[XS4all] Nieuwe Webmail - Ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemmeul
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-02-2021
Heb zojuist de nieuwe xs4all webmail bekeken.

Het eerste wat me opvalt is dat er geen mogelijkheid is om een bericht als nieuw te bewerken.
Vind ik persoonlijk een gemis.
Wat denken anderen ervan?

willem

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twinkle
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-04 07:22
Ik heb ook rond geklikt in de nieuwe webmail, en contact gehad met de helpdesk.

Twee waarschuwingen:

Bij de oude webmail kon je mappen op verborgen zettten, en je er via je instellingen weer ' op abonneren' .
Al zal er geen email weggegooid worden na de overgang van Roundcube naar OX, (de mappen blijven op de server staan), de nieuwe (OX) webmail heeft itt de oude niet de mogelijkheid de verborgen mappen weer tevoorschijn te halen.

Oplossing: zet in de oude webmail alle mappen op zichtbaar tot na de conversie (nog 10 dagen!).

Andere waarschuwing: het oude adresboek is al gemigreerd naar de nieuwe, hierbij is echter geen rekening gehouden met het escapen van de komma's. Buitenlandse adresvelden zoals "3, rue de ..." haddeb als gevolg dat er adresgedeeltes niet mee zijn gekomen. Heb je veel van dit soort velden met een komma erin, check dan even dubbel voordat het oude adresboek niet meer beschikbaar is.

De oude webmail blijft wellicht straks nog even op een oude url beschikbaar, maar dat kon niet 100% gegarandeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-02 15:02

elinsen

Fear me......

Wat ik momenteel mis is het kunnen instellen van identiteiten zoals dat in de oude mail wel kon.
Ik heb een eigen domein waar we diverse mailadressen van het gezin op hebben. In de nieuwe XS4ALL mail kan ik nu enkel nog een XS4ALL adres als verzendadres gebruiken. De enige keuze zijn aliassen, maar die zijn allen beperkt tot eigen XS4ALL adressen.

Dit zou betekenen dat ik op zoek moet naar een andere provider, want ik heb in één klap dan niets meer aan de webmail van XS4ALL.

Of is het ergens in te stellen, ik heb alles al doorlopen zover ik kan nagaan.

E.P.M. Linsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-02 15:02

elinsen

Fear me......

Reactie XS4ALL: 'Dag XXX, het gebruik van identiteiten is in de nieuwe webmail veranderd. Een identiteit zal moeten worden aangemaakt via Mijn XS4ALL en zal daarna automatisch beschikbaar worden in de webmail. Dit betekend ook dat eventuele e-mailadressen met een domein bij XS4ALL geregistreerd moeten zijn. Deze functionaliteit kunnen we niet op een goede manier herstellen in de nieuwe webmail, er is daarom gekozen de functionaliteit stop te zetten. *DA'

Kortom: ik moet op zoek naar een andere provider. Nu betaal ik €4,80 per jaar voor een eigen domeinnaam, bij XS4ALL is dat min. >€20 per maand!!!

XS4ALL had beloofd dat er na overname door KPN geen functionaliteit zou wijzigen. Het tegendeel is helaas waar, en dat zonder enige aankondiging in de maandenlange communicatie over de nieuwe webmail. Ik ben zwaar teleurgesteld in XS4ALL.

E.P.M. Linsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:15

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

elinsen schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:46:
Reactie XS4ALL: 'Dag XXX, het gebruik van identiteiten is in de nieuwe webmail veranderd. Een identiteit zal moeten worden aangemaakt via Mijn XS4ALL en zal daarna automatisch beschikbaar worden in de webmail. Dit betekend ook dat eventuele e-mailadressen met een domein bij XS4ALL geregistreerd moeten zijn. Deze functionaliteit kunnen we niet op een goede manier herstellen in de nieuwe webmail, er is daarom gekozen de functionaliteit stop te zetten. *DA'

Kortom: ik moet op zoek naar een andere provider. Nu betaal ik €4,80 per jaar voor een eigen domeinnaam, bij XS4ALL is dat min. >€20 per maand!!
Nee hoor...
https://www.xs4all.nl/ser...is-een-domeinregistratie/
Registratiekosten: € 30,50 per jaar (€ 25,21 exclusief BTW)
Maar het is nog wel gruwelijk veel geld. :X
Blijkbaar heb jij de hosting meegerekend?

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 27-01-2021 12:57 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hmmm, net ook voor het eerst ingelogd in die nieuwe hippe, trendy, fancy webmail interface. :+

Voor mij hoeft het allemaal niet; die UI makeovers. Het is meer een UI makeverwarrender. Zeker als je de weg kon vinden in de oude UI.

Maar dat ff terzijde; ik gebruik het alleen om zo af en toe ff de spamzooi te bekijken.
En wat schetst mijn verbazing? Gewoon valide berichten, die normaliter gewoon doorkomen, staan nu in de spambox. Zoals een nieuwsbrief van ABNAMRO, of andere (valide) nieuwsbrieven, die ik voorheen wel gewoon automagisch doorkreeg. Zelfs afsprakenberichten van een medische zorgverlener worden als spam uitgefilterd.

