Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe game pc voor de kinderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-11 15:40
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Schoolwerk en vooral gamen.
Op de ene pc wordt er een Oculus RIFT CV1 en de andere een Oculus Quest2 aangesloten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+-2000€/pc

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hebben beide een Corsair muis
de zoon heeft een LG 34' 144Hz 3440*1440
de dochter een AOC 34' 120Hz 3440*1440 en een AOC 27' 165HZ 2560*1440

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ze zijn beide gek van Corsair daar heb ik de pc proberen naar te bouwen.
Ze hebben ook een Corsair gamestoel en een Corsair Void Pro Wireless.
Pc moet draadloos.

Ga je overklokken?
Is niet echt de bedoeling in het begin

Wat verwacht je van ons?[i]
Is dit een goede samenstelling of wat kan er beter?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-10700K Avengers Edition Boxed€ 384,05€ 384,05
1MoederbordenGigabyte Aorus Z490 Pro AX€ 224,75€ 224,75
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 3070 Eagle OC 8G€ 649,-€ 649,-
1BehuizingenCorsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass Zwart€ 107,-€ 107,-
1Externe harde schijvenSeagate Expansion Portable 5TB Zwart€ 100,90€ 100,90
1WaterkoelingCorsair Hydro Series H115i RGB Platinum€ 145,05€ 145,05
1VentilatorenCorsair iCUE SP140 RGB PRO Performance (Single Pack), 140mm€ 19,90€ 19,90
1ToetsenbordenCorsair Gaming K55 RGB (Azerty BE)€ 49,98€ 49,98
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2Z3200C16€ 147,90€ 147,90
1VoedingenCorsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart€ 124,90€ 124,90
1Solid state drivesGigabyte NVMe SSD 1TB€ 106,-€ 106,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.059,43

Momenteel hebben ze elk een Asus Rog laptop met een I7 7700K, 16GB ram en GTX1070 waarop elk een 34' op aangesloten is.
Ik merk echt dat deze te traag beginnen te worden en wil ze daarom elk een nieuwe cadeau doen voor hun nieuwjaar.
De 2 laptops worden daarna verkocht om wat geld te recupereren.

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:09

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat is de reden van een externe HDD ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• sn0w13
DukeBox schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:23:
Wat is de reden van een externe HDD ?
De reden is dat deze goedkoper is dan een interne.
De hd wordt uit de behuizing gehaald en in de pc gebouwd.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

sn0w13 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:28:
De reden is dat deze goedkoper is dan een interne.
De hd wordt uit de behuizing gehaald en in de pc gebouwd.
Hij is inderdaad wel erg scherp geprijst. Alleen een 4TB en 6TB WD blue komt in de buurt qua prijs/MB.
Houd er wel rekening mee dat bij een normale interne HDD, je nog garantie hebt als deze stuk gaat.

Oh en neem aan dat je het wel weet, maar het is een SMR disk.. daar wordt niet niet heel vrolijk van als je er regelmatig grote hoeveelheden data naar toe gaat sturen.

[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 08-12-2020 20:41 ]

• sn0w13
DukeBox schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:39:
[...]

Hij is inderdaad wel erg scherp geprijst. Alleen een 4TB en 6TB WD blue komt in de buurt qua prijs/MB.
Houd er wel rekening mee dat bij een normale interne HDD, je nog garantie hebt als deze stuk gaat.

Oh en neem aan dat je het wel weet, maar het is een SMR disk.. daar wordt niet niet heel vrolijk van als je er regelmatig grote hoeveelheden data naar toe gaat sturen.
Garantie is geen probleem want bij een eventueel defect kan deze gewoon terug in de behuizing geplaatst worden.

Daar heb ik niet bij stil gestaan dat het een SMR schijf is.
Deze zal enkel worden gebruikt om de games op te plaatsen.
Belangrijke data komt er niet op de pc's omdat deze rechtstreeks op een Synology 2419+ worden bewerkt.
Bij problemen kan gewoon de steam library en oculus games op een nieuwe schijf gedownload worden.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

sn0w13 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:52:
Garantie is geen probleem want bij een eventueel defect kan deze gewoon terug in de behuizing geplaatst worden.
Ik heb er een paar gedaan maar weer terug in de case is vrijwel onmogelijk zonder zichtbare schade.

• jadaia
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-11 19:49
Zou de SSD vervangen door een pricewatch: Kingston A2000 1TB, even duur en betere prestaties

• jadaia
DukeBox schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:34:
[...]

Ik heb er een paar gedaan maar weer terug in de case is vrijwel onmogelijk zonder zichtbare schade.
Maakt niet uit tenzij die schade het defect veroorzaakt heeft. Fabrikant kan je geen garantie ontzeggen puur omdat je hun product open maakt. Die warranty void stickers zijn ook maar bluf.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

jadaia schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:56:
Maakt niet uit tenzij die schade het defect veroorzaakt heeft.
Dat betwijfel ik, je zet de HDD anders in dan waarvoor de fabrikant deze op de markt heeft gebracht.

