Hyperlink naar verborgen tabblad

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsleurink
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-12-2020
Hallo Tweaker,

Ik ben bezig met een sheet te maken om data te analyseren.
Hiervoor heb ik verschillende tabbladen gemaakt waar de data opstaat en een index met hyperlinks naar elk tabblad.

Omdat het heel veel tabbladen gaan worden wil ik de tabbladen achter "Index" verbergen alleen dan werken de hyperlinks niet meer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RXP2RlKc2vWuiB9a4nHSoyLp1PQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IRh0Ae8CwfOZ4kuVRP14G38o.png?f=fotoalbum_large

Hiervoor heb ik al de volgende code toegevoegd aan MVB maar dan krijg ik de volgende foutmelding:

Code
Private Sub Worksheet_FollowHyperlink(ByVal Target As Hyperlink)

Dim shtName As String
shtName = Left(Target.SubAddress, InStr(1, Target.SubAddress, "!") - 1)
Sheets(shtName).Visible = xlSheetVisible
Sheets(shtName).Select

End Sub

Foutmelding
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iejrR9uTl3pmSVP1g6Xx_W3LMEc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NkS1e7SXrfAlbEAeEwpuyfQS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gkYQe-n__6YTkZtJVJvBT7dPDBE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4SyksEurcmxxeM7jrBYTfP8q.png?f=fotoalbum_large

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:27
Moet het niet Sheets(shtName).Visible = True zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Kijk eens naar de waarde van shtname

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• rsleurink
MrSenne schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:40:
Moet het niet Sheets(shtName).Visible = True zijn?
Als ik er True achter zet gebeurd er helemaal niks meer

• rsleurink
Lustucru schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:01:
Kijk eens naar de waarde van shtname
Als ik er met mijn muis op ga staan geeft hij wel de juiste sheet weer.

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Lustucru bedoelt waarschijnlijk dat je een functienaam niet als bladnaam moet gebruiken.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

rsleurink schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:48:
[...]

Als ik er met mijn muis op ga staan geeft hij wel de juiste sheet weer.
Je hebt een brilletje nodig. ;) De inhoud van de variabele is 'bladnaam' en daarin staan toch echt twee enkele aanhalingstekens te veel.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• rsleurink
Lustucru schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:24:
[...]

Je hebt een brilletje nodig. ;) De inhoud van de variabele is 'bladnaam' en daarin staan toch echt twee enkele aanhalingstekens te veel.
Dan krijg ik de volgende foutmelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nhm-1Ha-O7uwwLOouTTeTJlOv6k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/go04Ga6vVsGIrymIIT4qgfHJ.png?f=fotoalbum_large

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:55

g0tanks

Moderator CSA
rsleurink schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:16:
[...]

Dan krijg ik de volgende foutmelding:
[Afbeelding]
Waarom heb je het uitroepteken in de oorspronkelijk code aangepast? Zo werkt het sowieso niet. :)

In plaats van klakkeloos code over te nemen heb je er wellicht meer aan om losse functies op te zoeken en de code te begrijpen. De variabele shtName moet de naam van de sheet krijgen waar je naar toe wil met de hyperlink. Schijnbaar gebeurt dat nu niet. Zoals @Lustucru suggereert moet je dan kijken wat voor waarde er dan wel wordt toegewezen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• rsleurink
g0tanks schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:07:
[...]

Waarom heb je het uitroepteken in de oorspronkelijk code aangepast? Zo werkt het sowieso niet. :)

In plaats van klakkeloos code over te nemen heb je er wellicht meer aan om losse functies op te zoeken en de code te begrijpen. De variabele shtName moet de naam van de sheet krijgen waar je naar toe wil met de hyperlink. Schijnbaar gebeurt dat nu niet. Zoals @Lustucru suggereert moet je dan kijken wat voor waarde er dan wel wordt toegewezen.
Bedankt voor de tip, dit heb ik gedaan en nu werkt hij inderdaad wel.
Thnx allen _/-\o_
Pagina: 1