Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Topicstarter
Waarschuwing voor wie er een heeft staan: de NZXT H1 behuizing kan mogelijk in brand vliegen als gevolg van kortsluiting. De fabrikant staakt de verkoop voorlopig en adviseert de kast niet meer te gebruiken totdat er een reparatiesetje met nieuwe schroeven naar je is opgestuurd:
https://www.guru3d.com/ne...to-power-off-your-h1.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Er was een tijdje terug een nieuwsbericht van:
nieuws: NZXT pauzeert verkoop van H1-behuizing wegens 'potentieel veiligheids...

Mooi kastje wel. Ik betrapte mezelf er op dat ik na het lezen van artikel over een vlam vattende kast dacht: Hmmm... wat kost die...?

:*)

[ Voor 16% gewijzigd door walterg op 08-12-2020 19:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:27
Topicbump, maar GamersNexus heeft een vervolgvideo over dit probleem gemaakt en het lijkt erop dat ook met de nylon schroeven de PCI-e riser nog steeds brandgevaar kan opleveren. de nylon schroeven eigenlijk maar een halfslachte oplossing zijn voor een serieus probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door JackAvery op 31-01-2021 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerWilco2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-08 12:40
Ja de nylon schroeven lossen het probleem niet op, maar zijn een workaround.
Als iemand er later om wat voor reden dan ook, wel een normale schroef in draait, dan kan de behuizing alsnog vlam vatten.

Ik ben het met GamersNexus eens dat dit gewoon een gevaarlijk ontworpen rizer board is en dat NZXT het zou moeten vervangen.

Het is standaard in de industrie dat je dit soort schroefgaten aard, en dat je andere traces, incl. je power plane, niet bij de gaten in de buurt laat komen. De printplaat design tools die ik ken hebben daar standaard ondersteuning voor.

En zeker de H1 is een erg draagbare case, waardoor het makkelijker is dat tijdens verplaatsingen, een schroef kan verschuiven en dit probleem kan veroorzaken.

Dit is gewoon slecht.

Edit: Dit is de originele video van GN, waarin ze de behuizing daadwerkelijk vlam laten vatten:

[ Voor 36% gewijzigd door RogerWilco2 op 31-01-2021 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 13:50
Ik zou de riser cable zelf gewoon vervangen. Als ik mag geloven wat ik tot nu toe gehoord en gezien heb kan het nog wel even duren voordat NZXT je enige hulp biedt.
Je zou de huidige printplaat ook vast kunnen maken met 'zipties'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:27
NZXT heeft ondertussen gereageerd: H1 eigenaars krijgen een nieuwe riser. Meer info over hoe je hier aan komt in de link.

Ook GamersNexus heeft commentaar op hoe NZXT hiermee om gaat geleverd in een nieuwe video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je kunt een e-mail sturen naar h1support@nzxt.com

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RogerWilco2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-08 12:40
GamersNexus heeft eeen video over de (goede) oplossing die NZXT nu aanbiedt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
Heel jammer voor NZXT. De H1 is echt een mooie kast, maar als er dan zo'n blunder in zit dan gaat dat gewoon over. Het is wel zeer positief dat 'influencers' zo de consument kunnen helpen, dat is lang niet altijd zo.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Pagina: 1