Maar excuses, ik ga wel heel erg offtopic. Om terug te komen op je PC's ik vind ze vrij netjes samengesteld. Misschien is de voeding wat overkill voor een 3070 maar wel ruim genoeg om later nog een overstap te maken naar iets zwaarders.

De kingston A2000 zou ik idd ook doen.

[ Voor 33% gewijzigd door DukeBox op 08-12-2020 22:10 ]

• jadaia
DukeBox schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 22:07:
[...]

Dat betwijfel ik, je zet de HDD anders in dan waarvoor de fabrikant deze op de markt heeft gebracht.
Dat zou kunnen, maar weet niet of er in dit geval sprake zou zijn van misbruik aangezien een harde schijf een heel specifiek gebruikseind heeft. Maar inderdaad off-topic voor dit onderwerp.

Nog een optie om te overwegen:
Goede air cooler er in en het bij 16 GB ram houden en je gaat redelijk richting de 3080 versie.

• sn0w13
jadaia schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 22:24:
[...]

Dat zou kunnen, maar weet niet of er in dit geval sprake zou zijn van misbruik aangezien een harde schijf een heel specifiek gebruikseind heeft. Maar inderdaad off-topic voor dit onderwerp.

Nog een optie om te overwegen:
Goede air cooler er in en het bij 16 GB ram houden en je gaat redelijk richting de 3080 versie.
Heb de ssd vervangen.
Ben nogal fan van waterkoeling.
+ Dan moeten er nog 2 extra fans bij in de bovenkant.
Zelf heb ik een NZXT waterkoelset en ben er al 4 jaar zeer tevreden over.

Ik heb lang getwijfel over de 3080 maar prijsverschil (x2) en beschikbaarheid vind ik een groot punt.

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04:19
Je gooit wel erg veel prestatie weg om rgb en corsair te hebben. Dat is enigszins toch zonde.

Vergeet niet dat dat keyboard Azerty is. Ik weet niet of je uit België komt, maar weet dus dat de indeling niet Qwerty is.

Het gaat je ook niet lukken om met oud en nieuw de computer te geven, er is denk ik simpelweg geen manier om de videokaart op tijd binnen te hebben.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-11 16:04
Ik vroeg me af, is 't een weloverwogen keuze om toch een HDD te kiezen over een SSD voor de games?
Met zo'n systeem en de prijs zou ik toch gaan voor een SSD wat laad tijden van games(ik weet niet welke ze spelen) zeker kan verkorten.

Met een i7 en een 3070 gaat het niet om Fortnite of Minecraft neem ik aan.

$ alias cd='rm -rf'

• sn0w13
peize9 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 05:15:
Je gooit wel erg veel prestatie weg om rgb en corsair te hebben. Dat is enigszins toch zonde.

Vergeet niet dat dat keyboard Azerty is. Ik weet niet of je uit België komt, maar weet dus dat de indeling niet Qwerty is.

Het gaat je ook niet lukken om met oud en nieuw de computer te geven, er is denk ik simpelweg geen manier om de videokaart op tijd binnen te hebben.
Ik kom inderdaad uit Belgie.
Alles is op voorraad bij Megekko en leverbaar binnen 2 dagen.
De Gigabyte 3070 kaart en andere merken zijn ook al een paar dagen op voorraad bij Alternate.be en is de volgende dag leverbaar.
dogtagz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 05:27:
Ik vroeg me af, is 't een weloverwogen keuze om toch een HDD te kiezen over een SSD voor de games?
Met zo'n systeem en de prijs zou ik toch gaan voor een SSD wat laad tijden van games(ik weet niet welke ze spelen) zeker kan verkorten.

Met een i7 en een 3070 gaat het niet om Fortnite of Minecraft neem ik aan.
De keuze voor de HD is simpel de prijs. Voor 100€ heb je 5TB.
In de laptop van mijn zoon heb ik ook zo'n 5TB HD bij geplaatst en dat werkt redelijk goed en zit al 75% vol.

De zoon speelt vooral de laatste nieuwe games en maakt filmpjes voor zijn youtube kanaal en soms op zijn Rift.
De dochter vooral Borderlands en op de Quest2.

Bij de dochter begin ik toch wel te merken dat de huidige GTX1070 het lastig krijgt bij de nieuwe spellen in SteamVR, vooral Hal-Life Alyx speelt niet meer zo goed sinds de laatste update.

• sn0w13
Keuze is gemaakt.
Alles uit het lijstje word 1x besteld voor de dochter.
Zoon krijgt mijn pc (6800K, 2080TI, 32Gb ram)en ik krijg een nieuwe in de plaats :)

De RTX3070 is gisterenavond besteld en deze morgen al ontvangen van Alternate.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ey89fAMFBI90wnF3scBBY7N0ed4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fyfWMj2veT83rCW4hOpAmOVC.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1