Mijn vraag:
Zoals zovelen hier, zou ik in mijn nieuwbouwwoning (houtskelet) het netwerk willen opstellen.
Mijn internetprovider is orange (belgie) en de bedoeling is om overal degelijk wifi signaal te hebben.
De gangen op elk verdiep lopen centraal in de woning en zou ik de ap's omhoog hangen. Deze zouden wel recht boven elkaar omhoog hangen (wel 3m en trap tussen).
Elke kamer heeft 2 netwerkaansluiting bedraad liggen, tv en bureau ruimte meerdere. Deze zou ik aansluiten op een switch.
Nu twijfel ik wat ik best zou nemen. budget draait rond de 800€, kennis van netwerken minimaal maar zoek dit graag uit. Wat ik zou willen is 2 vlans (misschien in toekomst meer, naarmate kennis groter wordt + als blijkt dat dit nuttig is). Voor de rest heb ik niet specifieke eisen.
Is een extra router nodig? Ik zou de cloudkey draaien op rasbery pi.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Momenteel nog niks
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zoals zovelen hier, zou ik in mijn nieuwbouwwoning (houtskelet) het netwerk willen opstellen.
Mijn internetprovider is orange (belgie) en de bedoeling is om overal degelijk wifi signaal te hebben.
De gangen op elk verdiep lopen centraal in de woning en zou ik de ap's omhoog hangen. Deze zouden wel recht boven elkaar omhoog hangen (wel 3m en trap tussen).
Elke kamer heeft 2 netwerkaansluiting bedraad liggen, tv en bureau ruimte meerdere. Deze zou ik aansluiten op een switch.
Nu twijfel ik wat ik best zou nemen. budget draait rond de 800€, kennis van netwerken minimaal maar zoek dit graag uit. Wat ik zou willen is 2 vlans (misschien in toekomst meer, naarmate kennis groter wordt + als blijkt dat dit nuttig is). Voor de rest heb ik niet specifieke eisen.
Is een extra router nodig? Ik zou de cloudkey draaien op rasbery pi.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Momenteel nog niks
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Netwerk switches | TP-Link JetStream 24-Port Gigabit Smart PoE+ Switch with 4 SFP Slots T1600G-28PS (TL-SG2424P) | € 210,22 | € 210,22 |
1 | Netwerk switches | Ubiquiti UniFi Switch (24-poorts, 250W PoE+) | € 376,15 | € 376,15 |
1 | Access points | TP-Link EAP225 Access Point AC1350 V3 | € 69,- | € 69,- |
1 | Access points | Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) | € 75,- | € 75,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 730,37 |