Windows 10 Wifi probleem (met router?)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy576
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-04-2021
Hallo,

Ik ervaar problemen met de wifi verbinding met Windows 10. De Wifi valt vaker weg, eerste geeft de browser in een flits een foutmelding van DNS adres niet gevonden. Dit probeer ervaar ik op een nieuw laptop met WIN10, de wifi valt vaker weg en als ik de verbinding verbreek en opnieuw verbindt heb ik weer internettoegang.

Bij een (compleet) andere laptop waar altijd Windows 8.1 heeft opgestaan heb ik nooit problemen gehad. Nu heb ik deze geüpgraded naar Windows 10 en ervaar ik direct dezelfde problemen. Echter valt bij deze de verbinding weg en dit ik niet meer met het netwerk verbinden. Als de laptop opnieuw wordt opgestart heb ik weer verbinding met de Wifi.

Alle andere apparaten hebben geen enkele problemen met de Wifi, en zelfs de router is pas geleden vervangen.
De mogelijkheden die ik al geprobeerd heb:
- Netwerkadapters opnieuw installeren en/of instellen.
- DNS adres op hand matig gezet.
- MINI WLAN adapters uitgeschakeld in Win10.
- Andere browser geprobeerd.
- Router vervangen
Helaas allemaal zonder resultaat.

Betreft internet van T-mobile Thuis.

Naar mijn idee gaat er iets fout tussen de router en specifiek Windows 10. Wat kan dit zijn? Heeft iemand al gelijkwaardige problemen/ervaringen?
Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb tot twee keer toe na een major Win10 update op een van mijn laptops (oudere Lenovo x220 met Intel AC7260 NIC) gehad dat WiFi grote problemen kreeg. Eerste keer kon het met geen enkel draadloos netwerk verbinden tot na ~24u en twee reboots alles weer ging werken. Tweede keer was vorige week, opeens gaf specifiek deze laptop op de 5GHz van m'n thuisnetwerk "cannot connect to network". Rest van devices (ook andere Win10 laptop met Intel AX200 NIC) heeft er nul problemen mee. Na dagje verbond hij er weer mee, maar dag later weer gedonder. Grap is dat ik wel perfect kan verbinden met een tweede SSID op zelfde AP, het is dus echt iets interns in Windows en specifiek aan dat SSID.

Wat soms schijnt te helpen is iedere vermelding van de SSID uit de registry verwijderen... hier heeft het vooralsnog niet geholpen. Je SSID veranderen zou mogelijk wel kunnen helpen dus.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-05 20:31
Dit gedrag kan ik helaas onderschrijven, als enige windows gebruiker in dit huis waar mijn dochters en vrouw gebruik maken van apple devices.

Het gedrag is af en toe echt hopeloos en niet te volgen en heb ik zowel op AC8265 en AX200 gezien.

Nu met een boel gepruts op Os, driver en wlan controller niveau is alles weer stabiel maar het lijkt ook hier beperkt te zijn tot Windows 10 devices.

Als je me nu gaat vragen wat de oplossing was...... geen idee.

[ Voor 62% gewijzigd door mash_man02 op 09-12-2020 09:20 ]

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

• Indy576
Even een update:

Zojuist ook weer de WIFI weggevallen. Ik kon pas weer met een WIFI netwerk verbinden nadat ik de laptop opnieuw had opgestart.

- Tijdens het probleem heb ik wel internet via de kabel als ik deze op de laptop aansluit.
- Ik heb de Hotspot op mijn mobiele telefoon aangezet, ook hier kon ik geen verbinding mee maken (laptop zag de verbinding wel).

Ligt dit dan toch aan Windows 10? Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mash_man02
Laatste intel drivers geinstalleerd ? Deze zijn van 1 december 2020.

Ik heb op mijn eigen wlan controller flink lopen tweaken en na het uitzetten van air scanning lijkt het voor intel net zo stabiel als voor de andere devices.

Air scanning is een cyclus waarin een ap even naar andere kanalen hopt om te zien wie of wat daar leeft.

Default stond deze op 60ms iedere 10 seconden. Ik ben alleen bang dat je die met consumenten apparatuur totaal niet kunt configureren.

• Indy576
De laatste drivers zijn geïnstalleerd van de netwerkkaart (qualcomm atheros ar9485).

**UPDATE**

Inmiddels een andere router geïnstalleerd met 5ghz, Echter doet zich het probleem nog steeds voort. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mash_man02
Nu we weten dat je een AR9485, als nic hebt kunnen we ook googelen.

https://answers.microsoft...5d-4e1e-b973-6632791e0cc3

Je bent dus niet alleen, ik zou zeggen lees de thread eens door en kijk anders even of de nic makkelijk te vervangen is door een intel AX200.

• Indy576
Even doorgelezen en een WLAN Report uitgevoerd. Tijdens de storing krijg ik deze melding:

Er kan door de WLAN AutoConfig-service geen verbinding met een draadloos netwerk worden gemaakt.
BSS-type: Infrastructure
Reden van mislukking:De verbinding met het stuurprogramma is verbroken tijdens het koppelen.
RSSI: 255

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Indy576 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 23:06:
Even doorgelezen en een WLAN Report uitgevoerd. Tijdens de storing krijg ik deze melding:

Er kan door de WLAN AutoConfig-service geen verbinding met een draadloos netwerk worden gemaakt.
BSS-type: Infrastructure
Reden van mislukking:De verbinding met het stuurprogramma is verbroken tijdens het koppelen.
RSSI: 255
Oftewel het is een driver<>OS-probleem.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy576
Ik vermoed dat dit probleem in Windows 10 ligt.. Kan dat?
Op een nieuwe windows 10 laptop heb ik dit probleem en ook op een andere sinds WIN8.1 geüpgraded is naar WIN10

Iemand tips hoe dit probleem is op te lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Indy576 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:22:
Ik vermoed dat dit probleem in Windows 10 ligt.. Kan dat?
Op een nieuwe windows 10 laptop heb ik dit probleem en ook op een andere sinds WIN8.1 geüpgraded is naar WIN10

Iemand tips hoe dit probleem is op te lossen?
Ben bang dat we moeten wachten tot volgende Windows update. Het is hier ook nog steeds raak.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy576
Deze problemen ervaar ik ook met een nieuwe laptop. Dus dit ligt echt aan windows 10?
Pagina: 1