktijk nog wat minder doorheen. Alle switches tussen je modem en overige apparaten moeten gigabit zijn om je maximale internet snelheid te halen en geen haperende tv te krijgen.

De twee aangehaalde switches van Netgear en TP-Link zijn geschikt.

De GS105E en TL-SG105E dus..

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1