Nu kan ik ze weer gaan markeren als zijnde 'gewenst'. Zucht... :-(

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 28-01-2021 12:01 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0s
  • Laatst online: 18-12-2024

j0s

Ik werk(te) alleen maar met webmail, met name met het toestenboard maar dat is met deze versie bijna niet meer te doen. Normaal stond je in een mail, druk je op D of DEL (even vergeten), mail werd verwijderd en de volgende geopend. Nu kun je met de muis naar het verwijderen en kom je weer in het hoofdscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 563525

ehtweak schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:59:

En wat schetst mijn verbazing? Gewoon valide berichten, die normaliter gewoon doorkomen, staan nu in de spambox. Zoals een nieuwsbrief van ABNAMRO, of andere (valide) nieuwsbrieven, die ik voorheen wel gewoon automagisch doorkreeg. Zelfs afsprakenberichten van een medische zorgverlener worden als spam uitgefilterd.

Nu kan ik ze weer gaan markeren als zijnde 'gewenst'. Zucht... :-(
Precies dezelfde klachten zijn te lezen op het forum van KPN. En de nieuwe webmail van XS4all lijkt op die van KPN. Ik ben bang dat het nog heel lang gaat duren voordat het naar tevredenheid werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrickTrack
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-05-2022
De nieuwe webmail, ik ben er niet tevreden over.
Het lijkt erop dat we in functionaliteit erop achteruit zijn gegaan. En dat lijkt mij niet de bedoeling van vernieuwing.

Het scherm, oh wat is het helder. Nog geen instelling kunnen vinden om het wat makkelijker voor de ogen te maken.
Xs4all geeft 5 e-mail boxen van elk 10 e-mail adressen. Dat zijn dus 50 email adressen.
Ik heb nog geen optie kunnen vinden om bij het e-mail overzicht aan te geven naar welke alias de mail is verstuurd.

En waarom moet ik in mijn mailbox mijn foto , naam en achternaam invullen?
Dit is geen facebook. Althans dat hoop ik niet.
Bij elke mail die ik verstuur word deze naam vermeld.
Ik heb niet voor niets 10 alliassen. Zodat bv in een game niet mijn echte naam word vermeld.

Er is meer, maar goed ik laat het hier bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 563525

Sinds KPN de webmail heeft vernieuwd ben ik ook ontevreden. Er is vaak storing, instellingen zijn verstopt en gewenste mail komt regelmatig in het spamvak. Er zijn talloze klachten te vinden op het forum. Het lijkt erop dat de webmail van XS4all dezelfde problemen heeft. Elke keer krijg je hetzelfde antwoord. Sleep de gewenste mail naar de inbox. Maar dat helpt niet of zelden.

https://forum.kpn.com/e-m...l-komt-in-spam-map-471780
https://forum.kpn.com/e-m...elijk-eens-correct-480038
https://forum.kpn.com/e-mail-10/de-nieuwe-kpn-webmail-479563

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemmeul
Wat mij in eerste instantie opvalt: er zijn minder mogelijkheden met de nieuwe webmail:

- berichten markeren gaat niet meer
- verdwenen is berichten markeren en de weergave hiervan.
Je kunt ze wel een kleurtje geven en deze dan daarop sorteren, maar mijn bestaande gemarkeerde berichten worden als niet gemarkeerde berichten weergegeven, nu alles met de hand bijwerken.

- verdwenen is alleen weergave bepaalde berichten (bv ongelezen, gemarkeerd,onbeantwoord, met bijlage).
nu is er alleen de mogelijkheid op sorteren ervan, zonder keuze op onbeantwoord en op met bijlage.

- bij het gebruiken van je alias moet je niet vergeten eerst de naam te wijzigen, anders wordt je echte naam weergegeven.

Op deze punten een flinke achteruitgang !

Enige voordeel: de nieuwe webmail is goed te gebruiken met smartphone.

:-(

Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemmeul
Nog iets:

Ik gebruik firefox (nieuwste versie), krijg telkens de mededeling dat deze browser de nieuwe webmail niet ondersteunt. Hij werkt wel, maar zal dat blijven als de oude webmail (roundcube) inactief wordt gemaakt?
Vreemd dat firefox niet wordt ondersteund wordt.

groet
Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@willemmeul Ik gebruik zelf ook FF; maar geen problemen op dat vlak. (zelfs met uBlock en Ghostery actief)

Doet het gewoon met die 'nieuwe' webmail.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

ben (nog) niet blij met nieuwe webmail.

minder duidelijk zijn bijvoorbeeld berichtmarkeringen, ik mis de totalen onderaan de pagina en het allerergste is de manier waarop met spam wordt omgegaan. Geen rapportage, alleen verplaatsen naar folder (ik kan ze ook gewoon weggooien hoor) dus je zal wel vaker gespamd worden met hetzelfde bericht. Verder is "compact" helemaaaaal niet compact en "lijst" nog altijd 50% minder dicht dan de oude pagina. Zet maar naast elkaar. 20 regels tegenover 32

niet iedere aanpassing is een verbetering

[ Voor 2% gewijzigd door peter00 op 03-02-2021 19:29 . Reden: typo ]

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemmeul
Op mn laptop krijg ik bij de webmail geen melding van niet ondersteunde firefox browser, op mn mobiel (android, firefox) nog steeds wel.

groet
Willem
Pagina: 1