Beste fotoprinter startende onderneming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buenoo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-06-2024
Hi allemaal!

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een printer voor mijn startende onderneming. Ik zal voornamelijk foto’s/afbeeldingen en tekst printen. Naar verwachting zal ik redelijk veel printen in de maand. Het hangt er ook helemaal vanaf hoeveel ik zal verkopen.

Wat is je budget?
€0 - €400

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zal het product thuis gebruiken voor mijn startende onderneming. Het is voor mij belangrijk dat de foto’s/afbeeldingen een goede kwaliteit hebben. Belangrijk is ook dat hij zuinig is, qua inkt. Ik vind het fijner als een printer in gebruik goedkoper is, maar iets duurder in aanschaf dan dat de printer erg goedkoop is, maar qua inkt bijvoorbeeld erg duur.

Ik heb geen verstand van ‘goede printers’. En hoop dat jullie printers kunnen aanraden of tips hebben voor mij.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-05 19:50
Dat ligt aan diverse dingen?

Waarop ga je foto's printen, fotopapier of regulier papier?
Hoe belangrijk is de kwaliteit?
Wat is ongeveer het printvolume?
Moet de printer kunnen scannen?
Wat is de verhouding tussen foto/reguliere afdrukken?
Moet de inkt redelijk waterbestendig zijn?

Heb je daarnaast ook al gedacht aan het printen uitbesteden aan een drukkerij. Die kunnen vaak goedkoper printen per pagina, zeker vergeleken met de betaalbaardere printers met vaak dure inkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buenoo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-06-2024
Hi Dennis,

Ik ga mijn foto's printen op normaal papier en karton papier. (iets dikker)
de kwaliteit is erg belangrijk.
het ligt eraan hoe het gaat lopen, maar het is de bedoeling dat ik redelijk veel ga printen.
scannen is een pré
de inkt moet redelijk waterbestendig zijn.

kun jij een goede printer aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-05 19:50
Goedkoop printen + waterbestendig, dan kom je eigenlijk uit op laser. Het nadeel is wel dat veel soorten glad papier niet geschikt zijn voor laser. Daarnaast hebben de meeste lasers niet zo'n mooie kwaliteit (of je komt uit op veel duurdere lasers).

Voor een goede kwaliteit moet je niet printen op gewoon papier, maar fotopapier en gebruik maken van een fotoprinter. Het nadeel daarvan is dat de afdrukkosten redelijk hoog zijn, zeker bij de betaalbaardere printers.

Ik heb toevallig vorige week nog geprobeerd om als test een foto te printen met een laser. Dat was echter de nieuwste generatie canon imagerunner (een printer van een paar duizend euro) op speciaal fotopapier voor laser (canon top colour zero); dat resultaat viel mij eerlijk gezegd niet tegen, maar haalt het nog niet bij een goede fotoprinter.

De enige printer die ik kan bedenken met goede kosten per pagina, redelijk lage aanschafprijs en geschikt voor fotopapier zijn de Epson ecotank printers. Die hebben redelijk goede afdrukken op fotopapier, maar halen het uiteraard niet bij de echte professionele fotoprinters. Daarnaast weet ik niet wat de waterbestendigheid daarvan is.

Waarvoor kies je echter niet voor het uitbesteden van drukwerk, dat is bijna altijd goedkoper en van hogere kwaliteit.

[ Voor 15% gewijzigd door dennisdennis12 op 14-12-2020 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-05 15:00
Een goede laserprinter ga je denk ik niet redden voor het budget wat je aangeeft.
Hieronder de originele foto en een scan van de print die ik heb gemaakt op een Konica C227 printer.
Dit is op normaal papier geweest. Ik heb ook niets met kleurinstellingen gedaan, dit is default.

Als dit acceptabel voor je is, is het misschien ook een idee zo'n printer te "leasen".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_nXv2_J0h7nvINgzLavY73IpRus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3viFeMQiHq2H6g34FenzCJmd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xt3q5sjHlpXUowcZP9tTGDm4DOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J6e4JJKXgVpQVflLwipPGQDu.jpg?f=fotoalbum_large