Hardware upgrade, Win10 installeren op andere drive

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris96
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Hoi Tweakers,

Ik ga mijn Mobo/cpu upgraden, en daarbij dus windows fresh installen. Ik heb twee sata SSD's. Ik noem ze even A en B. Op dit moment staat windows op drive A. En bij de reinstall wil ik hem op Drive B (want deze is sneller). Bij het installeren van windows op drive B zal deze dus gewiped worden, wat prima is want ik heb alles geback-upt.

Echter staat er dus nog wel Win10 installatie op drive A. Wanneer ik deze ook aansluit op mijn PC na nieuwe installatie van windows 10 op Drive B, zal dit een probleem geven (omdat er dus twee drives met windows zijn)? Of kan ik gewoon booten via Drive B en vervolgens in windows opnieuw Drive A formatteren, zodat alles verwijderdt wordt?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Boris96

Beste antwoord (via Boris96 op 09-12-2020 17:39)

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Is jouw licentie gekoppeld aan je account?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Lo22xmQ.png

Zo ja dan is het een kwestie van inloggen, zo nee dan moet je licentie even veilig stellen of alsnog koppelen:
Windows-licentie koppelen aan het Microsoft-account
Sinds de Windows 10 Anniversary Update is gelukkig wat aan dit onrecht te doen. Door de Windows 10-licentie eerst aan een Microsoft-account te koppelen, kan de licentie altijd weer via dit account in ere worden hersteld. De Windows-licentie is via Instellingen, onderdeel Bijwerken en beveiliging, sub Activering, link Account toevoegen aan een Microsoft-account te koppelen. Wordt nog niet met dit Microsoft-account aangemeld op Windows dan wordt daarna ook nog het wachtwoord van het gebruikersaccount gevraagd. Een succesvolle koppeling is te herkennen aan de melding Windows is geactiveerd met een digitale licentie die is gekoppeld aan uw Microsoft-account.

Daarna is het een kwestie van een opstartstick maken beide schijven leeg maken en dan installeren op de schijf die je wilt. Inloggen op je Microsoft account en dan ben je klaar

[ Voor 84% gewijzigd door J.S. Bach op 09-12-2020 17:26 ]

Johann Sebastian Bach

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Is jouw licentie gekoppeld aan je account?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Lo22xmQ.png

Zo ja dan is het een kwestie van inloggen, zo nee dan moet je licentie even veilig stellen of alsnog koppelen:
Windows-licentie koppelen aan het Microsoft-account
Sinds de Windows 10 Anniversary Update is gelukkig wat aan dit onrecht te doen. Door de Windows 10-licentie eerst aan een Microsoft-account te koppelen, kan de licentie altijd weer via dit account in ere worden hersteld. De Windows-licentie is via Instellingen, onderdeel Bijwerken en beveiliging, sub Activering, link Account toevoegen aan een Microsoft-account te koppelen. Wordt nog niet met dit Microsoft-account aangemeld op Windows dan wordt daarna ook nog het wachtwoord van het gebruikersaccount gevraagd. Een succesvolle koppeling is te herkennen aan de melding Windows is geactiveerd met een digitale licentie die is gekoppeld aan uw Microsoft-account.

Daarna is het een kwestie van een opstartstick maken beide schijven leeg maken en dan installeren op de schijf die je wilt. Inloggen op je Microsoft account en dan ben je klaar

[ Voor 84% gewijzigd door J.S. Bach op 09-12-2020 17:26 ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris96
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
@Nivida_intel Bedankt! Dat is gebeurd. Komt helemaal goed dus.

Boris96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Boris96 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:39:
@Nivida_intel Bedankt! Dat is gebeurd. Komt helemaal goed dus.
Succes ermee.
Je moet dus dit keer wel inloggen met je Microsoft account....

Anders gaat het niet werken

[ Voor 5% gewijzigd door J.S. Bach op 09-12-2020 17:44 ]

Johann Sebastian Bach