kopieren folder "desktop" naar SAMBA server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 18:51
Weet iemand waarom een folder met de naam "desktop" niet van Windwows 10 naar een netwerk storage (linux) kan worden gekopieerd via de explorer met SMB protocol naar SAMBA server?

"desktop" komt niet voor in de beperkingen van windows https://docs.microsoft.co...in32/fileio/naming-a-file en ook niet in linux

Ik heb een share op een local network bijv. 192.168.2.100/username en dit is de home dir van user

En ik maak gewoon ergens een folder op een windows 10 machine "desktop" met daarin een bestandje "test.txt".

Vervolgens kopieer ik die naar file://192.168.2.100/username/backups/backup-83734/ of \\192.168.168.2.100/username/backups/backup-83734/, backups/backup-83734/ heb ik al aangemaakt en dan geeft Windows een melding dat het het te kopieren item niet meer kan vinden. In de SAMBA logs van de nas staat alleen connect ok. Bij andere folder namen staat er netjes in de log wat er is gebeurd

Via ssh met winscp kan ik wel een folder met de naam "desktop" kopieren. Dus het lijkt echt een windows restrictie te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Dus als je naast die desktop folder een folder hutsefluts aanmaakt kun je die wel kopiëren?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 18:51
als je folder "desktop" hernoemt kan het wel gekopieerd worden. Het lijkt wel op een reserved name net als CON, PRN, AUX, NUL, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Lijkt me toch sterk dat het in windows zit; dan zou je ook geen roaming profiles meer kunnen gebruiken.
Ik heb het voor de lol ook FF getest op mijn laptop, daar kan ik prima een folder genaamd desktop naar een samba share kopiëren. Gevalletje overijverige 3rd party software?

Anyway, als je 't soort van wilt debuggen kun je sysinternal's process explorer gebruiken

[ Voor 14% gewijzigd door Brahiewahiewa op 09-12-2020 12:56 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==