Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11
Bij het opstarten van mijn PC ratelt de front fans(?) erg hard.
Als ik de PC afsluit of op slaapstand zet en ik start de pc weer aan hoor ik het geluid niet meer.
Klinkt als een soort blokkerend geluid.

Mijn PC:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-6400 Boxed€ 187,99€ 187,99
1MoederbordenAsus H170 PRO GAMING€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super Gaming OC 6G€ 289,-€ 289,-
1Interne harde schijvenSeagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenSharkoon T3-W Rood€ 0,-€ 0,-
1MonitorenLG UltraGear 27GN850-B Zwart€ 455,24€ 455,24
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail€ 123,95€ 123,95
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 EVO€ 30,-€ 30,-
2Geheugen internCrucial CT4G4DFS8213€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internG.Skill Value F4-2133C15D-8GNT€ 49,63€ 49,63
1Optische drivesSamsung SH-224DB Zwart€ 37,93€ 37,93
1VoedingenSharkoon WPM500 Bronze€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial BX100 250GB€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 2TB€ 222,66€ 222,66
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.396,40

Review QNAP TS-230 NAS

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:24
Ik gok dat je de fans gebruikt die je bij de behuizing kreeg. Het model behuizing is ruim 5 jaar oud - gratis meegeleverde fans leven doorgaans niet zo lang - goede fans kosten nou eenmaal wat centen.
Probeer de frontfans eens los te maken en handmatig te laten draaien nadat ze een nacht stil hebben gestaan. Als dat stroef gaat dan weet je waar het probleem zit.
Ik zou niet gaan klieren met WD-40 of zo - mimi druppeltjes kunnen op je componenten lopen en dan loopt de boel niet soepel :+.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op woensdag 9 december 2020 @ 00:06:
Ik gok dat je de fans gebruikt die je bij de behuizing kreeg. Het model behuizing is ruim 5 jaar oud - gratis meegeleverde fans leven doorgaans niet zo lang - goede fans kosten nou eenmaal wat centen.
Probeer de frontfans eens los te maken en handmatig te laten draaien nadat ze een nacht stil hebben gestaan. Als dat stroef gaat dan weet je waar het probleem zit.
Ik zou niet gaan klieren met WD-40 of zo - mimi druppeltjes kunnen op je componenten lopen en dan loopt de boel niet soepel :+.
Dank je wel voor de tip.

Zal zeker checken als ik de behuizing open maak.
Gelukkig heb ik nog 4 120mm fans rondleggen van €10 (5 pack) :D

Ik zal een update geven als ik gecheckt heb.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Wat verwacht je van een kast van 4 tientjes. Dat de fans eindeloos goed blijven?
5 fans voor een tientje heb ik ook geen hoge verwachtingen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op woensdag 9 december 2020 @ 00:06:
Uszka schreef op woensdag 9 december 2020 @ 07:42:
Wat verwacht je van een kast van 4 tientjes. Dat de fans eindeloos goed blijven?
5 fans voor een tientje heb ik ook geen hoge verwachtingen van.
Ik heb even gekeken en ik zie geen schade.

Het is wel vreemd als de PC tijdje koud is dat het ratel geluid er wel is en na het booten op 10 seconden uit daarna geen ratel geluid produceert.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:24
't Gaat er niet om of je schade ziet. Als je de voorste fan(s) uit je case haalt (of ze afkoppelt) en het geluid is dan weg, dan weet je dat het de fans zijn. Het smeer dat in het draaimechanisme zit kan opgedroogd/stroef zijn. Dat is typisch iets waar bij goedkope fans op wordt bezuinigd.

Team anti-scalp - wauw..

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:10

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Alles goedkopere fans niet meer willen, gewoon vervangen. Met nieuwe goedkope fans zul je weer een jaartje of twee vooruit kunnen voor er weer een moeilijk gaat doen :)

(Noctua hoor je na 5 jaar niet)

Of ja, even een open deur intrappen: kijk eens of er niet een kabeltje tegenaan loopt

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

• Dutchredgaming
Waterbeesje schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:45:
Alles goedkopere fans niet meer willen, gewoon vervangen. Met nieuwe goedkope fans zul je weer een jaartje of twee vooruit kunnen voor er weer een moeilijk gaat doen :)

(Noctua hoor je na 5 jaar niet)

Of ja, even een open deur intrappen: kijk eens of er niet een kabeltje tegenaan loopt
Deurtje opgemaakt, maar niks geblokkeerd.
Alleen als ik de pc voor de eerste keer start hoor ik de ratel. Mijn workaround is om meteen in slaapstand te zetten en na 10 seconden weer starten. Daarna hoor ik niks meer. Ook de snelheden zijn identiek.

Review QNAP TS-230 NAS

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:26
Alle fans, behalve cpu, even loskoppelen.
Dan kijken of er nog steeds geratel is, zo niet was het een van de fans, zo wel is het iets anders.
Kan ook GPU, CPU fans of HDD zijn

Als dat is uitgesloten.
Vervolgens een voor de fans afgaan, aansluiten, testen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dutchredgaming schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:47:
Het is wel vreemd als de PC tijdje koud is dat het ratel geluid er wel is en na het booten op 10 seconden uit daarna geen ratel geluid produceert.
Versleten lagers.
Pagina: 1