Netwerk kabels trekken door flex kabels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksync
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-11-2021
Dag

Wij hebben van uit onze elecktriciteits kast allemaal telefoon kabels lopen naar elke kamer.
Die zitten allemaal in flex buizen.
Nu had ik het idee om daar een dubbele UTP door te trekken.
Of indien niet mogelijk 1 UTP.

Nu probeer ik aan die telefoon kabel te trekken maar heb het idee dat er daar geen beweging inkomt.

Enig idee of tips ?

Mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:29
:? Probeer je verhaal nog eens te vertellen, maar gebruik nu eens niet overal het woordje 'kabel' voor, volgens mij haal gebruik je die term nu voor minstens drie verschillende zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:33

sapphire

Die-hard pruts0r

Vloris schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:05:
:? Probeer je verhaal nog eens te vertellen, maar gebruik nu eens niet overal het woordje 'kabel' voor, volgens mij haal gebruik je die term nu voor minstens drie verschillende zaken...
Hoezo is dit niet duidelijk :? Hij zegt toch dat er een kabel naar elke kabel loopt door de flexkabel?

Wat smurf je hier niet aan :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darksync
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-11-2021
Duidelijk nu ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-10 22:29
je bedoelt dit ? Afbeeldingslocatie: https://www.bouw-elektro.be/uploads/2015/11/flex-precable-16mm-vvt-1x4x06-rouleau-100m.jpg

als dat inderdaad een 4 aderige VVT is , dan zouden die best gemakkelijk te hertrekken moeten zijn ..
ik zou eerst een smalle trekveer eraankoppelen , zodat je eventueel een beetje kunt "duwen" aan 1 kant
vergeet zeker geen 3M kabeltrekmiddel mee in te voeren
als je koppeling stevig is gemaakt , kan je er de kracht van een emmer water opzetten ... vaak is het net even loskomen vd kabel .. en ik zeg soms wel is "kapot is het toch al, je kan alleen maar vooruit gaan van hieruit"

als het een 16mm flexibel is ,en hij is proper gelegd (dus geen knikken bij het aanleggen), kan je er cat6 doortrekken, cat6a/cat7 lukt ook als hij echt proper ligt (niet aan te raden als je het nog nooit hebt gedaan)
dubbele kabel kan je beter vergeten...

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/ijsje/kabeltrekken.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door ijske op 08-12-2020 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
2 kabels gaat in ieder geval niet lukken, althans geen CAT 6. Wel 2 dropveters van CAT5. Maar ja, of je dat wilt...
Pagina: 1