Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:14
Beste mede tweakers,

Ik ben bezig om mijn oude vertrouwde i5-3750 uit te faseren. Hu heb ik via V&A een Mobo + geheugen + 3400g op de kop getikt, namelijk de Gigabyte B450 Aorus Elite

Vervolgens de overige randzaken bij elkaar gezocht. Veel bang, weinig buck, en weinig geluid

be quiet! Pure Base 500 Black Midi Tower Behuizing

be quiet! Pure Rock 2 Black

Fractal Design ION+ 660W Platinum PSU / PC voeding

Kingston A2000 500GB M.2 SSD

Een videokaart komt later, ik verwacht de 3600.

Vraag 1: wat vinden wij van gekozen componenten?
Vraag 2: ik heb thuis een toprouter staan, namelijk de ASUS RT-AX88U. Ik heb een liefde voor kabels, maar de gaten vind ik iets minder leuk.
Ik wil eigelijk de volgende inbouwen: Asus wifi-6 Maar als ik het goed gelezen heb, ondersteund het MO-Bo geen PCI3 op de andere poorten

code:
1
2
3
4
5
6
7
1 x PCI Express x16 slot, running at x16 (PCIEX16)(Note)
    * For optimum performance, if only one PCI Express graphics card is to be installed, be sure to install it in the PCIEX16 slot.
    (The PCIEX16 slot conforms to PCI Express 3.0 standard.)
    1 x PCI Express x16 slot, running at x4 (PCIEX4)
    * The PCIEX4 slot shares bandwidth with the PCIEX1_2 slot. The PCIEX4 slot operates at up to x2 mode when the PCIEX1_2 slot is populated. The PCIEX4 slot operates at up to x4 mode when the PCIEX1_2 is empty.
    2 x PCI Express x1 slots
    (The PCIEX4 and PCIEX1 slots conform to PCI Express 2.0 standard.)

Lees ik iets fout? en wat zouden jullie aanraden? om toch 802.11ax te kunnen draaien?

Thanks!

Tunder

--De standaard vragen en antwoorden--

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik programmeer vooral in Python, C, en C++. Voor ESP-suite heb ik gemiddelde power nodig. Verder speel ik 1 game: AoE 2 Def. edition. mijn scherm is 3440 x 1440. Ik draai altijd dual boots

Wat mag het systeem gaan kosten?
Veel bang, weinig buck. Ik wil maximaal rond de 600 euro komen, 185 euro is reeds uitgegeven aan mobo/ geheugen / processor. Dit is Exclusief videokaart, die komt wel.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenboard, scherm, kabels, etc. De kast moet volledig zijn, de oude i5 gaat nog niet de deur uit. Harde schijven heb ik nog liggen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
goede koeling die vooral stil is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Goede ervaringen met Cooler master, corsair

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
sssssht, het moet vooral heel stil zijn! Ook geen RGB kerstbomen. Wel een voorliefde voor witte kasten. Maar functie over vorm

Ga je overklokken?
Ligt overklokken. Stabiliteit is het belangrijkst

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zit vooral met de WIFI-6 in mijn maag. Verder denk ik een "redelijk" systeem te hebben voor de komende 5 jaar. Mocht je een betere optie hebben voor bijvoorbeeld de koeler / kast hoor ik het graag!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:20
Dit is een hele fijne WIFI 6 / Bluetooth 5 ontvanger: pricewatch: Gigabyte GC-WBAX200

Voor de rest ziet het er goed uit. Ik snap alleen de 660W voeding niet. Die is enkel nodig voor high-end kaarten, maar dan voldoet de behuizing weer niet. Je kunt net zo goed de pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum nemen. Qua prijs maakt het niet zo veel uit zie ik trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:14
@Djarune thanks voor de suggestie! Kon hem zelf niet vinden, deze gaat er zeker in!
De voeding is een wat zware jongen, vooral voor de toekomstige gra-ka. Het is vrij onduidelijk hoeveel de 3600 gaat vreten, liever iets te veel dan iets te weinig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klikklak5576
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-05 19:23
Hij zal rond de 200 watt verbruiken, https://www.techpowerup.c...DMI%2C%203x%20DisplayPort.

Met een power consumption calculator kom ik zelf rond de 400 watt uit die je systeem gaat verbruiken dus 560 watt moet ruim voldoende zijn inclusief ruimte voor een upgrade.